A 26 éves magyar motoros a tizenkettedik helyr?l várhatta a misanói futam rajtját, és noha az els? körben többször is változott helyezése, a verseny nagy részében ebben a pozícióban haladt. Egy id? után azonban elkopó abroncsai miatt tempót, és négy körrel a leintés el?tt egy pozíciót is veszített, így a tizenharmadik helyen haladt, amikor egy szabadkártyás helyi versenyz? bukása miatt belengették a piros zászlót, ami egyúttal a verseny id? el?tti végét is jelentette. A szabályok értelmében az el?z? teljesített kör befutója alapján hirdettek végeredményt, akkor pedig Balázs még a tizenkettedik helyen iparkodott, és mivel a piros zászló okozójának el?z? körös helyezését természetesen nem vették figyelembe a végeredmény megállapításakor, így a magyar pilóta végül a tizenegyedik helynek örülhetett, így Balázs jelenleg 22 ponttal a tizenegyedik helyet foglalja el a bajnoki tabellán, azonos pontszámmal az ?t a tizedik helyen megel?z? brit Smithszel, aki idén állt már dobogón is.
Németh Balázs:
„A rajtom szerintem nem sikerült rosszul, de az els? két kanyarban a nagy tülekedésben veszítettem néhány pozíciót. Ezeket még az els? körben sikerült visszavennem, úgyhogy a második kört már ugyanabban a pozícióban kezdtem meg, ahonnan elrajtoltam, a tizenkettedik helyr?l. Utána négy-öt körig sikerült elég jó tempót diktálnom, és jöttem föl az el?ttem lev?kre, aztán viszont a hatodik-hetedik kör táján sajnos kezdett nagyon elfogyni a hátsó gumim. Láttam, hogy a többiek is szenvednek ugyanett?l a problémától, de azt tapasztaltam, hogy nekem olyan helyeken is elúszott a motor hátulja, ahol másoknak nem. Volt olyan kigyorsítás, ahol nagyon minimális gázadásra is elment a hátulja, kétszer majdnem el is estem emiatt, de végül sikerült végigteljesítenem a futamot, és újabb pontokat szerezni a bajnokságban. A végén volt egy kis szerencsém is, mivel az egyik éllovas versenyz? bukása miatt piros zászlóval leintették a versenyt, amikor még négy kör volt hátra, és én akkor ?szintén szólva már nagyon szenvedtem a gumikon, úgyhogy ez most segített egy picit. Ráadásul, így az el?z? kör sorrendjét vették alapul, és az alapján hirdettek végeredményt, így még vissza is nyertem egy pozíciót, és nem számított, hogy utána megel?zött még egy vetélytársam.
Örülök a tizenegyedik helynek és a pontszerzésnek, de szerettem volna ennél kicsit el?rébb végezni, a top tízben. A tempó az elején jó volt, ezért bízom benne, hogy a következ? versenyre sikerül megoldást találnunk a hátsó gumikopásra, persze az is lehet, hogy bebizonyosodik, hogy ez csak itt jelentett problémát mindenkinek a nagy h?ség miatt. A versenyen egyébként más beállításokkal mentem, mint az id?mér?n, mivel a warm up-on kipróbáltunk egy új megoldást, ami jónak t?nt, hiszen használt gumikon is közel olyan id?t futottam, mint szombaton az id?mér?n. De valószín?leg ez is okozhatta a problémát, mivel reggel még hidegebb volt, és hiába m?ködött jól akkor az a beállítás, a versenyen a nagyobb melegben már nem bírták a hátsó gumik. A legfontosabb, hogy megint sikerült pontokat szereznünk, és az összetettben is közelebb kerültünk a top tízhez, hiszen már azonos pontszámmal állunk, mint a tizedik helyezett versenyz?.”
Legutóbbi hozzászólások