EST. 2002

Misano, SBK: Biaggi, mestermunka

A misanói Marco Simoncelli versenypályán (ett?l a hétvégét?l így hívják a komplexumot, a ‘Santamonicát’) Max Biaggi nyeri meg mindkét versenyt vasárnap – az els?t Carlos Checa el?tt három tizeddel célba érve. Mindketten nagy felzárkózást mutattak be, hiszen a 10. illetve a 16. helyr?l rajtolhattak el csupán.

Nagyszer?en jöttek viszont el?re, hogy aztán megküzdjenek a végs? gy?zelemért. Dobogóra állhat Checa altheás csapattársa, Davide Giugliano, aki sokáig volt csatában az els?kkel, az utolsó körökben viszont leszakadt – végül 4’5-ös hátránnyal jött be harmadiknak. 

‘Remek verseny volt, bár igen fárasztó’ – mondta Biaggi a leintést követ?en. ‘Hátulról kellett indulnunk, úgyhogy lépésr?l lépésre kellett feljönnöm, figyelve, hogy ne kövessek el hibát. Misanóban nem könny? el?zni, f?leg ilyen gyors ellenfelekkel szemben, mint a maiak. Leszegett fejjel húztam neki, mentem a ritmusomat és végül kifizet?dött a stratégia.’

Negyedik Sykes a Kawával – a pole pozícióból indulás nagy reményekkel kecsegtetett, de a h?vös id? okozta gumiproblémák nem engedték menni az angolt. Rea ötödik a Hondával, mögötte a kiválóan szerepl? Chaz Davies a ParkinGO csapat Apriliáján, az utolsó sorból rajtolva. 

Aztán jön a második verseny, amit Biaggi ugyancsak behúz, újfent a tizedik helyr?l. Az els? kör végén már harmadik, utoléri a szökevény Tom Sykes, a harmadik körben el?zi meg. Innent?l hatalmas magabiztossággal építi ki el?nyét, a nyolcadik körben négy és fél, féltávnál hét másodperccel vezet. Jonathan Rea, a második helyezett végül 5,7 másodperccel a Kalóz mögött ér célba – nagy harcban sikerül lenyomni Leon Haslamot. A BMW-seknek jobban ment a második felvonásban, persze Melandri nem túl elégedett a negyedik hellyel, az elején belekerült a darálóba, a kés?bb kiesés sorsára jutó Guintolival és Checával kontaktolgattak… Ötödik az olasz Goldbet csapat színeiben Ayrton Badovini (szintén BMW), Michel Fabrizio pedig sprintbefutóban hatodik a kawasakis duó, Sykes és Baz rovására.

Supersport

A 600-asok misanói nagydíját a török Kenan Sofouglu nyerte a Kawasakival Cluzel (Honda) és Baldolini (Triumph) el?tt. Mi mégis leinkább a magyarok miatt követtük az eseményeket – mindhárom indulónk pontot szerzett San Marinóban, Németh Balázs 12., Tóth Imre 13., Talmácsi Gábor 15. lett. Alant a csapatok beszámolói olvashatóak.

Ideális id?járási körülmények között vette kezdetét a 15 perces bemelegít? edzés, melyet Talmácsi Gábor egy rövid boxkiállástól eltekintve végig a pályán töltött. Az id?mér?n elért legjobb idejét megközelítve 1.41.172 kört futott, mellyel a 19. helyen zárt. A warm upok után már mindenki csak a versenyre koncentrált. Es? továbbra sem fenyegette a részvev?ket és a néz?ket, de egyre melegebb és fülledtebb lett az id?.

A Supersport 600 kategória versenye 13.30 órakor rajtolt. 33 versenyz? várta a lámpa szabad jelzését és indultak meg egyszerre a 22 körös futamon. Az els? néhány kanyarban óriási volt a tumultus, szinte egyszerre estek be az ideális ívekre, így nagyon észnél kellett lenniük, hogy bukások nélkül megússzák a helyezkedéseket. Talmácsi Gábornak egy helyet sikerült el?relépnie a rajtnál. Az ötödik körben már látótávolságon belül volt számára a pont ér? 15. hely. A 17. pozícióban robogott, amikor közvetlenül el?tte Mathew Scholtz bukott és majdnem magával rántotta. De Talmácsi rutinjának köszönhet?en az ütközés elkerülése érdekében óriásit fékezett, így nem ment át az el?tte keresztbecsúszó Scholtzon és ? is motoron tudott maradni. Ez a kitér? azonban mínusz 5 helyezésbe került. Visszacsúszva a 22. helyre sem adta fel a küzdelmet és példás hajrával sikerült pontot szereznie élete els? supersport versenyén. A futamot Kenan Sofouglu nyerte, mögötte Jules Cluzel és Alex Baldolni állhatott fel a dobogóra.

Talmácsi Gábor értékelése:

A bemelegít? edzésen probléma volt a kuplunggal és a váltóval, illetve a motort is be kell állítani az én vezetési stílusomhoz, mivel még nagyon nem azt teszi, amit én szeretnék, de másfél év kihagyás után pozitív eredményként értékelem a mai versenyen elérteket. Nagyon sajnálom, hogy elesett el?ttem a san marinoi versenyz?. A motorom els? kereke többször is nekiütközött és attól tartottam, hogy nem fogom tudni elkerülni az esést, de húztam az els? féket és álltam a hátsó féken, így végül sikerült motoron maradnom. Ezt követ?en 5-en elmentek mellettem, de sikerült újra felvenni a ritmust és végül pontszerz?ként zártam életem els? supersport versenyén. Sok munka vár még ránk, de továbbra is nagyon motivált vagyok. Köszönöm a csapatom munkáját és mindenkinek nagyon köszönöm a szurkolást! 

A Tóth csapat beszámolója:

Kett?s pontszerzés a magyar istállónál – a Racing Team Toth ezzel a 9. legjobb csapat a Világbajnokságon! Bíztatóan kezdték a napot a Racing Team Toth versenyz?i. Mindkét pilóta használt abroncsokkal vágott neki a bemelegít? edzésnek, hogy a futamra teszteljék a kopásukat. A szombaton tapasztalt futóm?-gondokat mindkét CBR-en orvosolták a szerel?k, Németh és Tóth mindössze egy tizedes különbséggel zárta az edzést. A helyrerázódott technikának köszönhet?en Balázs és Imi is bizakodva várta a futamot. Balu a hétvége legjobb köridejét futotta a warm up-on, esélyt szerezve így a pontszerzésre. Ez nem is akárhogy sikerült neki, hiszen a 24. helyr?l rajtolva a legeredményesebb magyarként intették le a 12. helyen.

„A rajtom közepesen sikerült, igazából maradtam a kiindulási ponton. Ez után sikerült egy-két helyet feljönnöm, de a harmadik körben, az egyik egyenesben sajnos összeértem egy másik versenyz?vel, ami miatt a m?f?re kényszerültem. Emiatt visszaestem a 23. helyre. Mivel végre összeállt a technika alattam, sikerült jó körid?ket futnom és elkezdtem felzárkózni. A meccselések azonban elég sokat kivettek a gumikból, ami nem könnyítette meg dolgom. Az utolsó körre sikerült De Rosa-t is beérnem, de nem akartam kockáztatni, inkább a célegyenesre hagytam az el?zési kísérletet. Végül egy hajszállal, de ? ért be a 10. helyre. Nagyon elégedett vagyok a futammal és a szerel?im teljesítményével! Egész hétvégén küzdöttünk a csillapítás beállításával, de a futamra sikerült üt?képessé tenni a Hondámat. Végre a CBR erejével sincs már gond, ezért bizakodva tekintek a szezon további futamaira!” – mondta Balázs a futamot követ?en.

Tóth Imi indult a legjobb rajtpozícióból a magyarok közül, és egy fantasztikus starttal az els? körben már a pontszerz?, 15. helyen haladt át a célvonalon. „A rajtom jól sikerült és az els? pár körben nagyon jó id?ket mentem. De ahogy fogyott az üzemanyag és könnyebb lett a motorom, már nem tudtam annyira fogni az elejét, tehát nem tudtam megfelel?en terhelni. A bemelegítésen tapasztaltak alapján a keményebb keverék? els? abroncsot kértem, ami sajnos nem volt jó választás. A warm up-on megtett nyolc kör alatt nem volt vele gond, mint ahogy a futam els? nyolc körében sem. Utána viszont nagyon elkezdett csúszkálni az eleje, többször majdnem el is estem. Volt két komolyabb megcsúszásom is, ezért nagyon örülök, hogy végül talpon tudtam maradni! Sikerült pontot is szereznem, úgyhogy azt kívánom, hogy ez legyen a legrosszabb versenyünk! S?t, ennél ’rosszabb’ már ne is legyen, és akkor nem lesz gond!  Vannak nekem sokkal jobban tetsz? pályák is, ahol biztosan gyorsabb leszek! Itt most ennyit bírtam, nem jött össze több. De örülök, hogy Balázs is pontot szerzett, így csapat szinten már a 9. helyen állunk. Csak el?re tekintek, és már most nagyon várom a következ? versenyt, ami Aragónban lesz. Remélem, hogy addig sikerül majd tesztelnünk is!” – nyilatkozta Imi.

Els? verseny, végeredmény

1. Biaggi (Aprilia), 156.139 km/ó átlag; 
2. Checa (Ducati) 0.305; 
3. Giugliano (Ducati) 4.503; 
4. Sykes (Kawasaki) 8.858; 
5. Rea (Honda) 11.627; 
6. Davies (Aprilia) 12.258;
7. Laverty (Aprilia) 12.551; 
8. Guintoli (Ducati) 13.561; 
9. Smrz (Ducati) 17.014; 
10. Camier (Suzuki) 18.361; 
11. Badovini (BMW) 20.029; 
12. Haslam (BMW) 22.082; 
13. Berger (Ducati) 22.966; 
14. Fabrizio (BMW) 27.014; 
15. Baiocco (Ducati) 31.133; 
16. Aoyama (Honda) 31.719; 
17. Hopkins (Suzuki) 31.902; 
18. Canepa (Ducati) 43.770; 
19. Mercado (Kawasaki) 55.071.

Második verseny, végeredmény

1. Biaggi (Aprilia), 155.912 km/ó átlag; 
2. Rea (Honda) 5.355; 
3. Haslam (BMW) 5.731;
4. Melandri (BMW) 7.004; 
5. Badovini (BMW) 7.921; 
6. Fabrizio (BMW) 17.291; 
7. Sykes (Kawasaki) 17.351; 
8. Baz (Kawasaki) 17.630; 
9. Smrz (Ducati) 18.211; 
10. Baiocco (Ducati) 28.131; 
11. Berger (Ducati) 28.407; 
12. Aoyama (Honda) 38.060; 
13. Canepa (Ducati) 49.003; 
14. Hopkins (Suzuki) 51.881; 
15. Camier (Suzuki) 55.502; 
16. Mercado (Kawasaki) 1’06.361;
17. Sandi (BMW) 1’29.918.

Supersport 600, végeredmény

1. Sofuoglu (Kawasaki), 151.858 km/ó átlag;
2. Cluzel (Honda) 1.228; 
3. Baldolini (Triumph) 20.597; 
4. Tamburini (Honda) 21.800; 
5. Parkes (Honda) 26.357; 
6. Morais (Kawasaki) 26.935; 
7. Metcher (Yamaha) 33.183; 
8. Foret (Kawasaki) 34.587; 
9. Iannuzzo (Triumph) 36.853; 
10. Antonelli (Yamaha) 38.213; 
11. De Rosa (Honda) 42.428; 
12. Nemeth (Honda) 42.446; 
13. Toth (Honda) 48.802; 
14. Lombardi (Yamaha) 49.992; 
15. Talmacsi (Honda) 53.515; 
16. Marconi (Yamaha) 57.766; 
17. Day (Kawasaki) 58.760; 
18. Lowes (Honda) 1’05.650; 
19. Jessopp (Honda) 1’10.291; 
20. Andreozzi (Yamaha) 1’15.799; 
21. Polzer (Yamaha) 1 kör h.; 
22. Pozdneev (Yamaha) 1 kör h.;

ugrás fel