EST. 2002

Monza: így mentek a magyarok

Már korán reggel óriási volt a nyüzsgés a paddockban, hatalmas érdekl?déssel várták a néz?k, hogy kezdetét vegyék a bemelegít? edzések. Talmácsi Gáborék a tegnapi, órákon át tartó meeting alapján állítottak a motoron, ami az id?eredményt elnézve jó döntésnek bizonyult. A magyar motoros hat tizeddel megjavította kvalifikációs idejét.

Az id? múlásával a lelátók még inkább megteltek. Már a versenyekre készült mindenki. Látványból és izgalomból nem volt hiány. A Supersport versenye 13:30 órakor startolt. El?ször, és ami ez után következett, azt senki sem akarta elhinni. Az els? rajt után további kétszer álltak rajthoz a versenyz?k, mivel hatalmas bukások jellemezték a start utáni id?szakokat és volt, hogy egy kigyullad versenymotor miatt kezdtek piros zászlót lengetni a versenybírók. A harmadik rajtnál már 10 körösre redukálták a verseny távját, de egy újabb tömegkarambol miatt azt is leintették az els? körben és a Superbike második versenye utánra halasztották a Supersport kategória futamát. 16.30 órakor nyitott a boxutca és immár negyedszerre készültek a rajthoz a csapatok. A sok újraindítás miatt az ideális keverékb?l nem maradt új szettjük Talmácsiéknak, így kockáztattak. Nem a keveset használt, majd visszah?lt gumikkal szerelték fel Hondáját, hanem teljesen új, de kemény keverék?vel.

Gábor a 16 helyr?l indult a 10 körös versenyen. Jól rajtolt, de a 2. körben a sikán bejáratánál nem volt tapadása a hátsó guminak és kiment a pályáról. Többen is elmentek mellette, csak a 25.helyre tudott visszajönni. Minden t?le telhet?t megtett és sikerült ugyan befejeznie a versenyt, ami ilyen el?zményekkel már önmagában félsikernek számít, de pontot nem tudott szerezni.

Talmácsi Gábor: ‘A 4. rajt után a 16 pozícióban voltam, amikor a 2. körben a sikán el?tt nem sikerült bevennem a kanyart és át kellett hajtanom egy lassítón a biztonsági zónában, így visszacsúsztam a 25. helyre. A negyedik versenyre a megmaradt kemény, de új gumikat tettük fel, ami sajnos nem jött be, és emiatt végig kriminális volt a tapadás. Mindent beleadtam és végül a 18.helyre értem fel.’ 

A Team Toth csapat beszámolója

Kaotikus napot tudhat maga után a Supersport mez?nye Monzában. A tervezett futam a második körben az élmez?ny négyesének bukását követ?en megszakadt. Ez után még két rajt és két leintés következett. Így annyira kicsúszott a mez?ny az id?tervb?l, hogy a negyedik rajtot a Superbike második futama után ütemezte be a versenybíróság. Végü negyedik nekifutásra sikerült befejezni a tíz körösre kurtított versenyt.

Tóth Imi az aragóni futamon elszenvedett súlyos kulcscsonttörtése miatt nem 100%-os egészségi állapotban vágott neki a monzai viadalnak. A körülményekhez képest jól bírta a megterhelést, a pénteki vizes edzések után pedig a 27. helyre kvalifikálta magát a szombati száraz aszfalton.

„Voltak már meglepetések itt Monzában, de f?ként az id?járás miatt! Ilyen versenyre azonban senki nem számított! A bemelegítésen igyekeztem nem túlterhelni a sérült vállam, hiszen a két napos terhelés megviselte azért. A leintésekkel tarkított rövid futamok mondhatni kedveztek nekem, mert 10-12 körig nem éreztem fájdalmat az edzésnapokon sem. A végs? megmérettetésen nagyon jól mentünk, meccselni is tudtam és Németh Baluék csoportját is sikerült megel?znöm. Az utolsó körben aztán a motorom felmondta a szolgálatot és a 23. helyre csúsztam vissza. Bár tavaly negyedik voltam ezen a pályán, a sérülésem miatt összességében elégedett vagyok! A Hondámmal egészen az utolsó körig nem volt probléma, jól muzsikált egész hétvégén a CBR! Szeretném ismét megköszönni azoknak, akik segítettek abban, hogy ilyen rövid id? alatt regenerálódjak. Doningtonig van még két hetem és ott biztosan sokkal egészségesebb és er?sebb leszek! Várom már! J”

Alex Schacht technikai problémákkal küzdött az edzésnapokon. „Egész hétvégén szenvedtünk a kuplunggal. Nem volt rossz a verseny, de sajnos a probléma továbbra is fennállt. A motorom sem volt az igazi és ki is kellett állnom a futamon, két körrel a leintés el?tt. Ismét a kuplung! De bízom a csapatomban és bízom abban, hogy a következ?, doningtoni futamon sikerül majd bizonyítanunk! Már alig várom!!!”

Németh Balázs: „Vannak még elmaradásaink”

A számos baleset miatt egészen rendhagyó id?ben, a Superbike második futamát követ?en rendezték meg a Supersport rövidített, mindössze tíz körös viadalát, amelyen Németh Balázs hét helyet javítva rajtpozícióján a huszonkettedik pozícióban ért célba.

A Supersport monzai versenyhétvégéjének utolsó napján száraz, napos id? fogadta a mez?nyt, vagyis normál körülmények között zajlott a reggeli bemelegít? edzés és a délutáni futam is. A tizenöt perces warm up során Németh Balázs csapata, a Complus SMS Racing szerel?i azon voltak, hogy a szombaton eltervezett változtatásokat végrehajtsák a magyar versenyz? Hondáján és Balázs a lehet? legjobb beállításokkal vághasson neki az idei negyedik viadalnak. A H-Moto Team pilótája végül a huszonkettedik helyen zárta a bemelegít? tréninget, aminek alapján reális célnak t?nt, hogy a 24 éves motoros jó pár helyet feljebb tudjon zárkózni a 13:30-kor rajtoló versenyen. A startot követ?en Németh Balázs egyb?l képes volt néhány pozíciót nyerni, azonban nem sokkal kés?bb a vezet? négyes tömegbukása miatt kénytelenek voltak a szervez?k piros zászlóval félbeszakítani a versenyt.

Az új rajtra negyed három magasságban került sor, azonban a csúszás ellenére kissé meglep? módon nem rövidítettek a versenytávon, így a mez?ny az eredetileg kiírt tizenhat kört volt hivatott teljesíteni. Ezen feladat végrehajtásában nem sokáig jutottak a pilóták, ugyanis egy újabb bukás miatt ismét kénytelenek voltak megszakítani a viadalt. Egészen hihetetlen módon a harmadik start (ekkorra már 10 körösre redukálták a futamot) után sem tartott sokáig a harmadik számúnak kikiáltott viadal, hiszen a célegyenes végi sikánban megint csak egy tömegbukás történt. Az eset után a szervez?k az id? sz?kössége végett a Superbike 15:30-kor kezd?d? második futama utánra tolták a Supersport monzai nagydíját.

A Supersport mez?nye 16:45-kor rajtolt el, Németh Balázs pedig a 29. pozícióból vágott neki a tíz körös versenynek, amelyet a budapesti motoros hasonlóan jól kezdett, mint az els?, több mint három órával korábbi, félbeszakított futamot. A Complus SMS Racing pilótájának versenye már az els? körökt?l fogva a felzárkózás jegyében telt, így végül a rajthelyéhez képest hét pozícióval el?rébb látta meg a kockás zászlót. Balázs ennek köszönhet?en második legjobb magyarként zárta a monzai nagydíjat. A versenyt a Yamahával versenyz? Sam Lowes nyerte, Florian Marino és Lorenzo Zanetti el?tt, míg Talmácsi Gábor a tizenkilencedik, Tóth Imre pedig a huszonharmadik lett.

Németh Balázs #34  „Nem emlékszem rá, hogy valaha el?fordult volna, hogy ennyiszer indítanak újra egy futamot. Néhány más versenyz?vel ellentétben a nem mindennapi események ellenére nekem sikerült nyugodtnak maradni, illetve sokat tanultam a szerencsétlenül járt pilóták eseteib?l, így a startok után mindig próbáltam úgy helyezkedni, hogy minél kisebb esélye legyen egy esetleges balesetnek. Mindemellett volt lehet?ség gyakorolni a rajtokat, habár ez nem volt túl jótékony hatással a kuplungra, szóval a biztonság kedvéért a csapatom újat tett be a Superbike második versenye alatt. A több mint három órát csúszó futamot jól kezdtem és sikerült is pár helyet el?rébb jönnöm, aminek köszönhet?en végül a huszonkettedik pozícióban zártam. Összességében nem vagyok túl elégedett, mivel a viadal során bebizonyosodott, hogy egyes területeken vannak még elmaradásaink az ellenfeleinkhez képest. Gondolok itt például a motorer?re, hiszen azokat a versenyz?ket, akikkel harcoltam, csak nehezen tudtam szélárnyékban is megközelíteni, míg ?k jóval könnyebben mentek el mellettem. Véleményem szerint a jelenlegi beállítások alapnak jók, vagyis jó irányba kezdtünk dolgozni. A soron következ? doningtoni helyszín egészen más, mint a monzai aszfaltcsík, hiszen a motorer? nem annyira meghatározó, mint itt volt, egyszóval bízom benne, hogy jól szerepelünk majd. Ezen felül a futóm?vesünk korábban az angol bajnokságban dolgozott, így biztos vagyok benne, hogy tud egy-két trükköt a pályával kapcsolatban.”

A Supersport idei ötödik versenyére a május 24-26-i hétvégén kerül majd sor, mégpedig a nagy-britanniai Doningtonban, ahol nem csupán egy technikás aszfaltcsík, de általában a változó id?járás is nehezíti a pilóták dolgát.

Supersport, Monza: végeredmény

1. Sam Lowes?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?18’09.799
2. Florian Marino?(Kawasaki Intermoto Ponyexpres)?Kawasaki ZX-6R?18’10.597
3. Lorenzo Zanetti?(Pata Honda World Supersport)?Honda CBR600RR?18’10.788
4. Riccardo Russo?(Puccetti Racing Kawasaki)?Kawasaki ZX-6R?18’11.141
5. Kev Coghlan?(Kawasaki DMC-Lorenzini Team)?Kawasaki ZX-6R?18’11.286
6. Sheridan Morais?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?18’18.060
7. Vladimir Leonov?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?18’20.843
8. Luca Scassa?(Kawasaki Intermoto Ponyexpres)?Kawasaki ZX-6R?18’20.968
9. Vladimir Ivanov?(Kawasaki DMC-Lorenzini Team)?Kawasaki ZX-6R?18’20.998
10. Luca Marconi?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?18’21.052
11. Roberto Rolfo?(ParkinGo MV Agusta Corse)?MV Agusta F3 675?18’23.918
12. Mathew Scholtz?(Suriano Racing Team)?Suzuki GSX-R600?18’24.321
13. Christian Iddon?(ParkinGo MV Agusta Corse)?MV Agusta F3 675?18’24.763
14. David Linortner?(Team Honda PTR)?Honda CBR600RR?18’24.878
15. Raffaele De Rosa?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?18’24.922
16. Matt Davies?(Team Honda PTR)?Honda CBR600RR?18’25.112
17. Alex Baldolini?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?18’30.108
18. Roberto Tamburini?(Suriano Racing Team)?Suzuki GSX-R600?18’31.909
19. Gabor Talmacsi?(Prorace)?Honda CBR600RR?18’31.913
20. Nacho Calero Perez?(Honda PTR)?Honda CBR600RR?18’40.915
21. Dino Lombardi?(Pata by Martini Team)?Yamaha YZF R6?18’47.032
22. Balazs Nemeth?(Complus SMS Racing)?Honda CBR600RR?18’47.565
23. Imre Toth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?18’54.812
24. Yves Polzer?(Team MRC Austria)?Honda CBR600RR?19’07.894
25. Mitchell Carr?(AARK Racing)?Triumph 675 R?19’08.163
26. Eduard Blokhin?(Rivamoto)?Honda CBR600RR?19’24.246
RT. Alex Schacht?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?15’03.170
RT. Stefano Cruciani?(Puccetti Racing Kawasaki)?Kawasaki ZX-6R?12’50.980
RT. Jack Kennedy?(Rivamoto)?Honda CBR600RR?11’02.880
RT. Kenan Sofuoglu?(MAHI Racing Team India)?Kawasaki ZX-6R?7’53.473
RT. Andrea Antonelli?(Team Goeleven)?Kawasaki ZX-6R?5’37.357
ugrás fel