EST. 2002

MX3: Beggi megtáltosodott

Az motokrossz világbajnokság legnagyobb lökettérfogatú kategóriája három éve került ki a vb körforgásából, ezáltal sokat veszített korábbi értékéből . Pedig a motokrossz hőskorában ez a géposztály számított a királykategóriának, majd az évek folyamán elkerülték az akkor még 500-as géposztályt a nagy nevek. A négyütemű korszak beköszöntével, pedig még jobban megkopott a fénye ennek a kiírásnak. A japán gyártók az MX1-re koncentrálva 450-esnél nagyobb lökettérfogatú krosszmotort nem is gyártanak, csupán pár európai gyártó képviseltette magát az MX3-as világbajnokságon, azok közül is csak a KTM indított teljesen gyári alakulatot; a felkelő nap országának termékeit pedig csak pár privát csapat állította hadrendbe, persze a megfelelő változtatásokat elvégezve a blokkon. Így viszonylag érthető, hogy amióta MX3-nak hívják ezt a kategóriát miért csak a mattighofeni gyár kétkerekűivel tudtak világbajnokságot nyerni a krosszosok.

Jöel Smets, a géposztály ötszörös világbajnoka.

A 2006-os szezon is a korábban megszokott dominanciával kezdte a KTM-alakulat: Yves Demaria az első három nagydíjon (Francia, Spanyol, Olasz GP) volt legyőzhetetlen, majd csapattársa, Sven Breugelmans pillanatai következtek: a címvédő hazánkban tudott először diadalmaskodni ebben a szezonban. Nagy meglepetésre a Német GP-n egy Honda nyert, Marc Ristorival a hátán, így megszakadt a KTM 10 győzelemből álló sorozata. A svájci motoros királysága azonban pünkösdinek bizonyult, ugyanis a következő három nagydíjon újra a narancs-lovagok diktálták a tempót: Hollandiában Breugelmans, Horvátországban és Szlovéniában újra Demarianak szólt a himnusz.

Demaria másodszor lehet idén világbajnok…

A második Holland GP-vel azonban megtörtént az, amire nem sokan számítottak: a bajnokság második felében a Honda első számú krosszosa, az olasz Christian Beggi két kemény év után megszerezte első futamgyőzelmét, amit gyorsan meg is ismételt az Olasz, valamint a Lett a futamon. Beggi 2004-ben második volt a végelszámolásnál, ám a 2005-ös év első felét ki kellett hagynia egy súlyos medencesérülés miatt, így csak 15. lett az idény végén. A 2006-os esztendőben is felemásan kezdte a talján krosszos: az első Olasz GP első futamát megnyerte, folyamatosan szállította a dobogód helyezéseket (Nyáregyházán is bronzérmes lett), de négy viadalon is bukott, így hiába tudott dobogós finiseket felmutatni, a kiegyensúlyozottan versenyző KTM-esektől lemaradt a pontvadászatban.

Beggi magára talált a bajnokság finisében.

Beggire időközben a KTM is kivetette a hálóját, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy melyik versenyzőjétől válna meg az osztrák gyár a 2007-es évre, de az is előfordulhat, hogy a tavalyi esztendőhöz hasonlóan három motort indítana a vébén. Az olasz Hondás feltámadása viszont az Aranyszárnyasokat is meggyőzheti, hogy érdemes komolyan venni ezt a kategóriát is, és gyári szinten képviseltetni magukat az MX3-as küzdelemsorozaton.

…akárcsak Breuglemans

Mattighofenban egyébként még nem kongatják a vészharangokat, hiszen két fordulóval a bajnokság zárása előtt Breugelmans-nak 39, Demaria-nak 63 pont az előnye Beggi előtt. Számunkra nagy öröm, hogy a pontvadászatban két magyar krosszos neve is feltűnik: Czuni Laci a nyáregyházi viadalon kiharcolt két pontja mellé a Horvát GP-n a 17. helyen futott célba, ami újabb 4 egységet hozott a magyar krosszos konyhájára. Déczi Balu 3 pontját a Magyar GP-n szerezte, ahol ő volt a legeredményesebb hazai krosszos. Németh Kornél mellett csak ők büszkélkedhetnek vb-pontokkal.

-nn-

A 14 fordulós bajnokág állása 12 verseny után

1. Demaria (KTM) 496 pont
2. Breugelmans (KTM) 472
3. Beggi (Honda) 433
4. Ristori (Honda) 361
5. Oddenino (Honda) 311
6. Zerava (Honda) 257
7. Kragelj (Yamaha) 225
8. Zaremba (KTM) 220
9. Cadek (KTM) 197
10. Collet (Suzuki) 167

72. Czuni László (Honda) 6 pont

87. Déczi Balázs (Suzuki) 3 pont

ugrás fel