Hirdetés

Monogomma Pirelli

Hirdetés

Pedig a hétvégi alaphelyzet egyáltalán nem volt egyszer?, s?t: Valenciában
valóságos gumi-tangót jártak a versenyz?k.

Az els? problémát az jelentette, hogy az olasz gyár es?gumi-anyagát szinte
senki nem ismerte a jelenlév?k közül
: sokan önmagukat a jószerencsére avagy
az isteni gondviselésre bízva kaptak maguknak abroncsot. Bárminem? el?tapasztalat
hiányában hitelt kellett adniuk a gyár tanácsadásának.

"Az SBK két versenye ellentétes képet mutatott. Az els? futamot
az id?járás határozta meg: nagyon sokan a pilóták közül kérd?en fordultak hozzánk,
milyen variációt alkalmazzanak a nyitányon" mondta el Giorgio Barbier,
a Pirelli versenyágazat-igazgatója.

"A valenciai nagyon csúszós pálya, már amikor esik vagy piszkos.
Nekük ez volt az els? eset, hogy ilyen körülményekkel kellett szembenéznünk
itt. Mindennek tetejébe az es?abroncsaink emberi kéz által érintetlenek voltak:
egy új profilú gumiról van szó, aminek más kialakítású a bordázata,
mint
az átmeneti guminak. A második versenyen mindenki gond nélkül mehetett slick-kel,
akkor már nem volt egy szál gond se.?

A Supersport nagydíján már nem esett az es?, volt viszont más baj. "Az
SS-ben a gyári csapatok és a tavaly még más gumigyártó által ellátott együttesek
fenntartják magunknak a döntés lehet?ségét abroncskérdésben. Tehát magunknak
kell dönteni, persze a mi segítségünkkel.
Végeredményben a pilóta és a csapat
közösen dönt a végs? kombinációról: volt, aki alaposan túlspilázta a dolgot.
Akik jól szerepeltek, azok jól választottak gumit és fordítva, ilyen egyszer?
ez.
"

Tényszer?en meg kell jegyeznünk valamit, ami a versenygumikkal összefügghet:
Valenciában a pályán uralkodó viszonyok igen veszélyesek voltak, ennek
ellenére felt?n?en kevés balesetnek voltunk tanúi.