EST. 2002

Monacói befektet?é lett a Voxan

Úgy t?nik, örökre búcsút inthetünk a Voxan saját fejlesztés?, egyedi véketteseinek: az új tulajdonos, a 44 éves monacói Gildo Pallanca Pastor teljesen új irányba készül terelni a francia motorkerékpár gyártás eme ékes, de 15 éves múltja során pénzügyileg mindig is sikertelen szeletkéjét.

Saját állítása szerint nem azért vásárolta meg a tavaly felszámolás alá került francia motorgyárat (egy meg nem nevezett összegért) a monacói üzletember, hogy továbbvigye annak „nagyszer? és leny?göz?” motorokból álló választékát. „A régi modellek a gy?jt?k kedvencei voltak eddig is, és azok maradnak továbbra is” – mondta Pallanca-Pastor – „de a jöv? az elektromos meghajtású járm?veké.”

Gildo Pallanca Pastor a monacói Pastor Center el?tt, egy Voxanon.

Pastor számára nem ismeretlen a terep, amelyre a Voxannal merészkedik: az ? tulajdonában van a Venturi autómanufaktúra is, az a cég, amely elektromos, és napenergiát hasznosító, alternatív meghajtású, extravagáns és szokatlan megoldásokkal hódító járm?veket gyárt – noha elenyész? éves mennyiségben.

Elég egyetlen pillantást vetni a jelenleg öt modellb?l álló Venturi-kínálatra, hogy tudjuk, a három éven belül bemutatkozó új elektro-Voxanok sem lesznek éppen hagyományosak – már ha lehet párhuzamokat vonni a két Pastor-gyár termékei között.

Viszlát, Charade Racing, viszlát Nefertiti..!

Pastorék a Voxant átköltöztetik a Venturi gyár mellé, a Le Mans-tól egy k?hajításnyira fekv? Sable-sur-Sarthe-be, hogy azonnal megkezdhessék a versenyzésre szánt jöv?-Voxan(ok?) fejlesztését a Venturi tapasztalatait felhasználva, majd szándékuk szerint a három éves fejlesztési periódus után a motorkerékpárokra optimalizált eletro-hajtást egyéb, „szélesebb körök számára is vonzó” modelleknél (magyarul utcai-, netán robogó-szer? motorokban) is fel kívánják használni.

ugrás fel