EST. 2002

Misano: ki nyeri az els?t?

Valakinek holnap át kell venni a koronaékszert – mondd, te kit választanál? Nyolcadik fordulójához érkezik a Superbike világbajnokság a most hétvégén esedékes San Marinói Nagydíjjal.

Amellett, hogy a vb-cím kérdésében dönt? fontossága lehet a misanói versenyeknek, valaki(ke)t hozzásegít majd ahhoz a június 17-i, vasárnapi esemény, hogy beírja magát a sporttörténelembe. Ez lesz ugyanis az els? viadal az átépített, mondhatni újjászületett Santamonicán. Valóságos forradalom söpört végig a ringen: nemcsak a pálya rajzolata változott, de még a menetirány is, így gyakorlatilag egy új helyszínnel ismerkedhetnek a játékosok. El?zetes ismereteik nincsenek sem az ívekr?l, sem a tapadásról, sem semmir?l. Ez azzal is jár, hogy a pénteket és szombatot k?keményen ki kell használnia mindenkinek pilótától a telemetristáig, szerel?t?l a gumimérnökig. Már csak azért is, mert Misano hiába váltott tökéletesen arculatot, helyileg azért mégis maradt ott, ahová 1973-ban az el?d-létesítményt felhúzták: az akkori, majdnem (s?t, teljesen) elektronikamentes id?kben a rafináltabb csapatok már a pálya két pontján (a célegyenes végén és a Tramonto kanyarnál) mérték a karburációt – és a helyi klimatikus viszonyokból, nedves légáramlatokból, a tenger közelségéb?l adódó jellegzetességek miatt már azid?tájt is annak állt a zászló, aki a legmegfelel?bb kompromisszumot találta meg a beállításokban.

‘Most határozottan technikásabb a pálya, de egy kicsit gyorsabb is’ mondta Troy Bayliss, akinek múlt hónapban volt szerencséje tesztelni az aszfaltcsíkot. ‘Korábban elég nehezen lehetett el?zni, most több ideális pont is van a támadásra. A legszebb a Curvone, aminek én ötödik sebességfokozatban, teljes gázzal megyek neki. Ott lesznek szép mutatványok.’

Biztosan. Hiszen a címvéd? helyzete nem teljesen kilátástalan: a silverstone-i felh?szakadásban – ami aztán a második verseny törléséig fajult – aratott gy?zelem azt jelenti, hogy a titulus még nincs teljesen James Toseland kezében. A hondás angol az idei els? öt GP-n képes volt futamot nyerni, Monzában és Silverstone-ban viszont nehézségekkel kellett megküzdenie – egy kicsit neki is, egy kicsit a motornak is. Ráadásul miközben két hétvége leforgása alatt az el?z?leg felhalmozott tetemes el?ny – mondjuk így – megcsappant, addig például a Yamaha egy félelmetes Nori Hagával lépett porondra: az eltökélt japán az utóbbi három futamot két gy?zelemmel és egy második hellyel zárta.

Vadászpilóták

Az olasz légier? Misano-közeli bázisát látogatta meg öt SBK-s versenyz?, Toseland, Lanzi, Biaggi, Nieto és Haga. Komoly el?zményei vannak a légi védelem és a motorsport kapcsolatának, ezt mutatták be és ünnepelték a Superbike delegáltjai és a katonák egy nagy hangárban, amelyben két F-16 ADF nézett farkasszemet a szériamotorok bajnoksában érdekelt Ducatival, Hondával, Yamahával, Suzukival és Kawasakival.

Ezen a ponton lehetetlen az el?rejelzés a teljességgel ismeretlen Santamonica pályán. Toseland, 23 pontos el?nye tudatában annyit esetleg megengedhet magának, hogy adott esetben beéri a második hellyel Haga mögött, de ennél több nemigen fér bele. De sokan pályáznak majd arra a másodikra is… Haga kemény dió, nagyjából a 2000-es idény óta vár erre a pillanatra, és ha most jól jön ki neki a lépés, Krisztus a keresztr?l sem állítja meg. Bayliss fórja abból fakadhat, hogy rendkívüli az improvizációs készsége, ami elengedhetetlen lesz az új helyszínen. Biaggi egy talány – az egyetlen bizonyosság vele kapcsolatban az, hogy a szurkolói ott lesznek és viráges?vel várják, ? maga pedig csak a támadásra (és nem valamiféle kései er?demonstrációra) készül.

Az összetett állása Silverstone után, Misano el?tt

1 J. Toseland 237
2 N. Haga 214
3 M. Biaggi 201
4 T. Bayliss 189
5 T. Corser 151

ugrás fel