EST. 2002

Michelin Power Pure

A francia gumigyártónál – MotoGP ide vagy oda – nem állt meg termékfejlesztés: legújabb sportabroncs családjuk a Power Pure nevet kapta, és ha hihetünk a beharangozónak, ez a létez? legkönnyebb sportgumi a piacon jelenleg.

A Power Pure fejlesztésének els?dleges célja a súlycsökkentés volt: a rugózatlan tömeg és a forgási tehetetlenség csökkenése a motorkezelés számos területén pozitív hatással csapódik le. Jobban m?ködnek, kevésbé leterheltek a rugózó elemek, így egyenetlen felületen több tapadást képesek biztosítani, illetve a giroszkóp hatás csökkenésével arányosan könnyebb irányváltásra bírni a motort – vagy ahogy a Michelin fogalmaz: „Az új Power Pure-ral nem csak biztonságosabb, de mókásabb is lesz a motorozás!”

A könnyített szerkezetet a franciák LTT-nek nevezték el (Light Tire Technology), trükkje az ultramodern anyagokból felépített karkasz, amiben most el?ször alkalmazták a DuPont szintetikus Kevlar szövetét közvetlenül a gumi futófelülete alatt. Ez egy adott méret és súly mellett ötször er?sebb, mint az acélszálak voltak.

A Bridgestone BT-016-tal, a Dunlop Qualifier II-vel, a Metzeler Sportec M3-mal és a Pirelli Diablo Rossóval összehasonlítva egy szett 120/70-17 és 190/50-17-es méret? Michelin Power Pure átlagosan 0,9 kilogrammal könnyebb, illetve 10%-kal kisebb a giroszkóp hatása (a Michelin mérései alapján).

A Pilot Power 2CT-ben megismert „középen kemény, széleken puha” két… illetve valójában háromkomponens? futófelületet is továbbfejlesztették. A leni képen jól látszik, hogy a Pure futófelületének oldalain nagyobb puha felület várja a d?lésszögeket: elöl 30-, hátul pedig több mint 50 százalékkal nagyobb a puhább komponensb?l készül? rész, mint a Power 2CT-nek volt.

A Power Pure-ok tartósságát és tapadását a futófelületek közepének (tartósság) és legszélének (tapadás) „slick” kiképzésével kívánták növelni. A Michelin Power Pure bemutató-brosúráját ide kattintva tölthetitek le, vagy további információkért látogassatok el a gumi weboldalára!

ugrás fel