EST. 2002

Motoros nyílt napok VII.

Kisebb szünetet követ?en, újra jelentkezünk a sorozat. Itt van a tél, mindenki gy?jtöget. Akinek motorja van, az azért, mert szeretne ezt-azt a motorjára, akinek nincs, az meg még a motorra gy?jt. Helyesen! :o) Tavaly a motoreladások növekedési üteme kissé visszaesett, de továbbra is emelked? tendenciát mutat. Meglesz az az 500.000 motor kis hazánkban hamarosan.

Megjegyzés : Mindeközben a MAMS szervezetében, aki az érdekeinket kellene, hogy képviselje, folyamatos csatározások dúlnak. Régi embert leváltják, odakerül az új ember, akit újra le akarnak váltani. Viszont a döntéseket nem hozzák meg, senki nem vállal fel semmit, így a motoreladások hiába n?nek, a helyzetünk egyel?re nem javul. Amat?r versenyszervez?dések vannak, de nem tudják megmondani, hogy milyen feltételekkel indíthatóak a versenyek, mennyibe kerül… Így amit biztosan tudunk, nekünk kell tennünk magunkért!

Korábbi nyílt napos cikkekben kezd? motorosként – vagy csak kezd? pályázóként elmentünk a pályára, mentünk pár kört, néha beszartunk, amikor megel?ztek a bels? íven kívül belül, néha vigyorogtunk, amikor mi el?ztünk meg másokat. Elolvastuk a versenyz?k tanácsait a lapokban, a helyes íveket. Fejben készek vagyunk simán 2 perces körre.

Akkor nézzük a motorunkat, amely még gyári állapotban szolgál minket, de látva a gyorsak eséseit (?k is esnek), elgondolkodunk rajta, ha én is gyors leszek – vagyis fejben már az vagyok :o)) -, akkor a gyakorlatban én is eleshetek? A válasz igen! Én személy szerint nem is nagyon tudok olyan gyors embert, a magyar bajnokságot véve alapul, aki nem zakózott még… de akár a GP-n is :o))

Szóval mi is el fogunk esni!?

Ha már ez elkerülhetetlen is, akkor is több dolgot tehetünk a jöv?beni költségek csökkentése érdekében:

    • felkészülünk rá fejben, én úgy sem esem el, önámítással meggy?zzük magunkat, anyagi költsége 0 Ft. Ha bekövetkezik mégis, mert a vudubabát szurkálja a szomszéd néni, akinek nem tetszik a motor hangja, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni. Betétlapot nemigen adnak pályán, a gyári idom 3-4-szer annyiba kerül mint egy utángyártott idom, nem beszélve az egyéb karcos-tör?s dolgokról. Cascót meg nem fizettük ugye, mert felesleges, nem lesz semmi bajom úgy sem!
    • vagy azt mondjuk, hogy ha be kell következnie ennek, akkor próbáljuk minimalizálni a jöv?beni költségeinket, amely sajnos anyagi ráfordítással jár

Korábban foglalkoztunk az oldalainkon a versenymotor-készítéssel. Az alábbi tanácsok, ötletek sok esetben megegyeznek majd. Mivel a gyári idom a legnagyobb felület a motoron, így a legkisebb eld?lés is ezen okoz maradandó nyomokat. Ezt elkerülend?, megoldás a pályaidom vásárlása.

Pályaidom = kentidom = versenyidom = utángyártott idom.

Felhelyezése

Egy ilyen vásárlásakor érdemes eldönteni, hogy akarjuk-e a motort még utcán használni, vagy sem. Ha nem, akkor kezd?dhet a fúrás-faragás.

Ha igen, akkor következ? kérdés, hogy a gyári lámpát akarom használni, vagy belefabrikálok valami E-bet? jelzéses kapcsolható lámpát. Erre vonatkozóan nincs jó javaslat szerintem. Esztétikai okokból, egy szép fényezéssel, gyári lámpával, ugyanolyan mutatós motort faraghatunk magunknak, mint a gyári motor.

Ha egyéb lámpában gondolkodunk, érdemes szétnézni az autóbontókban és autósboltokban. Vannak nagyon jó méret? (kicsi), kapcsolható lámpák. Korábbi motorjaimra én egy Hella távfényszórót tettem. Igaz, ezen egy állás volt. A vakító. Arra viszont tökéletes, hogy nappal lássanak, és este 80-100-al hazabotorkáljak bárhonnan, ha egyedül vagyok. Ilyen nem nagyon volt, egy-két Pannónia ringr?l hazajövetelt leszámítva.

Mostani motoromban egy 156-os Alfa kis lámpája van. Ez is csak egy állású, ami ugye nem szabályos, de világít. Ezzel csak 70-80 az éjszakai tempó. Így maradt az autókra tapadás :o)) Természetesen javasoljuk a kapcsolható normál és távfényszórós lámpát. :o))

Bukógombát a bukógombaboltban:

www.x-bike.hu
www.danger.hu

Ha nem annyira gondolod komolyan a pályázást, vagy nincs elegend? összeg a zsebedben egy pályaidomra, akkor kisebb költséget képvisel, egy bukógomba beszerzése. Ha mindkett?t tudod, hogy vásárolni fogsz el?bb utóbb, célszer? egyszerre beszerezni ezt. Egy-két motortípusnál (illetve bukógomba típusnál) meg kell faragni az idomot, így ha olyat választasz, akkor azt célszer? egyszerre megfaragni. s ezt követ?en lefényezni a pályaidomot :o))

Túró