Ezúttal távolsági a küzdelem: Max Biaggi a katari pályán élesíti fegyverét, ott, ahol február 24-én elindul a várva várt Superbike világbajnokság. Eközben Troy Bayliss ellenfele barlangjában, Vallelungában tesztel: a Ducati az utolsó pillanatban módosította felkészülési programját és iktatta be a Róma-közeli turnét, aminek célja: bizalmába férk?zni az új vb-helyszínnek. A sivatagba Maxot a gyári Yamahák kísérték el, tehát ha a Király nincs is ott, van kihez mérni a teljesítményét. Az id?járás mindenesetre barátságosabb, mint legutóbbi – karácsony el?tti – ottjártukkor. Melegebbek a nappalok, 25 fok körüli h?mérsékleteket is mérni már és a tapadás lényegesen jobb, mint legutóbb.
Biaggit egy sereg fejlesztés várta Katarban, hiszen a K7 elég rosszul ment decemberben, ezért a japánok akcióba léptek. Túl sok részletet nem árulnak el persze az Alstare csapat tagjai, annyit lehet sejteni, hogy a négyhengeres egy teljesen új, egészében a versenytagozat által fejlesztet változatát nyüstölik a sárgák. Nagy valószín?séggel már dolgoznak az elektronikán, a vezérl?szoftvert igazítják Biaggi vezetési stílusához. Kétféle kipufogó-variációt és egy módosított vonalvezetés? tankot is az olasz rendelkezésére bocsátottak, hogy jó testhelyzetet találjon magának a Suzukin. Biaggi (2’00’3) a yamahások harapásában várja a folytatást, és hogy a fennálló gondokat sikerül-e megoldani, a nyitott kérdések megválaszolást nyernek-e. Akár igen, akár nem, ezt a motort vetik be a vb két nyitó-nagydíján, a katarin és az ausztráliain.
|
|
Nori Haga most el?ször motorozott gyorsabban, mint Corser: igaz, Troy ezúttal ideje nagy részét a boxban töltötte.
|
Alapszabály, hogy az id?eredményeknek még nem szabad nagy jelent?séget tulajdonítani, mégis sokan vannak, akik tulajdonítanak. A nyitónap délutánján az a Noriyuki Haga volt a tabella élén, aki a reggelt egy eséssel és a t?znyelves Yamaha-idomzat leamortizálásával kezdte. A japán aztán belerázódott, 2’00’1-ig vitte le saját legjobbját, azaz a téli el?szezonban most el?ször el?zte meg újdonsült csapattársát, Troy Corsert (2’00’4). Igaz, az ausztrál hosszasan állt a váltó meghibásodása miatt.
|
|
Kagayamáról kevés szó esik: okozhat meglepetéseket a japán.
|
Katarban köröznek az Alto Evolution Hondái is: Muggeridge és Brookes 2’03-on kívüli körökre voltak képesek. A CBR-RR a Losailon egyel?re nincs elemében, nem úgy Valenciában. A Ricardo Tormón múlt hétvégén befejezett tesztelésen James Toseland folyamatosan jó id?ket ment, és látványosat fejl?dött Roberto Rolfo is – pozitívan zárult a Ten Kate csapat számára az a próba. Az olasz DFXtreme együttes frontembere, Michel Fabrizio is felvette a ritmust Valenciában.
|
|
A DFXtreme csapatbemutatóján.
|
Eközben Troy Bayliss az új SBK-helyszínen, Vallelungában ismerkedik a körülményekkel: övé a Ducati-tesztsorozat els? napi leggyorsabb fordulója (1’38’5), Lorenzo Lanzi egy tizednyire maradt el t?le. Két angol BSB-harcos követi a xeroxos gyáriakat: Haslam (1’39’3) és Lavilla (1’39’8). A versenyz?-csapatmenedzser Marco Borciani (1’40’5) egyel?re lehagyta pilótáját, Ruben Xaust (1’40’6). Következik a finálé, mindkét fronton.
Katar, els? nap: id?eredmények
|
|
1. Haga (JAP-Yamaha) 2’00”1 (46 kör); 2. Biaggi (ITA-Suzuki) 2’00”3 (80); 3. Corser (AUS-Yamaha) 2’00”4 (43); 4. Kagayama (JAP-Suzuki) 2’00”5 (65); 5. Muggeridge (AUS-Honda) 2’03”2 (30); 6. Brookes (AUS-Honda) 2’03”2 (48). |
Legutóbbi hozzászólások