Hét esztend? elteltével, újra Mantova adott otthont a motokrossz-világbajnokság Olasz Nagydíjának. A f?próba már februárban megvolt a híres Starcross keretein belül, akadt is módosítani való a nyomvonalon, hogy a FIM el?írásainak megfeleljen a pálya. Emlékeztet?ül: februárban Max Nagl (Sarholz KTM) és Antonio Cairoli (De Carli Yamaha) diadalmaskodott, most csak utóbbinak adatott meg, hogy ismételjen, Nagl ugyanis kulcscsonttöréséb?l lábadozik, melyet a portugál versenyen szenvedett el.
|
Minden rajongó nagy várakozással tekintett a futamok elébe. Olaszországban gazdag hagyományai vannak a motokrossznak – akárcsak a többi kétkerek? sportnak -, ráadásul a talján Tonio Cairolit idén még senki nem tudta legy?zni a futamok összesítésében, az új-zélandi Coppinst ellenben igen: Kevin Strijbos közel másfél esztend? után gy?zött a Suzuki nyergében. A dologhoz az is hozzá tartozik, hogy az Everts utódjának kikiáltott Coppins kisebb lábsérüléssel bajlódott a verseny alatt, ám így is csak azért csúszott le az összetett gy?zelemr?l, mert a második futamon Strijbos mögött ért célba.
|
A yamahások nagyon nagy formában kezdték ezt az évet, az üldöz?kr?l azonban ez már korán sem mondható el. Everts visszavonulásával joggal hihettük, hogy végre kiegyenlítettek lesznek az er?viszonyok, hisz legalább fél tucat motorost neveztünk meg lehetséges bajnokként az idény kezdete el?tt. Erre mi történik? Továbbra is Rinaldi Yamaha-uralom, mely csapat szorosan együttm?ködik az iwataiak MotoGp-alakulatával.
|
MX2-ben els?sorban a címvéd? gyengélkedése miatt egyhangúak az eredményhirdetések, igaz, Pourcel tavaly az ellenfelek keresztbeverésének és Cairoli m?szaki hibáinak köszönhette els? világbajnoki címét. Idén már nincs ez: a De Carli csapat orvosolta a kis YZF m?szaki hibáit, Tonio Cairoli ha lehet, még ellenállhatatlanabbul motorozik ebben a szezonban. Még a gyenge rajtjai sem jelentenek akadályt számára, hogy úgy menjen át a mez?nyön, mint kés a vajon. De nézzük mi történt Mantovában
MX1: Coppins tovább menetel
Az edzéseken Kevin Strijbos (Suzuki) volt a leggyorsabb – halvány reménysugár mutatkozott tehát a kék-dominancia ellenében. S?t! Coppins és a KTM-es gyári men?k Németh Kornél (Suzuki) után sorakozhattak fel a rajtrácshoz (Hatodik lett Kornél). Nagl ugyan elindult a kvalifikáción, meg is futotta a limitet, de sérülését pihentetve inkább nem vállalta a 2x 35 perc + két kört.
Kornél versenye
|
|
Ezúttal a technika nem kegyelmezett Kornélnak, egyik futamon sem tudta kihozni magából emiatt a maximumot. A Bodo Schmidt csapatában versenyz? magyar krosszos az els? futamban futóm? gondokkal küszködve csak a 10. helyig tudta el?reverekedni magát a 13. pozícióból, ráadásul a szokottnál jobban el is fáradt a meghibásodott teleszkóp miatt. A második összecsapáson a 7. helyen motorozva, egyszer?en megállt alatta a Suzuki. A GP összesítésében a 15., a pontvadászatban a 14. helyen találkozhatunk a nevével. Bosszantó, hogy eddig csak a Portugál Nagydíjon ért célba mindkét futamon, pedig köridejei több gyári krosszoséval vetekszik, a gyári suzukis Ramont pedig ott tudja megverni, ahol csak akarja. A következ? futamot Kornél második otthonában, Németországban futja a mez?ny, a jó szereplés tehát ‘kötelez?’!
|
Az amerikai bajnokságból érkez? Brown (Cas Honda) reagált ismét a leggyorsabban a rajtgép lecsapódására, helyzeti el?nyét azonban nem tudta gy?zelemre váltani. Hiába, messze már a veterán krosszos fénykora. Coppins azonban élt, mint hal a vízben a homokos inkább szuperkrossz stílusú pályán, legalább annyira, mint a kawasakis Tabel Leok. Az észt jelentett egyedül akadályt Coppins futamgy?zelmére, de kevésnek bizonyult számára a verseny hossza: Coppins, Leok, Strijbos, Pourcel, Noble az els? öt.
Másodjára csupán annyiban módosult a forgatókönyv, hogy a két Cas hondás, Brown és De Dycker szorongatta Coppinst a gy?zelemért, mindhiába. Újra a Kiwi bizonyult er?sebbnek, a Spanyol GP után idei második dupláját elkönyvelve. Coppins, De Dycker, De Reuver, Pourcel és Ramon az els? öt sorrendje, a GP összesítésében Coppins, Leok, Pourcel a dobogó.
MX1 Mantova
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A bajnokság állása négy forduló után: 1. J. Coppins (194 pont / 3 gy?zelem), 2. K. Strijbos (158 / 1 gy?zelem), 3. S. Ramon (116), 4. K. de Dycker (106), 5. S. Pourcel (103), 6. J. Barragan (100), 7. T. Leok (98), 8. J. Noble (91), 9. M. Brown (81), 10. M. de Reuver (80)…14. K. Németh (62)
|
MX2: Cairoli-henger
Gy?zni jött haza Cairoli, ezt nem is titkolta a verseny el?tt, ráadásul pole pozícióval nyomatékosította ebbéli szándékát. Pourcel már az edzéseken sem találta a ritmust: csupán a nyolcadik helyet csípte el kvalifikációs futamában, mentségére legyen mondva, hogy februárban igazoltan maradt távol a Starcross-tól. Ezen a szinten azonban ez igen gyenge kifogás.
|
A két évvel ezel?tti világbajnok nemzeti mezben feszített, rajongói hangosan buzdították ?t minden kanyarban. Valahogy a rossz rajtjait is le tudta vetk?zni a vasárnapi futamokra: az els? kört?l az utolsóig vezette mindkét felvonást, az ellenfelek csak az ezüstérem jelentett elérhet? célt ezen a hétvégén. Azért viszont nagy csata bontakozott ki a két KTM-es, Tyla Rattray és a 17 esztend?s Tommy Searle között, végül a tapasztaltabb Rattray örülhetett. Pourcel csak az ötödik helyre volt jó, ezzel el is veszítette a pontvadászatban a második helyet Rattray ellenében.
A krosszosoknak ezúttal nincs egy hetük kipihenni az Olasz futamot, hiszen Németországban vendégeskedik ezen a hétvégén a világbajnokság mez?nye. Teutschenthal Kornél vadászterületének számít, reméljük a technika ezúttal nem szól közbe, és végre elsül klasszis krosszosunk keze.
-nn-
MX2 Mantova
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A bajnokság állása négy forduló után: 1. A. Cairoli (197 pont / 4 gy?zelem), 2. T. Rattray (142), 3. C. Pourcel (137), 4. T. Searle (117), 5. P. Leuret (110), 6. G. Swanepoel (107), 7. N. Aubin (94), 8. K. Gundersen (91), 9. M. Siestola (78), 10. M. Schiffer (71)
|
Legutóbbi hozzászólások