EST. 2002

MX: Ez történt a héten

Kezd beindulni a nemzetközi motokrossz. Idén is a Mantova Starcrossal rajtolt el el jelképesen a szezon. Jelképesen, mert a valódi akció majd csak március 29.-én kezdődik Faenzában. A múlt hétvégi randevú amolyan előjátéka volt a 2009-es kiírásnak. A nagy víz túloldalán viszont továbbra is ezer fokon ég a krossz: Stewart egyre magabiztosabban abszolválja a versenyeket, mégsem lehet megunni a sorozatot. Egy sajnálatos tragédia azonban minden fanfárt elhallgattat.

Mielőtt azonban elméllyednénk a nemzetközi eredményekben, örömmel számolunk be arról, hogy Kornél idén valószínűleg elindul pár hazai mx futamon. A Kőszárhegy MX Club elnöke keresett meg minket az örvendetes hírrel. Persze még semmi sem biztos, de valakinek leglább már megfordult a fejében, hogy ideje tenni valamit a sportért.

Kornél ugye nem indul idén a világbajnokságon. Kár ezt tovább firtatni, előre kell nézni. Kori elsődlegesen a német mx és enduró bajnokság résztvevőjeként vág neki az idei szezonnak. Csapata a Sarholz KTM akarta így. Kornél pedig egyáltalán nem hadakozott ellene. Új kihívások, ‘kényelmesebb’ élet, több idő kisfiával és feleségével. Így talán már a mi szívünk sem fáj annyira a vb-s szereplés után. Főleg úgy, hogy itthon is láthatjuk majd motorozni.

Gáspár Csaba a Kőszerhegy MX Club elnöke megkért minket, hogy álljunk a dolog mellé médiamegjelenéssel, mi pedig ezúton is jelentjük: örömmel megtesszük. Egy Kornél kvalitású motoros nem csak a mezőnyt rázza föl, hanem remélhetőleg a sportbarátokat is kirángatja a karosszékből, és egyre többen mennek majd el a versenyekre. Kornél terveiről nemsokára bővebben is beszámolunk.

Valentino Stewart

Ahogy egyre másra jönnek a szuperkrossz versenyek, egyre jobban az az érzésem, hogy James Stewaert vett pár magánórát Valentino Rossitól showbizniszből. De persze az is lehet, hogy a Yamaha PR osztálya remekül végzi a munkáját. James ugyanis kísértetiesen hasonló tulajdonságokat mutat a Doktorral. Mostanában minden verseny előtt hülyéskedik: parókában, léggitározva vonul be egy Bon Jovi számra.

De amikor lecsapódik a rajtrács, egyszerűen nem ismer kegyelmet. Pedig legutóbb, Anaheimben még az égiek is nehezítették a dolgát. A friscói versenyre beharangozott vihar egy hetet késve az anaheimi stadionra csapott le. A hétvége programját éppen ezért rendesen meg is kellett kúrtítani, ami több versenyzőt is megzavart. Stewartot azonban nem!

A félig száraz, félig nedves pályán is olyan meggyőzően motorozott, mint a korábbi négy versenyen. Tehát esőmenő is, akárcsak Rossi. Meggyőződésem, ha Reed az első fordulóban nem üti ki alóla a motort, akkor most makulátlan mérleggel magasodna a mezőny fölé. Reed ezúttal is a második hellyel volt kénytelen vígasztalódni. De az Amerikai Motorkerékpáros Szövetség pontozásának köszönhetően, továbbra is az ausztrál vezet három ponttal.

A 17 fordulós bajnokság 6. állomása – Anaheim

Supercross Main Event

1. James Stewart
2. Chad Reed
3. Davi Millsaps
4. Ivan Tedesco
5. Josh Grant

Supercross Pontok

1. Chad Reed, 130
2. James Stewart, 127
3. Josh Grant, 111
4. Andrew Short, 102
5. Ivan Tedesco, 91
6. Ryan Villopoto, 88

Villopoto leszerepelt

Az idei harmadik anaheimi felvonás mégsem Stewart 30. karriergyőzelméről ,vagy Davi Millsaps első idei érmétől marad emlékezetes, hanem Ryan Villopoto produkciójától. A királykategória újonca nem tudta kvalifikálni magát a 20 körös döntőre! Előfutamában csúnyán odacsapta magát a földhöz, majd az utolsó esély versenyen is esett, így kénytelen volt a partvonal mellől végignézni Stewart menetelését. Ami persze óriási csalódás volt neki is, és a szurkolóknak is.

Már csak azért is, mert mindenki a következő Ricky Carmichaelt látja benne. Az utóbbi évek királykategóriás újoncai közül talán James Stewartra nehezedett ekkora nyomás négy évvel ezelőtt. Stewart a második versenyig bírta: kartörés miatt ki kellett hagynia a fél szezont. Ha innen nézzük a dolgot, akkor Villopoto legalább tovább bírta. Viccet félre téve: tényleg nagy nyomás alatt kell motoroznia a srácnak, reméljük nem végzi úgy, mint Stewart 2005-ben.

Dungey megint hibázott

Akárcsak egy héttel ezelőtt, Ryan Dungey most is saját kardjába dőlt. De akár mondhattam volna az elmúlt két évet is. Ő sem az a karakter, aki élvezettel motorozik mázsás súlyokkal a vállán. Carmichal adhatna neki pár pszichikai tanácsot is a vezetéstechnikai mellé. Dungey sorsa már a rajtnál megpecsételődött: tömegbukásba keveredett, akárcsak Trey Canard, a tavalyi keleti bajnok.

De ezzel nem ért véget a vezér suzukis anaheimi vesszőfutása: még kétszer ugrotatott a pálya mellé, így még annak is örülhetett, hogy legalább a negyedik helyre behozta a gépet, mert így csak három pont a lemaradása Jake Weimerrel szemben. Azzal a Weimerrel szemben, aki már idei harmadik diadalát ünnepelhette Anaheimben. És akárcsak az idénynyitón, most is duplázni tudott csapattársával.

A 8 fordulós bajnokság 5. állomása – Anaheim

Supercross Lites Main Event

1. Jake Weimer
2. Ryan Morais
3. Justin Brayton
4. Ryan Dungey
5. Jeff Alessi

Supercross Lites West Pontok

1. Jake Weimer, 113
2. Ryan Dungey, 110
3. Ryan Morais, 102
4. Justin Brayton, 88
5. Ryan Sipes, 69

Lawrence a kispadon

Régen számoltunk már be Jason Lawrence botrányairól. A nyugati part címvédője megint gondoskodott róla, hogy ne sportteljesítményével szerepeljen a hírportálokon. Lawrence egy tömegbunyóba keveredett még San Franiscoban, Steve Boniface-szel és Josh Hansennel egyetemben. Utóbbi két bajkeverő megúszta egy 10.000 dolláros bírsággal, Lawrence-t viszont eltiltották két versenytől, mivel nem ez volt az első ilyen zűrös esete.

Strijbos az új király

Mármint Mantova kiráya. Hogy az év végén is az ő fejére landol-e majd a korona, az még a jövő zenéje. A 2009-es évet mindenesetre jobban nem is kezdhette volna. Nem sérült meg a felkészülés alatt! Már ez nagy szó az ő esetében. Ráadásul új csapatába is be kellett illeszkednie. Miután feleslegessé vált a Suzukinál, a Kawasaki fogadta be, de a sikertelen tavalyi év után, hamar el is váltak útjaik.

Strijbos a Hondánál talált új otthonra, ami a Mantovában látottak alapján jó húzásnak bizonyult. A 24 éves belga történelmet írt. 2003 óta, vagyis mióta három verseny összesítése után hírdetnek győztest a Starcrosson, ő lett az első motoros, aki triplázással foglalta el a trónt. Erre még Everts sem volt képes annak idején.

Strijbos mellett még a KTM örülhetett magának, aztán ki is fújt a sor. A Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha gyári menői nem hozták a tőlük elvárt szintet. A nagy nevek közül Cairoli, és Philippaerts is a vert mezőnyben végeztek, míg Ramon és De Dycker az élemzőny végén vitézkedtek.

Az idei versenyen Borka János képviselte a magyar színeket. Kölcsönmotorral kellett bizonyítania a kőkemény vébés mezőnyben. Szombaton nem tudta kvalifikálni magát a, de a versenybíróság megkegyelmezett neki, így ott lehetett a vasárnapi viadalokon. Az ő mantovai mérlege: egy 32., egy 36. hely, és egy vállficam.

A 26. Starcross végeredménye

MX1

1. Kevin Strijbos 75pts,
2. Jonathan Barragan 60pts,
3. Max Nagl 58pts,
4. Ken De Dycker 47pts,
5. Josh Coppins 46pts,
6. Steve Ramon 45pts,
7. Tanel Leok 34pts,
8. Gareth Swanepoel 34pts,
9. Julien Bill 33pts,
10. Marc De Reuver 30pts

MX2

1. Shaun Simpson 75pts,
2. Rui Goncalves 59pts,
3. Marcus Schiffer 58pts,
4. Manuel Monni 53pts,
5. Yhoel Kojima 41pts

R.I.P!

Tudjuk, hogy a motorversenyzés veszélyes. Azt is tudjuk, hogy a motorversenyzés egyik legveszélyesebb szakága a motokrossz, azon belül is a fresstyle. Valahogy az fmx-eseket elnézve eddig meg sem fordult a fejünkben, hogy a egy rossz mozdulat elég a tragédiához. Annyira légiesen, és elegánsan hajtják végre ezeket a lélegzetállító, a fizika törvényeit minden másodpercben meghazudtoló trükköket. Persze balesetek történnek, eddig azonban egy hosszabb korházi bentlakásnál senki nem fizetett nagyobb árat.

Eddig. Jeremy Lusk egy rosszul sikerült hátraszaltó-kísérlet miatt életét vesztette. Az egész FMX társadalmat lesúlytotta a hír, hiszen Jeremy a legjobbak egyike volt. Például a legutóbbi X-Gamesen ő lett az FMX verseny aranyérmese. Jeremy tragédiája az első figyelmeztető jel arra, hogy csak hatalmas áldozatok árán fejlődhet tovább ez a sport. A motorok és versenyzők már rég túlmentek teljesítőképességük határán. Ideje felébredni!

ugrás fel