EST. 2002

MV Agusta Brutale 675 a múltból

Az Mv Agustaról általában nem a 60-as évek 500 köbcentis GP versenymotorjai jutnak az eszünkbe, pedig az olasz gyárnak komoly sikerei vannak ebből az érából. Hogy ez a sikeres időszak nem társul a márka imázsához az a cég vezetés hibája vagy döntése, hiszen a jelenlegi kínálatukat az előremutató dizájn és a nyers erő határozza meg.

A bőrpántos szemüvegben a gömbölyű fejidom mögé hasaló retró GP sztárok mégsem merültek teljesen feledésbe a jelenlegi klasszikus cafe reneszánsznak köszönhetően, na meg az olyan erős és egyedi stílussal bíró művészeknek, mint Chun Hung a tajvani Onehandmade garázsból.

Ahogy a név is sugallja, Chun kézzel készíti a legtöbb idomot és alkatrészt és legtöbbünkkel ellentétben emlékszik, sőt inspirálódik az MV dicsőséges korszakából. Így hát, amikor szabad kezet kapott ennek a 2013-as Brutalenak a tulajdonosától, nem volt kérdés merre felé kalapálja a dolgokat. Chun munka módszere egyszerű, elkezdi formálni az alumíniumot mindenféle skicc vagy előzetes grafika nélkül, ha klappol a dolog marad, ha nem, kuka.

Jelen esetben a megrendelő még a tükrökhöz, irányjelzőkhöz és műszerfalhoz sem ragaszkodott így minden hangsúlyt a klasszikus és finom vonalú kasznira helyezhette a mester. A Brutale tökéletes felszereléssel érkezik a gyárból, állítható Marzocchi villák, Brembo fékek, könnyű 17 colos felnik és 108 lóerő, tehát a belbecs nem szorult fejlesztésre.

Amin igazán dolgozott az a segédváz, ami alátámasztja a légies farok idomot és az ódon bőrülést, a rejtet kipufogódob, ami a has idom alatt egyesíti a három hengerből érkező leömlő csöveket, a rendszámtábla tartót az integrált világítással, az egyedi sport kormány, a mélyfekete fényezés az ezüst kontúr vonalakkal és persze az emlegetett íves verseny fejidom, ami az MV diadalmas GP korszakát idézi.

Az eredmény láttán csak abban tudunk reménykedni, hátha ez elgondolkodtatja a vezetőséget Varese-ben és gyári emléket állítanak ennek a dicsőséges korszaknak.

Képek via Bike Exif

ugrás fel