A Gyorsasági Motoros Világbajnokság nyolcadliteres kategóriáján már régóta rajta van a fels? korhatár. Hamarosan – 2010 – a motokrossz világbajnokságon is „megbélyegzik” a versenyz?ket.
A KTM els?ként üdvözölte a szabályváltoztatásokat, amiket még december elején jelentett be a Youthstream és a FIM. A módosítások persze nem csak az MX2-es kategóriát érintik, csupán ez az egyik legdrasztikusabb mind közül. No meg az, hogy a jöv?ben csupán egyszer védheti meg címét a kis kategória bajnoka. Utána irány az MX1!
Ezzel kimondva-kimondatlanul az utánpótlás lehet?ségeit kívánja kiszélesíteni a FIM, egyúttal ösztönözni a profi csapatokat, hogy igenis keressék a tehetségeket. Mégsem ezzel a ponttal szimpatizálnak leginkább a szakik. A mattighoffeni gárda – élén Stefan Evertsszel – a már nálunk is többször emlegetett henger?rtartalom-csökkentést kommentálta lelkesen. Az új szabályok értelmében az MX1-es és MX2-es kategóriában csak egyhengeres motorokat engednek majd indulni, míg a többhengeres er?forrással meghajtott konstrukciókat az MX3-as géposztályba ?zik. (Mi lesz így az Aprilia vékettesével?!)
A kategórialimit fels? határa 250 köbcenti MX2-ben, MX3-ban 650 köbcenti. De amire mindenki a legjobban várt: hivatalosan még nem er?sítették meg, hogy 350 köbcentire csökkentenék a királykategória henger?rtartalmát. Az el?ttünk álló két hónapban talán megszülik a végleges határozatot az illetékesek. Mindenesetre Evertsék a csökkentés mellett teszik le a voksukat. „A 450-es motorok kezdenek veszélyessé válni. A fejlesztési harcban teljesen megfeledkeztek a gyártók a humán tényez?kr?l. Egy 450-es motor nagyon veszélyes avatatlan kezekben.”
Winni Kerschlaggl, a KTM nemzetközi motorsport igazgatója az idei Nemzetek Krosszával érvel a 450-esek ellen. „Budds Creek óta tudjuk, hogy a 450-es motorok megsz?ntek gyorsnak lenni. A gyáraknak el kell gondolkozni alternatív fejlesztési irányokon.”
A junior kategóriákból teljesen szám?zik is a négyütem? er?forrásokat. A FIM Junior bajnokság három kategóriából fog állni: 65cc, 85cc és 125cc, valamint harcot hirdettek a technikai – els?sorban kipörgésgátló – segédberendezések ellen is (ez f?leg a supermotósoknak fog fájni).
Így áll most a motokrossz-világbajnokság szénája, és még korán sem tekinthet? befejezettnek az átszervezés. Giuseppe Luongo és csapata egy id?re szünetelteti a technikai regulákat: a Youthstream els? embere most Amerikában házal. Nemsokára megnyitja els? irodáját az Egyesült Államokban, hogy szorosabban tudjanak együttm?ködni az amerikai szövetséggel.
A felek a U.S. GP visszatérésén fáradoznak. A jelenlegi állás szerint egy Mississippi-környéki off-road centrumban gondolkoznak, ahol csak az mx-világbajnokság és a nemzetek krossza vendégeskedne, az amerikai mx bajnokság nem tenne látogatást ezen a pályán (nyílván az európai szabályokhoz passzoló ringet építenének).
Legutóbbi hozzászólások