Kezd beindulni a nemzetközi motokrossz. Idén is a Mantova Starcrossal rajtolt el el jelképesen a szezon. Jelképesen, mert a valódi akció majd csak március 29.-én kezdődik Faenzában. A múlt hétvégi randevú amolyan előjátéka volt a 2009-es kiírásnak. A nagy víz túloldalán viszont továbbra is ezer fokon ég a krossz: Stewart egyre magabiztosabban abszolválja a versenyeket, mégsem lehet megunni a sorozatot. Egy sajnálatos tragédia azonban minden fanfárt elhallgattat.
Mielőtt azonban elméllyednénk a nemzetközi eredményekben, örömmel számolunk be arról, hogy Kornél idén valószínűleg elindul pár hazai mx futamon. A Kőszárhegy MX Club elnöke keresett meg minket az örvendetes hírrel. Persze még semmi sem biztos, de valakinek leglább már megfordult a fejében, hogy ideje tenni valamit a sportért.
Kornél ugye nem indul idén a világbajnokságon. Kár ezt tovább firtatni, előre kell nézni. Kori elsődlegesen a német mx és enduró bajnokság résztvevőjeként vág neki az idei szezonnak. Csapata a Sarholz KTM akarta így. Kornél pedig egyáltalán nem hadakozott ellene. Új kihívások, ‘kényelmesebb’ élet, több idő kisfiával és feleségével. Így talán már a mi szívünk sem fáj annyira a vb-s szereplés után. Főleg úgy, hogy itthon is láthatjuk majd motorozni.
Gáspár Csaba a Kőszerhegy MX Club elnöke megkért minket, hogy álljunk a dolog mellé médiamegjelenéssel, mi pedig ezúton is jelentjük: örömmel megtesszük. Egy Kornél kvalitású motoros nem csak a mezőnyt rázza föl, hanem remélhetőleg a sportbarátokat is kirángatja a karosszékből, és egyre többen mennek majd el a versenyekre. Kornél terveiről nemsokára bővebben is beszámolunk.
Valentino Stewart
Ahogy egyre másra jönnek a szuperkrossz versenyek, egyre jobban az az érzésem, hogy James Stewaert vett pár magánórát Valentino Rossitól showbizniszből. De persze az is lehet, hogy a Yamaha PR osztálya remekül végzi a munkáját. James ugyanis kísértetiesen hasonló tulajdonságokat mutat a Doktorral. Mostanában minden verseny előtt hülyéskedik: parókában, léggitározva vonul be egy Bon Jovi számra.
De amikor lecsapódik a rajtrács, egyszerűen nem ismer kegyelmet. Pedig legutóbb, Anaheimben még az égiek is nehezítették a dolgát. A friscói versenyre beharangozott vihar egy hetet késve az anaheimi stadionra csapott le. A hétvége programját éppen ezért rendesen meg is kellett kúrtítani, ami több versenyzőt is megzavart. Stewartot azonban nem!
A félig száraz, félig nedves pályán is olyan meggyőzően motorozott, mint a korábbi négy versenyen. Tehát esőmenő is, akárcsak Rossi. Meggyőződésem, ha Reed az első fordulóban nem üti ki alóla a motort, akkor most makulátlan mérleggel magasodna a mezőny fölé. Reed ezúttal is a második hellyel volt kénytelen vígasztalódni. De az Amerikai Motorkerékpáros Szövetség pontozásának köszönhetően, továbbra is az ausztrál vezet három ponttal.
A 17 fordulós bajnokság 6. állomása – Anaheim |
|
Supercross Main Event 1. James Stewart Supercross Pontok 1. Chad Reed, 130
|
Villopoto leszerepelt
Az idei harmadik anaheimi felvonás mégsem Stewart 30. karriergyőzelméről ,vagy Davi Millsaps első idei érmétől marad emlékezetes, hanem Ryan Villopoto produkciójától. A királykategória újonca nem tudta kvalifikálni magát a 20 körös döntőre! Előfutamában csúnyán odacsapta magát a földhöz, majd az utolsó esély versenyen is esett, így kénytelen volt a partvonal mellől végignézni Stewart menetelését. Ami persze óriási csalódás volt neki is, és a szurkolóknak is.
Már csak azért is, mert mindenki a következő Ricky Carmichaelt látja benne. Az utóbbi évek királykategóriás újoncai közül talán James Stewartra nehezedett ekkora nyomás négy évvel ezelőtt. Stewart a második versenyig bírta: kartörés miatt ki kellett hagynia a fél szezont. Ha innen nézzük a dolgot, akkor Villopoto legalább tovább bírta. Viccet félre téve: tényleg nagy nyomás alatt kell motoroznia a srácnak, reméljük nem végzi úgy, mint Stewart 2005-ben.
Dungey megint hibázott
Akárcsak egy héttel ezelőtt, Ryan Dungey most is saját kardjába dőlt. De akár mondhattam volna az elmúlt két évet is. Ő sem az a karakter, aki élvezettel motorozik mázsás súlyokkal a vállán. Carmichal adhatna neki pár pszichikai tanácsot is a vezetéstechnikai mellé. Dungey sorsa már a rajtnál megpecsételődött: tömegbukásba keveredett, akárcsak Trey Canard, a tavalyi keleti bajnok.
De ezzel nem ért véget a vezér suzukis anaheimi vesszőfutása: még kétszer ugrotatott a pálya mellé, így még annak is örülhetett, hogy legalább a negyedik helyre behozta a gépet, mert így csak három pont a lemaradása Jake Weimerrel szemben. Azzal a Weimerrel szemben, aki már idei harmadik diadalát ünnepelhette Anaheimben. És akárcsak az idénynyitón, most is duplázni tudott csapattársával.
A 8 fordulós bajnokság 5. állomása – Anaheim |
|
Supercross Lites Main Event 1. Jake Weimer Supercross Lites West Pontok 1. Jake Weimer, 113
|
Lawrence a kispadon
Régen számoltunk már be Jason Lawrence botrányairól. A nyugati part címvédője megint gondoskodott róla, hogy ne sportteljesítményével szerepeljen a hírportálokon. Lawrence egy tömegbunyóba keveredett még San Franiscoban, Steve Boniface-szel és Josh Hansennel egyetemben. Utóbbi két bajkeverő megúszta egy 10.000 dolláros bírsággal, Lawrence-t viszont eltiltották két versenytől, mivel nem ez volt az első ilyen zűrös esete.
Strijbos az új király
Mármint Mantova kiráya. Hogy az év végén is az ő fejére landol-e majd a korona, az még a jövő zenéje. A 2009-es évet mindenesetre jobban nem is kezdhette volna. Nem sérült meg a felkészülés alatt! Már ez nagy szó az ő esetében. Ráadásul új csapatába is be kellett illeszkednie. Miután feleslegessé vált a Suzukinál, a Kawasaki fogadta be, de a sikertelen tavalyi év után, hamar el is váltak útjaik.
Strijbos a Hondánál talált új otthonra, ami a Mantovában látottak alapján jó húzásnak bizonyult. A 24 éves belga történelmet írt. 2003 óta, vagyis mióta három verseny összesítése után hírdetnek győztest a Starcrosson, ő lett az első motoros, aki triplázással foglalta el a trónt. Erre még Everts sem volt képes annak idején.
Strijbos mellett még a KTM örülhetett magának, aztán ki is fújt a sor. A Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha gyári menői nem hozták a tőlük elvárt szintet. A nagy nevek közül Cairoli, és Philippaerts is a vert mezőnyben végeztek, míg Ramon és De Dycker az élemzőny végén vitézkedtek.
Az idei versenyen Borka János képviselte a magyar színeket. Kölcsönmotorral kellett bizonyítania a kőkemény vébés mezőnyben. Szombaton nem tudta kvalifikálni magát a, de a versenybíróság megkegyelmezett neki, így ott lehetett a vasárnapi viadalokon. Az ő mantovai mérlege: egy 32., egy 36. hely, és egy vállficam.
A 26. Starcross végeredménye |
|
MX1 1. Kevin Strijbos 75pts, MX2 1. Shaun Simpson 75pts,
|
R.I.P!
Tudjuk, hogy a motorversenyzés veszélyes. Azt is tudjuk, hogy a motorversenyzés egyik legveszélyesebb szakága a motokrossz, azon belül is a fresstyle. Valahogy az fmx-eseket elnézve eddig meg sem fordult a fejünkben, hogy a egy rossz mozdulat elég a tragédiához. Annyira légiesen, és elegánsan hajtják végre ezeket a lélegzetállító, a fizika törvényeit minden másodpercben meghazudtoló trükköket. Persze balesetek történnek, eddig azonban egy hosszabb korházi bentlakásnál senki nem fizetett nagyobb árat.
Eddig. Jeremy Lusk egy rosszul sikerült hátraszaltó-kísérlet miatt életét vesztette. Az egész FMX társadalmat lesúlytotta a hír, hiszen Jeremy a legjobbak egyike volt. Például a legutóbbi X-Gamesen ő lett az FMX verseny aranyérmese. Jeremy tragédiája az első figyelmeztető jel arra, hogy csak hatalmas áldozatok árán fejlődhet tovább ez a sport. A motorok és versenyzők már rég túlmentek teljesítőképességük határán. Ideje felébredni!
Legutóbbi hozzászólások