EST. 2002

Minek elektromost venni, ha nem tudom útközben tölteni?

Szinte nem telik el hét, hogy ne találkoznánk szembe legalább egy, ha nem több elektromos, zéróemissziós, hibridhajtású alternatív motorkerékpár-prototípussal. A merészebb gyártók már elkezdték formába önteni piackész modelleiket, a kreatív m?helyek egy olyan világban élhetik ki magukat, ahol egyel?re semmilyen trend, semmilyen szabály, semmilyen sablon nincs.

Csakhogy hiába a TTXGP brutális sportgépei, a villantós e-robogók, a konzervatív ‘haszonmotorok’ és halványzöld altercirkálók, a mai kor motorosának gyomra nehezen veszi be az új paradigmát. Több okból, de ezek közül a leggyakorlatiasabb: hogy az ördögben fogok én motorozni, ha a telepeim 80-100 km után bedobják a törülköz?t? Tölt?állomások kellenének, azok pedig nincsenek. Még.

Egy katalán proto-elképzelés a Mobec Point, avagy a kétkerek? járm?vek töltésére alkalmas energianyer? hely. Ha majd a benzinkutakat felváltják az ilyen állomások, akkor talán többen veszik számításba az elektromos hajtást; de megfordítva a dolgot, amíg nem lesz legalább minden városban egy ehhez hasonló tölt?pont, addig esély sincs az új technológia tartós térhódítására. A Mobec Point egyszerre huszonöt motort képes fogadni, és ugyan egyel?re elméleti tanulmány, igyekszik praktikus és hatékony lenni.

A katalán fejleszt?k idén nyárra állítólag el is készítik az els? él? változatot. ‘M?ködése egyszer?, minden felhasználó kap egy úgynevezett tölt?kártyát, amelyet minden Mobec ponton használhat. A pinkódos belépési procedúrát követ?en az állampolgár kiválaszthatja, mennyi ideig kívánja utántölteni járm?vét.’ Pont mint a jelenlegi kutakon, csak egy mer?ben más technológiával és más jelleg? energiával. A felhasználó mobiltelefonon illetve interneten is figyelemmel követheti töltöttségi állapotát. A projekt tehát idén indul, a cél a nemzetközivé tétel… meglátjuk, milyen sikerrel.

ugrás fel