EST. 2002

Mi baja az amerikai Nindzsáknak?

UPDATE No.2: A ‘ZX-10R Technikai Stop’ ügyben (lásd lent) a legfrissebb információk szerint az új Kawasaki sportmotor motorblokkjának magas fordulatú megbízhatósága a kérdéses, de hogy a probléma pontosan milyen jelleg?, vagy mely alatrész-, alkatrészek okozzák, arról továbbra is hallgat a Kawasaki, a pontos ok még cégen belül is titoknak számít.

A Kawasaki brit leányvállalatának egyik, nevének elhallgatását kér? munkatársa szerint az összes motort visszahívják átvizsgálásra, melyekben el?fordulhat a hiba, a forrás meger?sítette, a ‘technikai stop’ nem csak az amerikai piacos modelleket érinti, többek között Angliában is a raktárakban pihennek még az új Ninják.

„Néhány motorblokkal folyamatos, magas fordulatszámú használat során, azaz versenypályán akadtak gondok.” – idézi anonim kawasakis forrását a Motorcyclenews. Hogy pontosan mi volt a gond, vagy hogy hány esetr?l tudnak, nem derült ki, azt azonban leszögezték, a motoros biztonságát, testi épségét az esetlegesen fellép? probléma nem veszélyezteti.

A Kawasaki Motors Corporation USA tegnapi kommünikéjében „technikai stop” alá vonta az összes 2011-es Ninja ZX-10R-t, az Államok szerte a dealerek szalonjaiba szétosztott sok száz motort visszaszállítják a kaliforniai Irvine-ben található központba. A már tulajdonosok által kifizetett, átvett motorokat visszavásárolják, amíg „a Kawasaki 100%-osan meg nem bizonyosodik arról, hogy megfelelnek a gyári standardnak ezek a csúcstechnikájú versenygépek.” – állt a Kawasaki USA tegnapi hírlevelében, a háttérben egy meg nem nevezett, gyenge min?ség? alkatrész áll.

A tengerentúli motoros érdekeltség? hírforrások mind a Ninja visszahívástól zengnek, miközben a Kawasaki er?sen kitart a „Technikai Stop” kifejezés mellett. Állítják, ez nem visszahívás, csupán ellen?riznének még egyszer valamit, azt viszont pontosan nem árulják el, hogy mit. A [motorinfo.hu] által a DMC Kft.-nek küldött levélre még nem érkezett válasz (vasárnap ne is érkezzen, pihenjenek ?k is! 😉 – szerk. Azóta megjött a válasz, lásd lent!) de az amerikai kollégák közbenjárása által egy már biztos: nem a teljesítménycsökkentett észak-amerikai változatokkal van csak baj, az összes ZX-10R-t érinti a „nem visszahívás”. [A tengerentúli szigorúbb zaj-el?írások miatt az ottani ZX-10R 200 helyett csupán 180 lóer?s]

Klikk a képre! Kawasaki ZX-10R 2011 galéria nyílik!

Hivatalosan tehát nem tudhatjuk, hogy pontosan mivel van a baj, de a közösségi világhálózatok most is árulkodtak. Az AMA bajnokságban 2003 óta Kawasakikkal versenyz? Speed Tech Motorsports tulajdonosa és egyik versenyz?je, Jason Farrell Facebook oldalán azt írta: „Az összes motor megy vissza Japánba. Apró mal?r a blokkban… Ha jól tudom összekevertek néhány ránézésre teljesen megegyez? formájú alkatrészt, amik igazából eltér?ek voltak. Nagy baj lehet bel?le, úgyhogy megnézik az összes blokkot, hogy a megfelel? alkatrészek kerültek-e beléjük.”

Elcseréltek volna néhány csapágyat? Ki mire tippel? Persze még kezeljük óvatosan az információkat, id?vel bizonyára ki fog derülni, mivel is volt a gond pontosan, Farrell fenti csicsergését nem muszáj készpénzként kezelni.

Ha valamit megtudunk, ide frissítünk.

UPDATE: a DMC Kft. válasza

Ma reggel jött a válaszemail a Kawasaki magyar import?rének marketingvezet?jét?l: „Semmi ilyen jelleg? információt nem kaptam… biztosan nem érinti az EU-piacot, mivel az EU-ba más specifikációjú motorok érkeznek.”

Gondoltuk, reméltük hogy így lesz, idehaza és szerte Európában nem kell tehát félteni a ZX-10R-eket, de attól mi még kíváncsiak vagyunk, hogy az amerikai változatokban mi okozhatta ‘az apró mal?rt’. Füleink, szemeink továbbra is nyitva maradnak az ügyben.

ugrás fel