EST. 2002

MXVB Magyarországon? – Balatonring-szagú botrány van kialakulóban!

Photoshoppolt versenynaptárral és a valóságtól teljesen elrugaszkodott adatokkal kereste meg a kiskunmajsai pályát tulajdonló cég az Országgy?lés Turizmus és Sport bizottságát – írta honlapján az ATV televíziós csatorna. 300 millióból akarnak vébét rendezni egy olyan pályán, ami még országos bajnoki fordulót sem látott. Mindezt már idén szeptemberben.

A Motorland Zrt. tájékoztató anyaga szerint a motocross VB-t egymilliárdan (WTF?) követik figyelemmel a televízión keresztül és 5 millióan (SIC!) az interneten. A helyszínen 15 ezren tekintenék meg az ötnapos (ami a valóságban kett? nap) versenyt, és a látogatók költekezése révén csak az ÁFA bevételekb?l mintegy 300 ezer euró bevétele lenne az államnak. A kiadásokat – amelyek többek között a pálya kialakítását, vagy a tervezett vízi sport bemutatóknak helyet adó mesterséges tó megépítését is magukban foglalják – 1,5 millió euróra kalkulálják a szervez?k, miközben a bevételeket egymillió euróra. Vagyis – derül ki az anyagból –, ha megkapják az állami támogatást, akkor mintegy félmillió eurós nyereséggel zárhatna a cég már az els? évben.

A kikozmetikázott versenynaptár

A nagyratör? terveknek azonban még itt sincs vége: a futamot újra és újra minden évben megrendeznék – és ehhez 2014-ben már csak félmillió, 2015-ben pedig mindössze 300 ezer euró állami forrást igényelnének. A promóciós anyag azt is hangsúlyozza, hogy a Motorland Zrt. a motocross VB jogtulajdonosával, a YouthStream-mel is tárgyalásokat folytat, valamint élvezi a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) teljes támogatását.

Hermann Henrik, a MAMS elnöke meglep?dve értesült arról, hogy a szövettség korábbi gazdasági alelnöke, Bari István az ? nevükben járt el. „Tudomásunk van arról, hogy a Motorland Zrt. egy motocross centrumot kíván létrehozni Kiskunmajsán, mint ahogy arról is, hogy a nemzetközi jogtulajdonostól ajánlatot kértek a VB-futam megrendezéséhez, de hangsúlyozom, hogy Bari István február 21-t?l már nem a szövetség gazdasági alelnöke, az itt végzett munkájával nem értettünk egyet. Ráadásul már decemberben azt írta nekünk, hogy nem kíván velünk együtt dolgozni” – fogalmazott az elnök.

 
A kiskunmajsai pálya most

Herman hozzátette: a szövetség hozzájárulása nélkül semmilyen VB-futam nem rendezhet? meg Magyarországon, és bár elméletben üdvözölik Bariék terveit, azt irreálisnak tartják, már csak azért is, mert jelenleg egyetlen pálya, a nyáregyházi alkalmas VB-futam rendezésére.

A tájékoztató anyag mellékletében szerepelt egy versenynaptár, melyben jól láthatóan teljesen más bet?típussal szerepelt a magyar versenyhelyszín. A 2013-as hivatalos versenynaptárban valóban sokáig kérdéses volt a szeptember 8-i forduló helyszíne, de ezt id?közben módosították. Eszerint a hollandiai Lieropban lesz ez a verseny.

Eközben Kelet felé terjeszkedik a világbajnokság

Sok nagymúltú európai pálya maradt ki az idei MXVB naptárból a promóter keleti terjeszkedése miatt. Idén már lesz verseny Katarban és Tájföldön, jöv?re pedig újabb egzotikus helyszínekkel b?vül a program. Nem lesz idén verseny az olaszországi Fermóban, a versenyz?k által nagyon kedvelt bulgáriai Sevlievónak sem szavaztak bizalmat, valamint a 2011-ben Nemzetek Krosszát rendez? St. Jean d’Angely sem kellett a Youthstreamnek.

Volt már motokrossz-világbajnokság Magyarországon

Ha még valamilyen csoda folytán mégis tet? alá hoznák a kiskunmajsai vébét, az nem az els? világbajnoki verseny lenne a szakágban. 1991 és 1996 között az azóta már megsz?nt Kaposvár melletti cserénfai pályán minden évben volt vébé futam (a sportág legeredményesebb alakja, Stefan Everts ’91-ben itt aratta els? világbajnoki gy?zelmét), valamint 2006-ban a fent említett Nyáregyháza is rendezett egy viadalt.

Kíváncsian várjuk, hogy az ellentmondásos nyitány után merre halad tovább a kiskunmajsai projekt…

ugrás fel