EST. 2002

Misano: Bayliss-dupla az Adria partján

Két fantasztikus verseny a debütáló misanói pályán: a címvéd? diktálja a törvényeket, miután az els? versenyen Haga és Biaggi egymást ütik ki. Másodjára ugyancsak Baylissnek áll a zászló, a japán yamahás második, Max szép felzárkózás után dobogós.

Els? verseny

Bayliss és Haga már az els? kanyarban ölre mennek egymással, mögöttük Corser, Biaggi, Laconi, Kagayama, Lanzi, Toseland és Xaus. A Ducati ausztrálján látszik, hogy most vagy soha alapon megy neki a futamnak – ennek megfelel?en négy tizedes fórral zárja az els? fordulót a yamahás párossal, 1’2-essel Biaggi el?tt. Újabb fél kör elég ahhoz azonban Hagának és Corsernek, hogy megint ott teremjenek Bayliss hátsó kerekén. Kapaszkodik Biaggi is, aminek eredménye egy mindenre elszánt négyes szökevény-boly az elején, eközben Toseland jön fel, Laconi t?nik el. Fabrizio kiszáll, Haga pedig a negyedik körben támadja meg istenigazából Baylisst – majdnem baleset a vége, végül megússzák és a japán átveszi a vezetést. Pár kanyarral odább Corser is sikerrel megy el a Ducati mellett. Biaggi eközben csak figyel, tán túlzottan is, mert szélesre vesz egy ívet, ront, majd egyb?l fölhozza magát. Haga magabiztosnak t?nik, Bayliss, aki visszael?zte Corsert, húzza maga után honfitársát és a megbabonázott Biaggit. Toseland nyugodtan utazik az ötödik helyen. Kagayama hatodik, Lanzi, Laconi és Rolfo meccselnek eszeveszetten a hetedikért. Max újabb körrekordot fut, el?zi Corsert, mindössze 9 tized választja el a vezet? Hagától, és ez a distancia körr?l körre apad. Egyvalami zavarja csak a suzukis kibontakozó támadását, éspedig a volt suzukis, Troy Corser ténykedése – lerázhatatlan.

Egy gondolat…

Egy ilyen kiélezett viadalban, mint a Superbike vb, ahol vállat vállnak vetve harcolnak egymással a pilóták futamról futamra, bármi megtörténhet. Ahogy mondani szokás: ‘Ilyen a verseny, a hiba mindig benne van.’ Max Biaggi óriási rutinját latba vetve viszont joggal várt volna érettebb motorozást a 3-as számú suzukistól az ember a misanói els? versenyen. ‘Nitro’ Haga kigolyózása, majd felbucskázva követése a pálya szélére sokkal inkább t?nt vakmer? hazárdírozás következményének, semmint a nagy bajnokokra jellemz? man?vernek. Talán Max a szeme sarkából megpillantotta Valentino Rossit, aki közvetlen közelr?l kísérte figyelemmel a misanói eseményeket – és felsejlettek elméjében a régvolt MotoGp-s árnyak.

Bayliss igyekszik visszavenni az ?t megillet? vezetést, meglepi Hagát, aki a kanyar kijárati ívén visszaáll els?nek – és ugyanazzal a lendülettel megindul, kisvártatva hét tizedes fórra tesz szert. Corserrel valami van, de nem tart Toseland sem – ötödik helyét a pokolian gyors Kagayama veszi el. Öt körrel a vége el?tt Bayliss megint odalopakodik japán ellenfele mögé… támadás, el?zés. Érkezik azonban Biaggi is. Két kör még, és kész a baj: Biaggi közelíti Hagát, belülr?l próbálkozik be, a yamahás tartja magát, talán észre sem veszi Massimiliano jelenlétét, zárja az ívet, s ezzel mindketten a bukótérbe huppannak. Baylissnek így már könny? dolga van: cserélheti a plexilemezt a sisakján, nyugodalmasan hátrapillanthat, majd begurulhat a célba. 25 borzasztóan értékes ponttal gazdagodik így, Corser második, Kagayama harmadik, Toseland leszorul a pódiumról. Hagának és Biagginak sokba kerülhet még ez az ütközés…

Els? verseny, végeredmény

1 Bayliss T. Ducati 999 F07 38’52.856
2 Corser T. Yamaha YZF-R1 38’55.230
3 Kagayama Y. Suzuki GSX-R1000 K7 39’01.821
4 Toseland J. Honda CBR1000RR 39’03.966
5 Rolfo R. Honda CBR1000RR 39’11.565
6 Lanzi L. Ducati 999 F07 39’13.323
7 Laconi R. Kawasaki ZX-10R 39’14.928
8 Xaus R. Ducati 999 F06 39’18.280
9 Neukirchner M. Suzuki GSX-R1000 K6 39’23.747
10 Smrz J. Ducati 999 F05 39’30.580
11 Borciani M. Ducati 999 F06 39’37.754
12 Sanchini M. Kawasaki ZX-10R 39’54.394
13 Morelli L. Honda CBR1000RR 40’30.637

Második verseny

Hasonló felállás, mint az els? futamon: Bayliss megy el, mögötte Haga, Biaggi, Corser és Toseland. A második körben Corser el?zi csapattársát, ezzel a második helyre áll, Biaggi elköveti immár szokásosnak mondható kezdeti hibáját, kiszélesít egy ívet, majd keresztezi Xaus és Kagayama haladási pályáját. Nem egyszer? az olasz – aki a harmadik kört nyolcadikként kezdi meg Xaus, Kagayama és Rolfo mögött. Fabrizio másodjára is kiesik, nem az ? napja. A verseny harmadához érve egyre inkább úgy t?nik, hogy a gy?zelemr?l Bayliss és Haga döntenek majd saját hatáskörben, mivel Corser 1’3-as hátránnyal követi ?ket. Toselandnak megint gondjai akadnak, Kagayama újfent beéri – déja vu. Biaggi sem hagyja annyiban a dolgokat, miután megszabadult Rolfótól és Xaustól, ? is beveszi a vb-éllovas várát. James az els? felvonás eredményével még úgy-ahogy elégedett lehetett, hiszen közvetlen ellenfelei buktak (igaz, Bayliss egyre nagyobb veszélyt jelent rá), de ez így már mégsem lesz jó…

A kilencedik körben Bayliss megkísérel egy szökést, Haga nyomul utána, próbál más íveket választani, de nem tudja tartani az ausztrál ritmusát. Féltávnál már egy mp köztük a különbség, mögöttük a dobogóért öldököl Corser és Kagayama, na meg Toseland és a többiek. Kagayama el?zi Corsert, Biaggi Toselandet, utóbbi egyb?l visszaadja a kölcsönt a Kalóznak. Parázs küzdelem. Számtalanszor cserélgetik a pozíciókat, öröm nézni – eközben Bayliss megfutja a leggyorsabb kört és el?nye 1’4-re n? Hagával szemben a huszonnégy körös verseny tizenötödik fordulójában. Biaggi csak megel?zi Toselandet, és közelít a Kagayama, Corser pároshoz… az ausztrált négy körrel a leintés el?tt éri utol, majd magabiztosan utasítja eggyel hátrébb a csapattársat is. Ezzel Max dobogót ér? helyen motorozik, és jön a véghajrá.

A WSBK összetettje a San Marinói GP után

1. J. Toseland 260
2 T. Bayliss 239
3 N. Haga 234
4 M. Biaggi 217
5 T. Corser 182

Nincs mese: Bayliss halad a duplázás felé, és nem tud hibázni – ezzel komoly lépést tett fölfelé a vb-tabellán. Ötven pont Misanóból! Második Haga, harmadik Biaggi – mindketten bánkódhatnak az eldobott lehet?ség miatt. Negyedik Kagayama, majd Corser és Toseland a sorrend a kockás zászlónál.

Második verseny, végeredmény

1 Bayliss T. Ducati 999 F07 38’43.506
2 Haga N. Yamaha YZF-R1 38’46.043
3 Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 38’49.892
4 Kagayama Y. Suzuki GSX-R1000 K7 38’52.411
5 Corser T. Yamaha YZF-R1 38’52.636
6 Toseland J. Honda CBR1000RR 38’57.473
7 Xaus R. Ducati 999 F06 39’00.214
8 Rolfo R. Honda CBR1000RR 39’00.287
9 Lanzi L. Ducati 999 F07 39’00.818
10 Neukirchner M. Suzuki GSX-R1000 K6 39’16.571
11 Laconi R. Kawasaki ZX-10R 39’17.111
12 Nieto F. Kawasaki ZX-10R 39’24.757
13 Smrz J. Ducati 999 F05 39’26.229
14 Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 39’40.150
15 Sanchini M. Kawasaki ZX-10R 39’44.245
16 Conforti L. Honda CBR1000RR 40’00.147
17 Polita A. Suzuki GSX-R1000 K6 40’01.220
18 Morelli L. Honda CBR1000RR 40’18.392

ugrás fel