EST. 2002

Nerocarbonio: a szénszál csókja



Ha a Nerocarbonio név nem mond semmit a kedves olvasónak, nem kell megijedni, nincs senki lemaradva. Egy olasz formatervez? cégr?l van szó, akik legszívesebben még a vécéül?két is szénszál er?sítés? m?anyagból készítenék. F? profiljuk a különböz? világítótestek gyártása, különlegességük, hogy semmilyen más anyagot nem hajlandóak kézbe venni használati tárgyaik készítésénél, mint a karbont.

Szénlámpa. Úri hóbort a sz?tt fekete anyag megszállottjaitól, hasonsz?r?eknek.

A Nerocarbonio hobbinak indult, de egy jól jövedelmez? céggé n?tte ki magát. Két olasz vállalkozó hozta létre, akik már évek óta a karbonbizniszben tevékenykedtek, de valami újat, szebbet és maradandóbban kívántak alkotni, mint a megannyi megrendelésre gyártott alkatrész a motorgyárak, a hajóépít? m?helyek, vagy éppen a NASA számára.

Szénhamutartó. Egy ilyenbe csikkelni maga a mámor.

A formatervez?k Woodstock Fesztiválja, a milánói Design Week számtalan csemegéznivalót tartogatott a különleges formájú és különleges anyagokból készül? csecsebecsék szerelmeseinek. Láthatott a nagyérdem? kézzel formázott kerámia sótartókat és Swarovski kristályfüggönyöket – a motoros számára érdektelen tárgyakat – de mivel a kiállítók között ott volt a Nerocarbonio is, a kétkerek?ek is képviselve voltak a cég karbon lámpái és hamutartói mellett.

Bimota DB7 Nerocarbonio: karbon idomokkal, csupán 50 példányban.

A Bimota ezzel, a DB7 Nerocarbonióval kedveskedett h? beszállítójának, ami – azzal ellentétben, amit gondolnánk róla – nem a DB7 Oronero mégkarbonosabb kiadása, ennél sokkal egyszer?bb, egy mezei DB7 (már amennyire szabad mezeinek nevezni egy ilyen motort) teljesen szénszálba öltöztetve. Szén rajta az összes idom (a tank nem), pirosra eloxált az els? teleszkóp, és mindössze 50 példányt fognak bel?le gyártani – különlegessége körülbelül ki is merül limitáltságában.

Furcsán csillogó fekete idomzatát és eloxált teleszkópját leszámítva egy széria DB7.

De volt a Nerocarboniónál még valami, amit eredetileg csak egy ?rült poénnak szántak, és mindössze azt akarták megmutatni vele, hogy milyen mesteri szintre emelték a karbongyártást: kentek egy szén Vespa GS-t!

A Vespa és a karbon úgy megy egymáshoz, mint a latex a szexhez. Furcsa, de izgató.

A szénszálas klasszik-Vespa a régimódi formák és a modern anyagok lélegzetelállító elegye, szegény DB7 szinte láthatatlanná vált mellette. Senkit nem érdekelt a Ducati-blokkos superbike, mindenki a Vespát akarta. A Nerocarbonio, miután felocsúdott a meglepetésb?l, fejet hajtott, az óriási sikerre való tekintettel egy körülbelül 10 darabos szériát terveznek a karbon Vespából legyártani. És hát mit tagadjuk, minket is megbabonázott a kis fekete robogó, képesek lennénk lelkünket is eladni, csak egyszer egy ilyen állhasson a garázsban. Mi lehet az, amit?l a karbon ilyen hatással van az ember fiára?

Vespa GS Nerocarbonio: 10 darab lesz bel?le az egész világon. Talán.

ugrás fel