Minden túlzás nélkül állítható, hogy a KTM történetének egyik legszebb korszakát éli, valóságos virágzást valósít meg Mattinghofen. Ezt nem(csak) az osztrák gyár marketingosztálya mondja, hanem meger?sítik az adatok, mérlegek és elemzések – ez utóbbiak egybehangzóan pozitív el?jel?ek a jöv?re vonatkozóan.
Az aktuális, 2006-2007-es pénzügyi évben remek eredménnyel teljesít a KTM Powersport AG, amelynek részvényei a bécsi t?zsdén a 2006. júniusi 44,00 eurós papíronkénti jegyzés óta 59,00 eurós csúcsot értek el: a 2007. március 31-én lezárult trimeszterkor 52,03 euróért cseréltek gazdát a részvények, jelenleg 53 kontinentális pénzegységen áll az index. Az el?z? évhez mérten a KTM 14,6%-os növekedést teljesít, az bevétel 14,4%-kal, a motoreladások mutatója hozzávet?leg 10%-kal emelkedett.
|
A t?zsdeelemz?k szerint különösen jó üzletet csinál az, aki KTM részvényeket vásárol. A Raiffeisen szakért?i szerint az osztrák konstrukt?r következetessége, koerenciája figyelemre méltó a gyártási folyamatok és fejlesztési projektek tervezésében és az eladások szervezésében. Tudva, hogy az új modellek új lendületet hoznak, a cégnél mindent megtesznek, hogy b?vítsék a termékek körét: minden eddiginél nagyobb lendülettel célba véve az országúti motorok szegmensét.
Ennek megfelel?en 2008-ban érkeznek a már beharangozott, 690-es er?forrással szerelt bringák: ez a blokk kerül a (690 Baja prototípushoz sok tekintetben hasonlító) Hard Enduróra és a legels? országúti KTM-re, a sportos csupasz Duke-ra is.
A leginkább várt újdonság mégsem ez, hanem az 1.190 köbcentis Superbike RC8, amelyb?l el?reláthatóan egy ‘R’ versenyváltozat is kijön majd 2009-re, hogy a WSBK-ban méresse meg magát. Ugyancsak 2009-re várható a Venom néven ismeretes modell, egy szegletes formavilágot hozó naked bike, ugyancsak 1.190-es motorral (ezt stílustanulmányként a 2004-es müncheni Intermoton tekinthette meg a nagyközönség). Nagy esély nyílik arra, hogy két éven belül elkészül a narancssárgák egyhengeres sportgépe, a Superbike RC4 is.
Legutóbbi hozzászólások