Rögtön a rajt után Michel Fabrizio számára véget ér a futam, nagyot repül az olasz. A f?szerepl?k közül Checa és Rea is kicsúsznak, Sykes pedig szokásához híven remekül kapja el a startot. A viszonylag rossz nürburgringi tapadás áldozata lesz Giugliano is aztán, a legnagyobb dráma azonban Marco Melandri elfekvése a hatodik körben. Biaggi nyeri a futamot, mögötte Laverty és Davies, full Aprilia a dobogó – az összetettben virtuálisan 6 és fél ponttal megy a huszonegyedik, idén ötödik gy?zelmét szerz? Biaggi Macio el?tt. A második felvonásban aztán megszerzi els? gy?zelmét Davies, aki jöv?re már BMW-s színekben versenyez. Biaggi és Melandri is a földön, de el?bbi szerez két pontot. Davies, Laverty, Camier a véds? sorrend.
SBK els? verseny, végeredmény
1. Biaggi (Aprilia)
2. Laverty (Aprilia) 3.027;
3. Davies (Aprilia) 3.127;
4. Sykes (Kawasaki) 12.306;
5. Camier (Suzuki) 14.131;
6. Guintoli (Ducati) 19.523;
7. Haslam (BMW) 27.017;
8. Zanetti (Ducati) 33.116;
9. Badovini (BMW) 34.937;
10. Aoyama (Honda) 39.132;
11. Berger (Ducati) 41.000;
12. Checa (Ducati) 41.125;
13. Hopkins (Suzuki) 46.925;
14. Lanzi (Ducati) 54.659;
15. McCormick (Ducati) 56.342
SBK második verseny, végeredmény
1. Davies (Aprilia)
2. Laverty (Aprilia) 3.022;
3. Camier (Suzuki) 3.222;
4. Rea (Honda) 5.705;
5. Sykes (Kawasaki) 7.304;
6. Checa (Ducati) 7.541;
7. Giugliano (Ducati) 14.709;
8. Baz (Kawasaki) 19.782;
9. Badovini (BMW) 19.925;
10. Guintoli (Ducati) 20.028;
11. Zanetti (Ducati) 25.653;
12. Hopkins (Suzuki) 29.142;
13. Biaggi (Aprilia) 29.579;
14. Berger (Ducati) 36.090;
15. Aoyama (Honda) 40.912.
Napsütésben zajlott a Supersport mez?nyének bemelegít? edzése, melyen Talmácsi Gábor a 7. helyen végzett. A magyar motoros a 15 perces tréninget végig a pályán töltötte, ami alatt 7 kört teljesített ezzel is tovább memorizálva a pálya ideális íveit.
A 13:30-kor kezd?d? versenyre az id?járás tovább melegedett, amit a kiírások is jeleztek. A leveg? h?mérséklete 25, az aszfalté 43 fok volt. 32-en sorakoztak fel a rajtrácsra, várva a lámpák szabad jelzését. Talmácsi Gábor a második sorból indult. Remekül kapta el a rajtot és jól helyezkedve, ritmusvesztés nélkül f?zte át magát a kritikusnak számító els? kanyarokon. Az els? kör végén már az 5. helyen motorozott és bár a kés?bbiekben néhány pozíciót veszített, képes volt hasonló tempót motorozni, mint az élen haladók. A Német Nagydíjat végül Kenan Sofuoglu nyerte, mögötte Jules Cluzel és Fabien Foret ért be a dobogós helyeken. Talmácsi Gábor a moszkvai versenyen elért eddigi legjobbát is felülmúlva a 7. helyen ért célba. A megszerzett újabb 9 ponttal az összetettben is feljebb jött. Már 35 ponttal jelenleg a 13. helyen áll.
Talmácsi Gábor: Fantasztikus verseny volt. Jól volt a startom, két helyet sikerült el?rébb jönnöm. Nagyon ment az els? négy, velük nem tudtam tartani a tempót. Aztán utolért Leonov és Baldolini is, akiknek szintén gyorsabb volt a motorjuk, de végül így is sikerült elérnem az idei legjobb eredményemet. Hetedik lettem, ezzel összetettben is feljebb jöttem. A csapat és én is nagyon boldogok vagyunk, ez volt az eddigi legeredményesebb versenyhétvégénk. Nagyon jó érzéssel töltött el, hogy ilyen sok magyar kiutazott a versenyre. Köszönöm szépen nekik is és természetesen a képerny?k el?tt ül?knek is a szurkolást.
A németországi versenyt követ?en a versenybíróság kizárta az ötödik helyen célba ér? Vladimir Leonovot. Az orosz versenyz? motorja a technikai kontroll során nem felelt meg az el?írt szabályoknak, így azonnal diszkvalifikálták a Yakhnich Motorsport csapatának pilótáját. Mindez pedig azt eredményezte, hogy a mögötte befutó versenyz?ket egy hellyel el?rébb sorolták. Ennek értelmében Talmácsi Gáboré lett a 6. hely, amiért végül 10 pontot könyveltek el a magyar motorosnak.
A Team Toth beszámolója itt.
Nürburgring, Supersport Német Nagydíj végeredmény:
1. Kenan Sofuoglu
2. Jules Cluzel
3. Fabien Foret
4. Broc Parkes
5. Vladimir Leonov
6. Alex Baldolini
7. Talmácsi Gábor
…
18. Németh Balázs
…
21. Tóth Imre
Superstock, Gy?rfi Alen: „Úgy vettek le a motorról a végén, de megérte a szenvedés”
A legendás Nürburgringen folytatódott a hétvégén a Superbike világbajnokság, amelynek Superstock 1000-es sorozatában áll rajthoz Gy?rfi Alen. Úgy t?nt, hogy a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je el van átkozva a német pályán: tavaly betegen versenyzett itt, míg pénteken egy balesetet követ?en megrepedt a térdkalácsa. Noha egyre er?sebb fájdalmak gyötörték, mégis rajthoz állt, és fantasztikusan motorozva végül ebben a helyzetben szinte a csodával felér? 11. helyen végzett. Gy?rfi Alen az újabb öt pontjával meger?sítette a helyét az összetettben, és 27 pontjával a 14. helyen áll, azaz megvan az esélye arra a hátralév? két versenyen, hogy akár a 10. helyen végezzen a bajnokságban.
Tavaly a 11 körös nürburgringi versenyre nem szívesen emlékezett vissza Gy?rfi Alen: betege volt egész hétvégén, ráadásul a folyamatosan változó id?járási körülmények között a motor optimális beállításait sem találta meg csapatával. A 22 éves motoros akkor a 27. pozícióból rajtolva végül a 22. helyen végzett. Idén Alen mindenképpen szerette volna kiköszörülni a csorbát, ám péntek reggel egy kellemetlen balesetben elrepedt a térdkalácsa, és a mobilklinikai vizsgálatok alatt még az is felmerült, hogy vissza kell lépnie a versenyt?l. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa azonban úgy döntött, ha kell, összeszorított fogakkal, de végigcsinálja a hétvégét.
Gy?rfi Alen pénteken és szombaton is fájdalomcsillapító injekcióval tudott csak motorozni, ám így is folyamatosan gyorsult, és a második id?mér?n az addigi legjobbjánál majdnem két másodperccel futott gyorsabb kört, és idei második legjobb rajtpozícióját, a 14. helyet szerezte meg. A megrepedt térde már injekciózva sem az igazi, és az orvos is a teljes pihen?t javasolta. Alen hallani sem akart err?l, és vasárnap a warm up-ra már injekció nélkül ment ki a pályára, és még így is 2:02.687-es idejével a 15. helyen végzett.
A futamon aztán a 24 f?s mez?ny els?re eljött a rajttól, ám a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je az els? kör végére visszaesett a 19. helyre. Azonban ahogy ígérte, az adrenalinszintjének emelkedése teljesen letompította a fájdalmát, és fantasztikusan motorozva folyamatosan jött el?re, és az utolsó kört már a 11. helyen kezdte el, nyakán két ellenfelével, a szlovák Svitokkal és a francia Pagaud-val. Alen azonban szinte önkívületben hajtott, és hatalmas bravúrral meg?rizte a 11. helyét, ami az ismert okok miatt szinte a csodával ért fel. Az újabb öt pontjával meger?sítette az összetettben elfoglalt 14. helyét, ráadásul esélye van arra, hogy a hátralév? két futamon akár a 10. helyet is megszerezze a bajnokság végén.
„A verseny rajtját sikerült jól elkapnom, ám az els? kanyarbeli nagy tumultusban visszaestem, és az els? kör végén a 19. helyen haladtam. Nem mentem bele semmilyen csínybe, hisz a lábamra is vigyáznom kellett. Igyekeztem nem figyelni a fájdalmakra, ennek köszönhet?en hamar utolértem azt a bolyt, amely a már a pontokért küzdött. Egy darabig velük haladtam, majd az utolsó körökben összeszorítottam a fogam, és sikerült feljönnöm a 11. helyre, amit aztán nagy küzdelemben sikerült megtartanom. Bevallom ?szintén, nem hittem volna, hogy mindez sikerül, hiszen az utolsó körben már ordítani tudtam volna a fájdalomtól. Noha úgy vettek le a motorról, megérte a szenvedés, hiszen ismét fontos pontokat szereztem. Köszönet a csapatom valamennyi tagjának, hogy mellettem álltak, mert nélkülük most nem ünnepelhetnénk” – fogalmazott a leintést követ?en a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je.
A vasárnapi futam végeredménye (Superstock 1000)
1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 21:56.069, 2. Kev Coghlan (DMC Racing Ducati 1199 Panigale) 22:07.281, 3. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing BMW S1000 RR) 22:09.165, 4. Leandro Mercado ? ?(Team Pedercini Kawasaki ZX-10R) 22:11.023… 11. GY?RFI ALEN (METALCOM-ADRENALIN H-MOTO TEAM, HONDA CBR 1000RR) 22:35.991.
Legutóbbi hozzászólások