EST. 2002

MX Belgium: Everts világbajnok!

Véget ért a világbajnoki címért folytatott küzdelem. Minden id?k legsikeresebb GP krosszosa, Stefan Everts szeretett namuri pályáján ünnepelhette tizedik, és egyben utolsó világbajnoki dadadalát.

Namur: az egyik legtechnikásabb ring a naptárban.

Szeszélyes id? fogadta az ünnepelni vágyó közel 30 ezres belga tömeget. Everts különleges felszereléssel készült hazai nagydíjára: a szombati tréningen tet?t?l talpig sárgában feszített, adózva els? világbajnoki gy?zelmének, melyet a Suzukvial ért el még 1991-ben, a vasárnapi futamra pedig kék mezt öltött a krisztusi korban járó belga legenda. A Lazer egy különleges sisakkal ajándékozta meg világbajnokát: a fejvéd? bal oldala az 1980-as bajnok Andre Malherbe, jobb oldala az ötszörös világbajnok Eric Geboers sisakjának egykori mintázatát ábrázolta. A két legendás bajnok mellet, még számtalan korábbi klasszis is megjelent a versenyen: Yves Demaria, Pit Beirer, Joel Robert is személyesen követte figyelemmel a Legenda megdics?ülését.

Az omiózus sisak.

MX1: MX történelem Namurban

Everts semmit nem bízott a véletlenre: el?bb megszerezte idei hetedik rajtels?ségét, majd a versenyeken végig dominálva gy?jtötte be 99. nagydíjgy?zelme mellé tizedik bajnoki koronáját.

„Micsoda nap! Álmodni sem mertem arról, hogy ezen a csodálatos pályán koronáznak meg. Nagyon szeretem Namurt, hiszen sok szép emléket ?rzök róla. Mindig nagyszer? érzés itt versenyezni. Boldog vagyok, hogy itt lehettem, hogy az elitkatgóriában versenyezhettem ennyi ében át, életem legszebb id?szakán vagyok túl. Mindkét verseny jól alakult számomra, de volt egy rázós momentum, amikor majdnem elestem. A pálya vonalvezetése egyébként is nagyon nehéz, a héten lehullott csapadék pedig még csúszósabbá tette a felszínét. Örülök, hogy 99. alkalommal is meghallgathattam hazám himnuszát. A kisfiam, Liam születése az eddigi legboldogabb pillanata az életemnek, de ez a mostani is benne van a legjobb háromban.” – nyilatkozta Everts a futam után.

Útban a tizedik bajnoki cím felé.

A Youstream visszavonultatta Stefan rajtszámát a 72-est, így adózva a klasszis teljesítménye el?tt, Everts pedig a tömegbe hajította sisakját.

A pódiumon, akárcsak egy héttel ezel?tt, Josh Coppins és Steve Ramon ünnepelhetett a régi-új világbajnokkal.

Németh Kornél az edzéseken a 10. és 13. id?t motorozta, a kvalifikáción a 12. volt, a warm-up-on pedig már befért a legjobb tízbe. Az els? futamot az els? kör után fel kellett adnia a benzincs? lecsúszása miatt, a második menetben a 11. helyr?l állt ki a magyar krosszos, mert fels? fordulaton nem húzott a Suzuki. Kornél el?ször nem szerzett pontot ebben az évben.

Sírnia csak a gy?ztesnek szabad.

Három futammal a bajnokság befejezése el?tt most már csak két kérdésre kell választ kapnunk: Vajon Everts megszerzi-e 100. gy?zelmét, ill. sikerül-e neki minden futamot megnyernie, amire a sportág 44 esztend?s története alatt még nem volt példa.

MX2: Cairoli duplája

Everts mennybe menetele teljesen elhomályosította az MX2-es kategória küzdelmeit, pedig ahogy idén már megszokhattuk, a 250-es mez?ny viadalai messze izgalmasabbak a 450-es csatáknál.

Antoni Cairoli 34 pont lemaradással érkezett meg Namurba, ami a hátralév? négy nagydíjat és a rivális Cristophe Pourcel egyenletes versenyzésének tudatában mindennek nevezhet?, csak könnyen ledolgozható hátránynak nem. A szicíliai krosszos a szerencsével is hadilábon áll ebben az évben: ha egy futam összejött neki, akkor tuti, hogy a másikban valamilyen kis baki megfosztotta a jó eredményt?l, és ezáltal az összetett gy?zelemt?l. Java részt ennek köszönhet?, hogy idén csak egy nagydíjgy?zelemre volt képes, pedig sebessége egyáltalán nem csökkent (hét futamgy?zelmet szerzett Namur el?tt).

Ezúttal Philippaerts volt a pechvogel.

Az els? futamot Cairoli kezdte a legjobban, de az utóbbi nagydíjakon megtáltosodott David Philippaerts hamar átvette t?le a vezetést. A KTM-es olasz feltámadásában nagyban közrejátszott csapatváltása is, hiszen az Olasz Nagydíjtól kezdve nem a Champ KTM egység színeiben, hanem Georges Jobé KTM alakulatában húzza a gázt. Tortelli és Pichon kiválásával kerülhetett az els? számú narancssárga csapathoz a tehetséges olasz krosszos, akire nagy hatással volt az ötszörös világbajnok Jobé személye. Philippaerts egyébként belga felmen?kkel is büszkélkedhet, tehát a krosszozás a vérében van az olasznak.

De nem tartott sokáig a talján KTM-es öröme, ugyanis az egyik kanyarban kisodródott és a pályát övez? m?anyag rács a hátsó kerekébe gabalyodott, ami jelent?sen visszafogta tempóját. Cairolinak így nem volt nehéz feladata a lassuló olasz legy?rése, és simán nyerte nyolcadik részdiadalt. A listavezet? Pourcel a futóm?jével bajlódott, amiért csak az ötödik lehetett a futam végén. Az újdonsült európa-bajnok, Denis Verbruggen nem fejezte be a futamot m?szaki hiba miatt.

Pourcel-nek nehéz lesz a következ? három viadal.

A második futam rajtját Pourcel kapta el a legjobban, de nagy lendülete a pálya szélére sodorta. Cairoli azonnal lecsapott a kínálkozó lehet?ségre, és meg sem állt a kockás zászlóig. Marc De Reuver, Billy Mackenzie és Philippaerts belekeveredett egy tömegbukásba, így ?k már nem harcolhattak a gy?zelemért. Christophe Pourcel-nek bátyjával Sebastiennel, és Carl Nunn-nal kellett megküzdenie a második helyért, mely hadm?veletet sikerrel végre is hajtott. A listavezet? 5 másodperccel kés?bb futott célba a futamot végig vezet? Cairoli-nál. A futam elején bukó Philippaerts-t egy újabb esés fosztotta meg bajnoki álmaitól, és a verseny befejezését?l. Verbruggen ezúttal a 16. helyen vejezte be a versenyt, amivel öt világbajoki pontot kasszírozott.

Pourcel el?nye 26 pontra olvadt Cairolival szemben három nagydíjjal a bajnokság vége el?tt. Most már csak ?k ketten esélyesek a korona elhódítására, tehát négy esztend? után vagy Kawasaki siker születik, vagy egy újabb Yamaha diadalnak tapsolhatnak a szurkolók. Az elmúlt hat év legsikeresebb márkájának (négy bajnoki cím), a KTM-nek még egy évet biztosan várnia kell a bajnoki címre.

-nn-

ugrás fel