EST. 2002

Mondial: a történet folytatódik

Háromszázezer euró: ennyi szükséges a Mondial márka feltámasztásához. A nagy kérdés az volt, hogy a 2004 szeptemberében bejelentett cs?d után van-e valaki, aki ennyi pénzt áldoz a gyár megmentésére. Volt. A V Due társaság vásárolta meg a gyárépületet, a gépsorokat, az eladatlanul maradt motorokat és a brand kereskedelmi jogainak 50%-át (a másik fele az eredeti tulaj Boselli családé marad). Pietro Caronni, a vev? 2002 óta a Bimota 500 V-Due gyártásának kizárólagos jogbirtokosa.

A Mondial azután függesztette föl a termelést 2004-ben, hogy durván ötmillió eurós adósságállományt halmozott fel. A konstrukt?r egyébként tíz világbajnoki címet tudhat a háta mögött. A gyártósorok a hetvenes évek végén álltak le, majd hosszú csönd után, 2001-ben egy vállalkozó, Roberto Ziletti vette meg a márkát és indította el a Mondial újkori történetét, kizárólagosan egy sportmotorra, a Piega 1000-re építve a stratégiát. A terv kudarcot vallott, a rákövetkez? három évben mindössze 150 darab Honda-blokkal szerelt Piegát tudtak gyártani, amib?l harminc még mindig a csarnokban búslakodik.

Az új tulajdonos Caronni szeretné újraindítani a gyártást és visszahozni a Mondialt a versenysportba, ezért meg fogják vizsgálni a 125 köbcentis gyorsasági kategóriában vagy a Superbike vb-n való indulás lehet?ségét. Egy új vázat már megalkottak a jövend? szériamotorokhoz; két modellen (Evo és Starfighter) dolgoznak.

ugrás fel