EST. 2002

Milánói friss narancs

Tengerentúli kollégáink körülbelül egy héttel ezel?tt, a kaliforniai Piru Motocross Parkban egy beazonosíthatatlan, narancsszín? motorkerékpáron látták k?rözni a félig olasz, félig német származású Mike „The Holeshot King” Alessit.

Feltételezhet?en annak az új KTM krosszmotornak a tesztelésében segédkezett a 21 éves rajtbajnok amerikai krosszversenyz?, amely a mattighofeni terepmotorok egy teljesen új generációját hivatott bevezetni 2010-t?l. Hivatalos bemutató november 10-én, Milánóban: Eicma, 18-as csarnok, M68-as stand, 13:30…

A KTM részér?l hivatalosan közzétett egyetlen kézzel fogható információnk az új modellr?l a fenti Kiska-fantáziarajz, de aki követi a motokrossz történéseket, az már sejtheti, hogy mir?l is fog szólni a hamarosan bemutatkozó titok-KTM. Majdnem teljesen biztosak lehetünk benne, hogy az új modell egy MX1 újdonságnak várható, de nem a megszokott kiszerelésben: az er?forrása 350 köbcentis lesz – a KTM szerint ez lenne az a köbcentihatár, amiben maximalizálni kellene a nagy krosszkategória gépeit, hiszen, ahogy érvelnek, a 450-esek ereje túlontúl vadállati, túl sok tragikus baleset írható a hatalmas blokkteljesítmény számlájára – így Mattighofen.

Természetesen a japán konkurencia kötné az ebet a karóhoz, nekik a 450 kell, 450-ben fejlesztenek, nem is kis lépésekkel, lásd például az új Yamahát! Mindenesetre a KTM (várhatóan) megmutatja új 350-esét, ha csak mint koncepciót, akkor is, ezzel adnak valami kézzel foghatót az FIM-nek, amin lehet rágódni, versenyz?i véleményeket kikérni, satöbbi. Hogy a KTM lobbi van-e olyan er?s az MX1-ben, mint például a Ducati a Superbike-ban, vagy a Honda a MotoGP-ben, nem tudhatjuk, de a 2011-es MX1 technikai kiírás majd választ ad.

Kedves olvasók, szerintetek maradni fog a 450-es köbcentihatár az MX1-ben? Vagy sikerülhet a KTM-nek kier?szakolni a 350-es szabályt a versenyz?k védelmében?

ugrás fel