EST. 2002

Nagyrobogót forral a KTM?

Elképeszt? híresztelés látott napvilágot nemrégiben az 1000scooters.com nev? robogós portálon, ahol nem másról írnak, mint egy, egyel?re csak a feltételezések szintjén létez? ezer köbcentis (!) nagyrobogóról, melyet a KTM dédelget.

Az oldalon már egy hipotetikus vázlat is megjelent az SC-Duke néven említett járm?r?l, amellyel az osztrákok – a Yamaha, a Honda, a Gilera és a BMW után – a nagyteljesítmény? óriásrobogók piacára lépnének, s?t már teljesítményadatokat és egyéb részleteket is tudni vélnek a narancssárga sportrobogóról.

Vélelmezett teljesítménye 98 LE, forgatónyomatékának maximuma 90 Nm lesz ‘a jól értesült’ internetes újság szerint. Automata illetve hagyományos, szekvenciális váltóval szerelhetik, a majdani boldog tulajdonos pedig háromféle üzemmódban (City, Open és Road) közlekedhet majd. Kerekeit 17 colosnak mondják (akárcsak a Honda New Mid Conceptnek), a váz, mint a KTM-eken általában, CrMo acélszerkezet lenne, a segédvázat alumíniumból vizionálják.

Nagyrobogót forral a KTM?

A KTM sportrobogó fantáziamontázsán jól felismerhet?ek a létez? KTM-ekr?l összeollózott részletek.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a KTM egyáltalán nem er?sítette meg, hogy terveznék egy ilyen termék piacra állítását, pedig Viktor, a KTM PR és marketing szakembere mindig igen jól értesült az ilyen témákban, és általában nem is rest megosztani velünk titkos tudását. De ezúttal ? is csak vállat vont: „A photoshopos képet én is láttam, de az égvilágon semmi infóm nincs, hogy van-e igazságalapja a dolognak.” – írta válaszul kérdésünkre.

De ha a KTM olyan radikális projektjeire gondolunk, mint az RC8 vagy akár az X-Bow sportautó, semmi sem elképzelhetetlen. Ugyanakkor az 1000scotters.com állításait az SC-Duke-ról nagyon óvatosan kell kezelnünk, s?t ha minket kérdeztek, kacsa az egész. Még a KTM sem annyira elvetemült és annyira Ready to Race, hogy a piac leghegyesebb ezres V-kettes er?forrását – melyet bevallottan versenyblokknak terveztek – beleer?szakolja egy akármilyen robogóba. A pletykát közreadó forrás szerint a KTM robogó ára aligha állapodna meg tízezer euró alatt ebben a formában, de mi ennél azért egy némileg ésszer?bb, és ezért nyilván olcsóbb robogót várunk a KTM-t?l, ha egyáltalán…

ugrás fel