EST. 2002

Németh Kornél interjú

Nem éppen szerencsés 2006-os idénnyel indított ifj. Németh Kornél. Motorlopás, sérülés és anyagi problémák nehezítették a felkészülést, illetve nemzetközi pályafutását.

Mikor kezd?dött ez a sajnálatos pechsorozat?
Sajnos jól mondod, sorozat. Azt hiszem a motorlopással kezd?dött. Mint mindig most is a garázsunkban tároltuk a motorokat, mikor is arra lettünk figyelmesek, hogy már nincsenek ott mikor szükség lett volna rájuk. El?ször megdöbbenve álltunk az üres garázs el?tt, hiszen már évtizedek óta ugyanott és ugyanúgy tároljuk ?ket. Nem gondoltuk, hogy ez bárkinek is szemet fog szúrni, f?leg olyan helyen, ahol mindenki ismer minket. Megtörtént. Megtettük a megfelel? lépéseket és most már a jelenlegi állás szerint egy ismer?s személyre terel?dött a gyanú. No comment.

Úgy tudom ezzel nem ért véget!
Így van. Mikorra már kihevertük a motorok ellopásának procedúráját, melyet ezúton szeretnék megköszönni, Bajók Gábornak és a Magyar Suzuki Rt-nek, aki pótolta az ellopott motorok hiányát. Az új motorokkal megkezdtem a felkészülést, de alig telt el fél hónap és éreztem, hogy valami nincs rendben. Elmentem a korházba ahol az els? keresztszalag m?tétet végezték és döbbenetes híreket kaptam. Újból meg kell m?teni a lábamat,mert elmozdultak a csavarok és ki kell venni. A m?tét sikerült és újabb felkészülés vette kezdetét, melyet egy SPINNING nevezet? edzéssel sikerült tökéletesítenem. Érdemes ezt a fajta edzésprogramot mindenkinek kipróbálni, hihetetlen eredményeket produkál és mellesleg még élvezhet? fajtája az edzésnek.

Ez fizikálisan és lelkileg is meger?ltet? feladat lehetett számodra ez a próbatétel. Hogy bírtad ezt?
Nem volt egyszer?, f?leg akkor, mikor elindultam Gyálon, egy magyar bajnoki futamon és nem éreztem magam jobbnak egy er?s bajnoki mez?nynél. Itt volt a mélypont. Olyan gondolataim voltak, hogy….. inkább nem mondom. Rettenetes volt feldolgozni, hogy lassultam és nem találom az igazi tempómat. Nehéz volt talpra állnom, de sikerült, mára már azt mondom, hogy minden rosszban van valami jó. Jónak értem ez alatt, hogy érezhettem, mennyi ember áll mögöttem, milyen tartalék er?forrásai vannak az embernek és mennyire hamar túl tud jutni az emberi szervezet egy mélyponton és újra talpra tud állni a szinte lehetetlennek t?n? helyzetekb?l.

De sikerült és nem akármilyen formát produkáltál a német bajnokságra!
Próbáltam minden er?mmel azon lenni, hogy tartsam a tempót a többiekkel és bebizonyítsam, hogy pozitív hozzáállással er?n felül is lehet teljesíteni. Azt hiszem, ezt nevezhetjük sikernek.
Elindult az els? nemzetközi megmérettetés a német bajnoki DM MX Open futam, június 4-én. Jó formába éreztem magam. Az id?mér? edzésen enyém volt a legjobb kör ez biztatónak t?nt a kés?bbiekre nézve.
Az els? rajtom nagyon jól sikerült, csak egy fordulónál hibáztam, így a 15. helyr?l jöttem fel, az els? helyre. A második futam startját elrontottam így majdnem 25mp hátrányt kellett ledolgozni és csak az utolsó két körbe vettem át a vezetést, de ez a futam az enyém volt. Jót motoroztam és elégedett voltam a teljesítményemmel.

A Svéd forduló úgy tudom ennél is jobban sikerült.
Érdekes fintora a sorsnak, hogy éppen egy évvel ezel?tt motoroztam ugyanitt. Bár az idei els? rajt után nem úgy látszott, hogy hozni tudom a tavalyi eredményt és csak 17. lettem. ?szintén megmondom, elkeseredtem, de nem annyira, hogy fel is adjam. A második futamra, annyira felszívtam magam, hogy meglett a 6. hely. Madarat lehetett volna fogatni velem, annyira boldog voltam. Nem engedhettem el magam, hiszen várt a következ? forduló.

Az aichwaldi MX Masteren Pichon mögött motoroztál közvetlenül? Milyen érzés volt?
A sok balszerencse és m?tétek sorozata után határtalan boldogságot éreztem, mikor a futam ideje alatt jobb körid?ket futottam mint Michael. Nagyon akartam nyerni. Két kör és befogtam volna a francia klasszist. Akkor nem sikerült, de ami késik, nem múlik. A második futamon kisebb gondjaim voltam a startnál és utolsónak keveredtem ki a kanyarból, hajtottam, küzdöttem, de sajnos „csak” a 7. helyig sikerült eljutnom. Összesítésben 2. lettem és ez örömre adott okot, a körülményeket tekintve.

A jöv?vel kapcsolatban, mi az, amit igazán szeretnél?
Mint mások én is sok mindent szeretnék, de úgy gondolom, hogy amit saját er?mb?l és a szponzoraim segítségével meg tudok valósítani az, az, hogy MX1 futamot nyerjek. Persze ez most sokak számára hihetetlenül hangzik, de én bízom benne, hogy meg tudom ismételni a Svéd 6. helyet és még jobbat. El?zetes tervek vannak még azzal kapcsolatban, hogy esetleg indulnék az AMA Motocross versenyein, de ez még csak tényleg terv.

Múltkori beszélgetésünk kapcsán szóba jött, hogy a hazai sajtó keveset foglalkozik itthon veled, mi lehet ennek az oka?
Ezt a kérdést talán tedd fel a kollegáidnak. Nem tudom, mi lehet az oka, de azt tudom, hogy Németországban többet írnak, és sajnos azt kell mondanom, hogy nagyobb népszer?ségnek örvendek, mint itthon. Ne érts félre, nem nagykép?nek akarok látszani, de megérdemelnék én, és ez a sportág is annyit, hogy többet foglalkozzon velünk a sajtó. Id?vel reményeim szerint ez is változni fog és bízom benne, hogy elismertebb sportág lesz ez a mi kis hazánkban, mint most.

Még több MX: www.mxtime.hu

Kornél szponzorai

SUZUKI KURZ

MAGYAR SUZUKI RT

RED BULL

PROEX

HOFFMANN KFT

3120 –BIZO

GAERNE

PANO RACING

INNOVATION SPORT (CTI KNEE BRACE)

SCOTT

SHOEI

BLACK MOTORS

FABIA 2000 BT.

REAL MOTOR SPORT

KERNER RACING

ugrás fel