EST. 2002

Motomix magazin

Bevallom, nem nagyon szoktam lapozgatni a Motomixet, egészen addig, míg egy barátom fel nem hívta az újságra a figyelmem. Persze nekem is az volt az első, hogy megnéztem, mennyit kell leszurkolnom azért, hogy informálódni tudjak a motoros világ legfrissebb eseményeiről. Meglepődve tapasztaltam, hogy mindössze 295 Ft-tal lesz vékonyabb a pénztárcám (ami még egy liter 95-ös benzinnél is olcsóbb), cserébe azonban „full service”-t kapok. Felkerestem hát az újság főszerkesztőjét, Zsilják Lajost, hogy mondjon pár szót a magazinról.

 

A legfontosabbal kezdeném: hogy tudtok a mai viszonyok között ilyen olcsók maradni?

Nem nehéz, csak tudni kell, hogy mit hogyan csináljon az ember. Kisebb változtatások itt, nagyobbak ott, a lényeg, hogy az olvasó ne vegye észre ezeket az apró eltéréseket. Itt elsősorban minőségbeli, nem pedig tartalmi változásokról beszélek.

Mesélj kérlek a kezdetekről!

A fő koncepciója az volt a tulajdonosnak, hogy csináljunk egy ízig-vérig magyar motoros magazint, ahol mi mondjuk meg, hogy mi hogy legyen, milyen motorokat teszteljünk, hogy épüljön fel az újság, szóval mindent. Magyarországon a Motor Revü számít a Bibliának, de talán kevesen tudják, hogy az egy liszensz lap, akárcsak a testvér lapunk, a Superbike magazin.

2004 áprilisában állt össze a stáb, sok gonddal kellett szembenéznünk az elején, hiszen mindenre magunktól kellett rájönnünk. Bele is telt egy fél évbe, mire ki tudtunk jönni az első számmal. Az első időkben nem büszkélkedhettünk nagy olvasótáborral, talán négyezer darabot tudtunk értékesíteni az első évünkben. Aztán szépen lassan beérett a dolog, olyan embereket sikerült magunk köré gyűjteni, akik szaktekintélynek számítanak a szakmájukban.

Ma hány darabot adtok el?

Mára már felkúszott ez a négyezer darab hétezerre, de az árcsökkenésünk miatt további emelkedésre számítunk.

Melyik magazin az elsődleges konkurenciátok?

A Motor Revüt tekintjük annak, bár tisztában vagyunk, hogy nem lesz könnyű befognunk. Ennek az újságnak nagy helyzeti előnye van azzal, hogy szinte a magyarországi motoros élet második virágkorának kezdetétől a piacon van. A Superbike magazin egy elkülönült szegmenst szolgál ki, a Motomix mindennel szeretne foglalkozni, ezért aztán megtalálható nálunk a legizmosabb sportmotorok tesztjén keresztül az off-road szekcicó gépein át az ötvenes robogókkal bezárólag minden, legyen az tartósteszt, tudósítás, bemutató vagy hír.

A sportéletet támogatjátok, vannak szponzorált versenyzőitek?

Szeretnénk mindenütt ott lenni valamilyen formában, ahol történik valami. A legnagyobb motoros rendezvény, amin évről-évre megtalálhatnak minket az olvasóink, az a kunmadarasi motoros dzsembori, de emellett egyéb rendezvényeken is megjelenünk hirdetéseken, molinókon. Kiemelten ott vagyunk a hungaroringi gyorsasági rendezvényeken, miután szoros kapcsolatban állunk Bulcsu Rezsővel, aki koordinálja ezeket az eseményeket. 

Támogatott versenyzőink is vannak. Ők öten minden hónapban kapnak egy oldalt, ahol leírhatják, hogy mi történt velük legutóbb. Így próbáljuk őket segíteni, ami a szponzoraiknak is jól jön, hiszen minden hónapban extra hirdetési felületekhez jutnak.

Milyen szempontok alapján választottátok ki ezeket a versenyzőket?

A célunk az volt, hogy a maguk szakágában jól teljesítő fiatal, fejlődőképes versenyzőket találjunk. A gyorsasági szakágat Varga Gergő és Kispataki Viktor képviseli, motokrosszban Déczi Balázs és Weisz Márk a támogatott versenyzőink, de ne feledkezzünk meg a Man-szigeten remeklő Bitter Sanyiról sem.

Ami külön öröm számomra, hogy az amerikai szuperkrosszal is foglalkoztok.

Igen, de sajnos most nyárra kikerül az újságból; egyszerűen nincs elég hely. Télen persze megint visszatér a magazin hasábjaira, de néha nagyon kevés tud lenni a rendelkezésünkre álló 116 oldal. Tudom, hogy a motokrossz fanokat Carmichael és Stewart párviadala villanyozza fel leginkább, de egyszerűen korlátok közé vagyunk szorítva. Ha bővülni szeretnénk, azt csak ívekben tehetjük (egy nyomdai ív 16 oldal), de az sajnos újabb költségeket róna ránk, amiért nem férnénk bele a mostani árunkba. Pedig meg tudnánk tölteni azt a 16 oldalt is, hidd el nekem.

A sportrovat fontos része a magazinnak, hiszen a motoros életet a sport generálja. Ezért lehetőségeinkhez mérten az összes kétkerekű sporttal foglalkozik a Motomix, legyen az motokrossz, motogp, superbike, vagy salakmotor.

Milyen visszajelzéseket kaptok az olvasóktól?

A tartalomra eddig nem volt panasz. Az elején persze követtünk el stilisztikai hibákat, amiket azonnal kiszúrtak az olvasók, de globálisan mindenkinek tetszik az újság. Ennél nagyobb elismerés nem kell nekünk.

Milyen a hangulat a szerkesztőségen belül? Mennyire kell a munkatársakat kordában tartani?

Nem kell őket piszkálni, mindenki tudja, mi a dolga. Egyébként jól kijövünk egymással, családias a hangulat. Ha nem tesztelünk, akkor bent vagyunk a szerkesztőségben, hétfőnként pedig értekezletet tartunk, ahol mindenki beszámol a munkájáról amin épp dolgozik. Összecsiszolódtunk az elmúlt két évben.

Te mint a nyomtatott sajtó képviselője mennyire tartod fontosnak az internetet?

Az internet annyira dinamikusan fejlődött az elmúlt években, hogy akinek nincs egy normális weboldala, az elvesztette a csatát a konkurenciával szemben. Korábban ez volt a magazin gyenge pontja, de ezt is sikerült a napokban orvosolnunk. Felvettünk egy embert, aki csak az internetes site-ot frissíti.

Említetted, hogy a Superbike Magazinnal egy égisz alá tartoztok. Nincs súrlódás a két szerkesztőség között?

Az elején voltak, de beláttuk, hogy ők nem a konkurenciánk. A Superbike magazin egy bizonyos réteghez szól, mi nem szeretnénk azt a stílust képviselni. A legnagyobb probléma, hogy egy fotóssal dolgozunk együtt, ezért nehéz összeegyeztetni a fotózásokat.

Mi a magazin mondanivalója, ha szabad így fogalmaznom?

Azt szeretnénk sugallni a motorosoknak, hogy amellett, hogy élvezik a két keréken való száguldást, a legfontosabb, hogy minden motorozás után rendben hazaérjenek. Nagyon sok a motoros baleset manapság, ezért kérjük az olvasóinkat, hogy mindenki képességeinek megfelelő motort vegyen magának. Ha pedig valaki minden áron száguldozni akar, azt szervezett körülmények között a pályanapokon tegye. Aki pedig bizonytalan, hogy milyen gépet vásároljon magának, nyugodtan keressen minket, segíteni fogunk, tanácsokkal látjuk el. De mindenképpen fontos, hogy mindig megfelelő öltözetben és ésszel húzzák a gázt az utakon.

-nn-

ugrás fel