EST. 2002

Motoros nyílt napok VI.

Nem értem ezeket, az ügyes gyerekeket, aki gyorsulási versenyt tartanak az adott helyükt?l a büféig. Nem beszélve poló, rövidnadrág.

Amit veszélyesnek tartok, ha ?k teljes biztonsággal egykerekeznek is.

  • Veszélyes attól, hogy azt az utat használja mindenki, sok a gyalogos, kisgyerek, motoros.
  • Veszélyes attól, hogy rengetegen vagyunk az adott területen, s nem tud számolni mindenki viselkedésére, életm?ködésére, még az el?bbi cikkben szerepl? bizalmi elv alapon sem.
  • Veszélyes attól, hogy mi sem számítunk idióta, gyorsuló egykerekez? hülyékre, akik olyan tevékenységet végeznek olyan helyen, ahol s amire semmi szükség

Ez a hely messze nem alkalmas erre. Igaz, hogy versenypálya mellett vagyunk, de nem a versenypályán. Nem erre (streetfighter, gyorsulási verseny) a rendezvényre jött. Azt nem itt tartják.

Az ilyen ügyes gyerek, menjen be az irodába, vegyen jegyet, s karikázzon. Ha nagyon nagy egykerekes, akkor menjen a gyorsak közé, s legyen legels? a boxkijáratnál. Hamar helyére teszi magát, amikor belülr?l elmennek a kis zseninek. Valaki világosítson fel mi szükség erre?

S amire az osztrák nap példát hoztam fel. Nem volt ilyen ügyes gyerek. Mindenki a pályán akart magának bizonyítani. Mily érdekes. Azaz bocsánat. Volt. Egy magyar apa, a magyar gyerekének crossz motorral, crossz gumikkal b?gette a motorját, s a gyerek ment 3 kört a parkolóban, s el?tte persze bömböltette a kis kétütem?t, hogy had pörögjön jó sokat, meg tisztuljon a rendszer. Így legalább tudtuk, hogy ? is ott van. Örültünk.

Térjünk át a pályára, s a pálya melletti területre.

  • A pályán megállni TILOS ! Ne állj meg amikor balesetet látsz. Az intézkedés a pályabírók dolga, feladata. (nagyon rossz érzés látni a felállni nem tudó embert, amint megáll a csúszást követ?en, s a motor mellette. Viszont ha megállsz, s valaki ugyanott elesik, akkor még nagyobb baj is lehet. Megállni Tilos a pályán!
  • A résztvev?knek engedelmeskedniük kell a sportbírók utasításainak, a zászlójelzéseknek. Ezeket az el?z? cikkben részleteztük, hogy melyek azok, amelyekkel a legtöbbet találkozhattok
  • A résztvev?knek úgy kell a pályán és a boxutcában vezetniük, hogy ne veszélyeztessék versenyz?társuk, vagy más résztvev? biztonságát (vö. parkolós ügyes gyerekek)
  • Ha olyan problémát tapasztalsz (m?szaki hiba), amely miatt az edzést fel kell adni, nem megengedett, hogy lassan a boxutcába visszatérj. Lehet?ség szerint hagyd el a pályát, erre vannak kijárók, vagy állj félre teljesen. A szünetben, vagy a vége el?tt, behívják a segélyautót, s ?k kihozzák a motorodat. Ez nem kerül plusz összegbe. A köszönöm elég.
  • A résztvev?k sem a pályán, sem a boxutcában szemben nem haladhat, és nem is tolhatja a motorját
  • TILOS a korláton belülre (pályára, bukótérbe, f?re) sportbírói engedély nélkül bemenni. Szünetben is!
  • TILOS a szalagkorlátra, illetve a gumifalra felülni, felállni. Egyrészt az illet? innen leeshet, másrészt bármikor érkezhet egy repül? tárgy

Ezek a legfontosabb szabályok, észrevételek, iránymutatások, amelyeket ha betartunk, még kellemesebbé, biztonságosabbá tehetjük ezeket a napokat. Amelyen eleinte nincs más dolgunk, mint élvezni a lehet?séget, hogy ott lehetünk, élvezni azt a szabadságot, amit a motorunk biztosít. Élvezni azt, hogy ugyanazon a pályán haladok körbe, amelyen más világhír? versenyz?k. Örömmel játszani, figyelembe venni egy picit másokat. Nem nagyon, csak picit.

Egykekerék, meg gyorsulás, pályán megállás és gumifalon ücsörgés nélkül.

S jön a következ? nyílt nap.

Túró

Folyt köv.: Mire is figyelek? Mire is figyeljek? Mit tegyek, ha pályázni akarok a motorral? Sokat sokat sokat.

ugrás fel