EST. 2002

Nyolc közismert személyiséggel indít új közlekedésbiztonsági kampányt a HUMDA

 „Maradj ember a volán mögött is!” – üzeni Anger Zsolt, Balázs János, Görbicz Anita, Kautzky Armand, Pindroch Csaba, Szalóczy Pál, Vincze Ottó és Weisz Fanni a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. legújabb, teljes médiamixet lefedő közlekedésbiztonsági kampányában. A kezdeményezés célja a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása.

Figyelemfelhívó kampányunkhoz nyolc, a szakmájában kiemelkedő, méltán elismert személyiség csatlakozott. Színész, zenész, sportoló, modell és műsorvezető is felhívja a figyelmet arra, hogy a KRESZ szabályait tiszteletben tartó biztonságos közlekedés és az emberséges viselkedés sokkal fontosabb annál, mint stressztől fűtötten rohanni valahova.

A reklámfilmekben mindenki egy-egy címlapról kilépve mutat rá, hogy noha olykor a kimagasló eredményeik, sikereik mellett akár aprónak tűnő bulvárhírek kapcsán is olvashatunk róluk a sajtóban, mégis inkább az ilyen témákkal kerüljenek rivaldafénybe, mint egy súlyos közlekedési balesettel kapcsolatban. Saját üzeneteikben felhívják a figyelmet többek között az elsőbbségadás, a láthatóság, a kölcsönös bizalom és az empátia fontosságára, valamint a vezetés közbeni telefonhasználat, a hangos zenehallgatás és az indulatvezérelt döntések veszélyeire is.

A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent Magyarországon. A HUMDA kiemelt célja az elért eredmények megőrzésének elősegítése, továbbá a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek lényeges lépése a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, mely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei mentén.

A HUMDA idén áprilisban indította el első országos közlekedésbiztonsági kampányát „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel a magyar autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor, valamint az ismert sportriporter, Szujó Zoltán közreműködésével. A jelenlegi az éves kampány folytatása.

– Meggyőződésünk, hogy sikeres társadalmi szemléletformálással tovább csökkenthető a közútjainkon bekövetkező balesetek száma. Hazánknak és az Európai Uniónak is az a célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes balesetek száma. Hatalmas feladatról van szó, ugyanakkor a haszon is jókora, sőt, felbecsülhetetlen. Magyarországon 2011 óta évről évre mintegy félezer ember vesztette életét az utakon. Tavaly ez a szám 500 alá csökkent és reményeink szerint idén sem lépi túl ezt a határt. Azonban így is rettentő magas számról van szó. Az autók vezetőinek, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének ki kell vennie a részét a munkából. Bízunk benne, hogy kampányaink üzenetei célt érnek és a látványos filmjeink, plakátjaink gondolatébresztően hatnak a közlekedés valamennyi résztvevőjére – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

– Legújabb kampányunkban a sajtóból, a művészet és a sport világából jól ismert személyiségek mesélik el, hogy életük része a rivaldafény, és akár már attól is a címlapra kerülnek, ha a másik irányba fésülik a hajukat. Természetesen ők is leginkább a kimagasló szakmai teljesítményükkel szeretnek bekerülni az újságokba, azonban legtöbbünknek csak egy baleset okozása vagy elszenvedése jelentheti a címlaphoz vezető „leggyorsabb” utat. Vajon ezen az áron is megéri rivaldafénybe kerülni? Érdemes hagyni, hogy az indulataink vezéreljenek és kivetkőzzünk magunkból a volán mögött? Mi továbbra is arra ösztönzünk mindenkit, hogy maradjunk emberek a volán mögött is, mutassanak mást a címlapok, ne a balesetek képsoraival kezdődjenek a híradások – emelte ki Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója.

A teljes médiamixet lefedő kampány november 15-én kezdődik televízióban, közterületen, tömegközlekedési járműveken, online felületeken és a nyomtatott sajtóban is találkozhatunk vele.

ugrás fel