Sok klasszikus ringgel, versenyszentéllyel, kultikus pályával ellentétben
Mugello nem sokat ?rzött meg eredeti hosszából és rajzolatából. A toszkán
hegyek között 1991 óta megszakítás nélkül rendeznek világbajnoki futamot: most
Olasz Nagydíjként, ám korábban San Marinó-i GP volt a hivatalos elnevezés. A
legels? nagydíjat 1976-ban fogadta a pálya, amely csak a kilencvenes évek elején
elvégzett szükséges átépítések után stabilizálta helyét az eseménynaptárban.
A Toszkán-Appeninek egy varázslatos völgyében fekv? Mugello nagyon gyors,
de szemben más hasonló karakter? pályákkal itt, afféle helyi specialitásként
még a szintkülönbségek is jelent?sek. Gyors és lassú, de széles kanyarok váltakoznak,
a pilóták számára több "ideális ív" is kínálkozik.
A négy sikán nem a lassítók hagyományos szerepét töltik be (ti. a lassítást),
hiszen viszonylag magas sebességgel haladnak át rajtuk a versenyz?k. A beállításokról
annyit, hogy egyrészt minél szilárdabb felfüggesztésekre van szükség a gyors
szakaszok miatt, másrészt meg a kell? hajlékonyság igen fontos, hogy legyen
tapadás a kanyarokban, d?léseknél. Paradoxon.
A felfüggesztések beállításait már csak az is nehézzé teszi, hogy vannak olyan
kanyarok, amelyeknek a bejárata emelked?, a kijárata pedig lejt?. Idén el?ször
az Olasz Nagydíjon lehet sorsdönt? fontosságú aspektus a csúcssebesség, mivel
a Mugello célegyenese kétséget kizáróan a legjobb hely az el?zésre.
A pálya adatai:
Hossza: 5.245 méter
Szélessége: 14 méter
Balos kanyarok: 6
Jobbos kanyarok: 9
Célegyenes: 1.141 méter
Így volt tavaly:
MotoGP: 1. Rossi, 2. Capirossi, 3. Biaggi
250: 1. Poggiali, 2. F. Nieto, 3. Battaini
125: 1. Cecchinello, 2. Pedrosa, 3. P. Nieto
Legutóbbi hozzászólások