EST. 2002

Öt ok, amiért nagyon várjuk az új Honda CBR1000RR-t

Az els? Fireblade pontosan 25 évvel ezel?tt gurult ki a Honda kapuján. A mára már ikonná vált ezres szupersztár sajnos az utóbbi id?ben szépen lassan elhalványult, mígnem a Honda végre fel nem szívta magát, és úgy döntött, 2017-re felveszi a keszty?t az új GSX-R-rel, Yamaha R1-gyel, BMW S1000RR-rel és Kawasaki ZX10-R-rel szemben.

Nem titok, hogy különleges szálak f?znek a szárnyas márkához, így több okból is eléggé várjuk, milyen lesz az új Fireblade.

Honda CBR1000RR 2017

1. A jelenlegi modell felett finoman szólva is eljárt az id?

A CBR1000RR 25 éves. A legenda címke minimum kijár neki, de a legutóbbi modellfrissítése óta eltelt nyolc év, ami a sportmotorozás fénykorában fejlesztési szempontból elképzelhetetlenül hosszú id?nek számított. Csak aztán ugye beütött a krach, amit nagy csend követett. Jó hír, hogy látszólag már túl vagyunk a nehezén, és a piac pedig – ha némileg más módosított pályán is – fejl?dik tovább.
2014-ben kijött az SP változat, de ez a lényeget nem érintette. Most, hogy 2017-re a Suzuki GSX-R1000 is megújul, már csak a Honda van hátra, hogy megmutassa, mit képes kihozni a 2010-es évek technológiai, m?szaki és elektronikai fejlesztéseib?l.

2. A Hondának a Superbike VB élmez?nyében a helye

Az utóbbi években a Superbike Világbajnokságon is megkopott a Honda lendülete. Jonathan Rea 2014 végén gyakorlatilag lemondott az aranyszárnyasokról, mondván, velük nem tud továbblépni, majd a rákövetkez? évben a Kawasakival azonnal világbajnokká koronázták.

Nicky Hayden és Michael van der Mark nem szerepelnek rosszul idén a gyári csapatban, de árulkodó, hogy rajtuk kívül senki nem választja a CBR1000RR SP-t, és egyszer?en helikopterr?l látszik, hogy az ? eredményeiknek is jót tenne egy új, üt?képes konstrukció. Nagy összeget mernénk tenni rá, hogy Haydennek ígért valamit a Honda, mondjuk egy üt?képes bringát, leginkább pont azt az új CBR-t, amire mi is várunk.

Nicky Hayden WSBK Honda CBR1000RR

3. A világ nem maradhat megfizethet? Honda sportmotor nélkül

Most, hogy biztosra vehetjük, hogy megsz?nik a CBR600RR forgalmazása az európai országokban, nem tehetünk mást, mint elmorzsolunk néhány könnycseppet, felelevenítjük kedvenc 600-as emlékeinket, és feltérképezzük, mi maradt még superbike fronton.

Bár a Honda tavaly bemutatta a MotoGP alapokra készült RC213V-S-t, ami 215 lóerejével, V4-es blokkjával igazi csemege a stílus rajongóinak, de 48 millió forintos árcédulája egészen más dimenzióba helyezi, mint amiben egy hétköznapi ember gondolkodik.
(Pletykák terjengenek arról is, hogy sorozatgyártás-közelben van az RC213V-S-nek egy egyszer?sített változata, az RVF1000 V4, ami felhasználói oldalról nézve csodás ötlet, de ha tippelnünk kell, a szükséges fejlesztések és beruházások miatt az ára annak is minimum két CBR magasságában várható.)

A CBR1000RR-nek nagyon is van helye a többi japán – és német – gyártó ezres sportmotorjai között.

4. A Honda CBR1000RR a tökéletes utcai sportmotor

Ha igazak a pletykák, és valóban összeáll az RVF1000 V4, azzal a Honda nem tesz mást, mint „olcsósítja’ a V4-es MotoGP replikát, vagyis rendszámtartót szerel egy olyan gépre, ami már karcolja az utcai használatban élvezhetetlen kategóriát. Lásd a beismerten mindig is a versenypályára ajánlott Ducatik és Aprilia superbike-ok, és újabban a Yamaha R1 vagy a Kawasaki ZX-10R. Ez pedig azt jelenti, hogy a Fireblade megmaradhat annak, aminek a Honda mindig is szánta: egy utcán jól és örömtelien használható ezres sportmotornak.

Honda CBR1000RR

5. Ha a Honda csinál valamit, az m?szaki szempontból csúcs lesz

A Honda gyakran hangoztatja, hogy utcai motoron nincs helye millióféle elektronikai kütyünek, amit – elnézve a trendeket és a konkurencia kínálatát – kénytelen lesz felülbírálni.

Amire számíthatunk, az egy totálisan új CBR 1000RR: egy új vázban új er?forrás és új elektronika.

Egy biztos: ahogy a japánoktól, és azon belül a Hondától megszoktuk, ha egyszer csinálnak valamit, azt megcsinálják rendesen. Mi pedig alig várjuk, hogy közelr?l is megszemlélhessük.

Hogy küls?re milyen lesz, arról készültek már tervek és rajzok, az is lehet, hogy az ázsiai piacon frissen bemutatott új CBR250RR-rel hasonlítani fognak egymásra.

ugrás fel