EST. 2002

Motorreklámok: tudatformálás és önkritika

Lejárt az agresszív vezetési mintákat bemutató reklámok ideje, legalábbis Európában. A motorgyártók európai szervezetének (ACEM) nyilatkozata értelmében leáldozott azoknak a hirdetési kampányoknak, amelyeken a motorokat széls?séges stílusban, határon használják a pilóták, nem kerül a képanyagba egykerekezés, sem kanyarvételkor leér? térdkoptató, sem közúton extrém nagy sebességgel haladó járm?, csak normális helyzetekben ábrázolnak modelleket. Az indíttatás, fölösleges magyarázni az, hogy pozitív irányba befolyásolják az aktív vagy leend? motorosok közlekedési morálját.

‘Ha marad a folyamat, 2010-re paradox helyzetben találjuk magunkat: a közúti áldozatok száma csökkenni fog ugyan, de háromból egy halott motoros lesz, míg a jelenlegi arány egy a hathoz’

[motorinfo.hu], 2004. december 14.

Az eseményt, mely egyben a Road Safety Excellence Awards díjátadója is volt, megtisztelte jelenlétével Jacque Barrot, az Európai Unió alelnöke és közlekedési felel?se, de ott volt számos tagország képviseletében megannyi prominens személy.

Az ACEM elnöke, Herbert Diess (a képen)arról beszélt, hogy ‘minden szinten létre kell jönnie egy aktív párbeszédnek, a politikusoktól a közútkezel?kig, amelynek célja értelmes döntések meghozatala a motorosok biztonsága érdekében.’

ugrás fel