EST. 2002

Misano, Stock 1000: Forróságban rövidre vágva

A csütörtöki esti WSBK party-t követ?en, versenyz?ink már alig várták az ismerkedést Santa Monica új aszfaltjával, melyre kigurulni péntek reggel 9-kor nyílt módjuk el?ször. Hogy mit?l is új ez a régi pálya? Nos idén egy trükkös gondolat következményeként megfordították a menetirányt és néhány kisebb átalakítást is eszközöltek. Így aztán nagy tapasztalattal senki sem büszkélkedhet, mivel márius 1-én volt a hivatalos megnyitó. Ehhez képest e hét közepén szerdán, érkezésünk napján, legnagyobb megrökönyödésünkre még aszfaltozták a pálya egyes részeit. (?!) Na de vissza mieinkhez és az els? szabadedzéshez. Ahogy az ilyenkor szokás a versenyz?k az els? percekben igen óvatosan közlekedtek a vadiúj aszfalton. Próbálgatták az íveket, tesztelték a beállításokat és igyekeztek minél jobban megismerni a 4.180m hosszú pálya minden részét. Viktor és Balázs az els?k között haladt át a boxutca bejáratán, hogy a lehet? legtöbb id?t tölthesse el a bemelegítéssel. Az edzés végére sikerült is 12, illetve 13 teljes kört megtenniük és 1.48.554-es, valamint 1.48.868-as legjobb mért köreikkel a 30-31. helyen zárni az els? szabadedzést.

Tutti al mare

Buli a parton, a szabadstrandon: az els? napon h?ség volt, de nyomás még nem – erre a bal oldalt álló Frankie Chili személye a garancia.

A délutáni els? id?mér?ig a csapat lelkesen szerelt, állított és próbált elkövetni mindent, hogy a technika a lehet? legüt?képesebb legyen a rutinos mez?nyben. A fiúk úgyszintén mindent megtettek és szépen húzták a gázkart a 15.30-kor kezd?dött 45 perces edzésen. Balázs 1.42.705-el a 24., míg Viktor 1.43.598-al a 31. helyen fejezte be a pénteki napot. A nap eseményei, valamint a csapat tulajdonosának (Erd?s Tamás) érkezése igen feldobottá tette az estét és komoly várakozásokkal tértünk nyugovóra. A szombat reggel, mint azt már itt megszoktuk rekken? h?séggel és hatalmas tömeggel fogadta a SST 40 f?s mez?nyét, akik mint rendesen 9.15-kor egy 30 perces szabadedzéssel köszöntötték a napot. A 24. és 35. id? Balázs közel 0.5 mp-es gyorsulását, valamint Viktor 0.8 mp-es lassulását jelezte. A h?ség és a nyomás délutánra érte el csúcspontját. A 16.50-kor kezd?dött 2. id?mér?re komoly tervekkel haladtunk ki, melyek az 5. körben szertefoszlani t?ntek Balázs részér?l. Az egyik kanyarban, egy – az els? kerékre tapadt sisak plexi letép?n Bazsi motorja kicsúszott a pályáról és bár szerencsére ? egyáltalán nem sérült meg, ett?l függetlenül ez elég volt ahhoz, hogy ne tudja folytatni az edzést az itt-ott elgörbült GSX-R-rel.

Mint az várható és elvárható volt a mez?ny tovább gyorsult így az edzés leintéséig elért 1.42.842 és 1.43.091-es idejükkel Balázs a 32., Viktor pedig a 33. rajtkockáról vághatott neki a versenynek. Vasárnap 10.40-kor kezdetét vette a San Marino-i nagydíj, melyet több tízezer néz? követhetett nyomon a helyszínen Misano-ban. Az eredeti tervek szerint 14 kört írt el? a rendez?ség a 4.180m-es aszfaltcsíkon. A rajtprocedúrát követ? tülekedésben fiaink meg?rizték helyüket és nagy lendülettel vetették magukat a mez?ny jobbik fele után. Az els? 4 kör az élen folyamatos ‘gyilkolással’; telt, nemkülönben a mez?ny többi részén, melynek eredményeképpen a célegyenesben elfüstölt az egyik motor. A motorból elfolyt olajon két harcos volt kénytelen feladni, miután kicsúsztak a pályáról. Ez a kis intermezzo elég volt egy könny? kis 15 perces kényszerpihen?höz, melyet követ?en a megismételt rajt után mintha semmi sem változott volna, folytatódott a fogócska. Sajnos ez a mai verseny igen kis kurtára sikeredett, mivel a rendez?k az új rajtot követ?en mindössze hat kört engedélyeztek az ekkorra 36 f?sre csökkent mez?nynek. Balázsnak és Viktornak ez valóban kevésnek bizonyult, de így is szépen, körr?l körre gyorsuló teljesítményt nyújtottak. Ezen a hétvégén ez a teljesítmény a 29. és a 30. helyre volt elég a negyven f?s mez?nyben. Az idei évre tervezetteknek megfelel?en Balázs és Viktor egyre rutinosabban rója a köröket a Világ legkeményebb Superstock versenyein, így a szezon fél távján éppen csak túl, bátran mondhatjuk, hogy jó úton haladunk céljaink eléréséhez.

Baiocco könnyedén (?)

Az élen Baiocco és Simeon gy?rik egymást

Kispataki Viktor: ‘Az els? edzésnapon még úgy éreztem, hogy ez a futam a mi versenyünk lesz. Voltak olyan szektorok a pályán, ahol id?mmel befértem a mez?ny els? felébe. Ez nagyon nagy dolognak számít, hiszen a Világ legjobb, mindenre elszánt Stock1000 versenyz?ib?l áll a mez?ny, és mindenki bizonyítani akar. A top Superbike csapatok junior team-jei az ellenfeleink. A 2. id?mér?n nem tudtam gyorsulni. A verseny ismét kalandos volt egy piros zászló miatt. Jobb végeredményre számítottam. A brno-i futam lesz a következ?, megpróbálok a lehet? legjobban felkészülni rá.

Németh Balázs: Calódott vagyok a végeredméy miatt. A letép?n elesni hatalmas pech volt. A versenyen problémáim adódtak a hátsó fékemmel, így csak tartani tudtam a tempót, növelni nem. Az elkövetkezend? hetekben sokat fogunk edzeni, nagyon keményen fogom nyomni, mert már nagyon ki vagyok éhezve egy VB pontra.

Stock 1000, Misano, végeredmény

1 Baiocco M. Yamaha YZF-R1 15’06.692
2 Simeon X. Suzuki GSX-R1000 K6 15’07.273
3 Dionisi I. Suzuki GSX-R1000 K7 15’17.661
4 Corti C. Yamaha YZF-R1 15’19.482
5 Canepa N. Ducati 1098S 15’19.880
6 Morais S. Ducati 1098S 15’20.219
7 Aitchison M. Suzuki GSX-R1000 K6 15’21.107
8 Sutter D. Yamaha YZF-R1 15’23.702
9 Mahr R. Yamaha YZF-R1 15’23.707
10 Roberts B. Ducati 1098S 15’24.846…

30 Nemeth B. Suzuki GSX-R1000 K6 15’58.023
31 Kispataki V. Suzuki GSX-R1000 K6 15’58.974

Az összetett állása a San Marinói futam után

1 M. Baiocco 95
2 M. Aitchison 87
3 N. Canepa 71
4 X. Simeon 71
5 I. Dionisi 70
6 C. Corti 64
7 M. Pirro 59
8 D. Van Keymeulen 45
9 B. Roberts 41
10 M. Smrz 33

ugrás fel