Az motokrossz világbajnokság legnagyobb lökettérfogatú kategóriája három éve került ki a vb körforgásából, ezáltal sokat veszített korábbi értékéből . Pedig a motokrossz hőskorában ez a géposztály számított a királykategóriának, majd az évek folyamán elkerülték az akkor még 500-as géposztályt a nagy nevek. A négyütemű korszak beköszöntével, pedig még jobban megkopott a fénye ennek a kiírásnak. A japán gyártók az MX1-re koncentrálva 450-esnél nagyobb lökettérfogatú krosszmotort nem is gyártanak, csupán pár európai gyártó képviseltette magát az MX3-as világbajnokságon, azok közül is csak a KTM indított teljesen gyári alakulatot; a felkelő nap országának termékeit pedig csak pár privát csapat állította hadrendbe, persze a megfelelő változtatásokat elvégezve a blokkon. Így viszonylag érthető, hogy amióta MX3-nak hívják ezt a kategóriát miért csak a mattighofeni gyár kétkerekűivel tudtak világbajnokságot nyerni a krosszosok.
Jöel Smets, a géposztály ötszörös világbajnoka.
A 2006-os szezon is a korábban megszokott dominanciával kezdte a KTM-alakulat: Yves Demaria az első három nagydíjon (Francia, Spanyol, Olasz GP) volt legyőzhetetlen, majd csapattársa, Sven Breugelmans pillanatai következtek: a címvédő hazánkban tudott először diadalmaskodni ebben a szezonban. Nagy meglepetésre a Német GP-n egy Honda nyert, Marc Ristorival a hátán, így megszakadt a KTM 10 győzelemből álló sorozata. A svájci motoros királysága azonban pünkösdinek bizonyult, ugyanis a következő három nagydíjon újra a narancs-lovagok diktálták a tempót: Hollandiában Breugelmans, Horvátországban és Szlovéniában újra Demarianak szólt a himnusz.
Demaria másodszor lehet idén világbajnok…
A második Holland GP-vel azonban megtörtént az, amire nem sokan számítottak: a bajnokság második felében a Honda első számú krosszosa, az olasz Christian Beggi két kemény év után megszerezte első futamgyőzelmét, amit gyorsan meg is ismételt az Olasz, valamint a Lett a futamon. Beggi 2004-ben második volt a végelszámolásnál, ám a 2005-ös év első felét ki kellett hagynia egy súlyos medencesérülés miatt, így csak 15. lett az idény végén. A 2006-os esztendőben is felemásan kezdte a talján krosszos: az első Olasz GP első futamát megnyerte, folyamatosan szállította a dobogód helyezéseket (Nyáregyházán is bronzérmes lett), de négy viadalon is bukott, így hiába tudott dobogós finiseket felmutatni, a kiegyensúlyozottan versenyző KTM-esektől lemaradt a pontvadászatban.
Beggi magára talált a bajnokság finisében.
Beggire időközben a KTM is kivetette a hálóját, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy melyik versenyzőjétől válna meg az osztrák gyár a 2007-es évre, de az is előfordulhat, hogy a tavalyi esztendőhöz hasonlóan három motort indítana a vébén. Az olasz Hondás feltámadása viszont az Aranyszárnyasokat is meggyőzheti, hogy érdemes komolyan venni ezt a kategóriát is, és gyári szinten képviseltetni magukat az MX3-as küzdelemsorozaton.
…akárcsak Breuglemans
Mattighofenban egyébként még nem kongatják a vészharangokat, hiszen két fordulóval a bajnokság zárása előtt Breugelmans-nak 39, Demaria-nak 63 pont az előnye Beggi előtt. Számunkra nagy öröm, hogy a pontvadászatban két magyar krosszos neve is feltűnik: Czuni Laci a nyáregyházi viadalon kiharcolt két pontja mellé a Horvát GP-n a 17. helyen futott célba, ami újabb 4 egységet hozott a magyar krosszos konyhájára. Déczi Balu 3 pontját a Magyar GP-n szerezte, ahol ő volt a legeredményesebb hazai krosszos. Németh Kornél mellett csak ők büszkélkedhetnek vb-pontokkal.
-nn-
A 14 fordulós bajnokág állása 12 verseny után
|
|
1. Demaria (KTM) 496 pont 72. Czuni László (Honda) 6 pont 87. Déczi Balázs (Suzuki) 3 pont |
Legutóbbi hozzászólások