EST. 2002

MV Agusta: félelmetes bemutatkozás

Elkezd?dött a Superbike német bajnokság a Lausitzringen. A hír nagyjából senkit nem hozna lázba, csakhogy a hétvégi futamok eredménye enyhén szólva is meglepetést hozott. Azt tudni kell, hogy a német nemzeti sorozatban is nagy er?kkel képviseltetik magukat a japán gyártók, a bajnokság igen kiélezett, a m?szaki el?írások pedig hasonlóak a WSBK-éihoz, szinte megegyeznek azokkal. A lausitzi pályára idén a „nagy” sorozat is ellátogat.

Teuchert (11) éppen az élre állt, háttérben a két R1 (Fotó: Nico Schneider)

Nos, a nipponi négyhengeresek ellen, ahogy már tavaly is, az MV Agusta Deutschland állít ki motort: az együttes pilótája Jörg Teuchert, korábbi Supersport-világbajnok (Yamaha R6-tal). Teuchert 2004-ben két futamot nyert meg az épp bemutatkozó MV-vel, és a szezon idén is ígéretesen indul számára. Februárban, a cartagenai tesztelésen két tizeddel megdöntötte Pierfrancesco Chili nem hivatalos, 2003-ban Ducati 998RS-sel felállított pályacsúcsát.

Lausitzban korántsem kezd?dtek ilyen jól a dolgok: az id?mér?kön a jó Jörg és MV-je elsüllyedt a „japán tengerben”, csak a 12. helyre kvalifikálta magát. A pole Michael Schoultené lett a Hondával, és senki, de senki a világon nem várta, hogy az MV beleszól a mérk?zésbe. Kivéve Teuchertet. Szabályszer?en keresztülment a mez?nyön, slusszpoénként átrázta a Yamaha-Germany két R1-ét és nyerte az els? versenyt.

Az MV Agusta F4 1000 S – szalonváltozatban

Jött a második felvonás, amelyben Teuchert és az F4 1000S legnagyobb ellenfele Andreas Meklau (GSXR 1000) volt: a suzukisnak meg kellet elégednie a második hellyel. Az MV Agusta félelmetesen mutatkozott be. A versenyeztetett motor egyébként lényegesen kisebb teljesítmény?, mint a „Tamburini”-változat, amelyet a gyár még nem homologizáltatott a Superbike-sorozatra.
ugrás fel