Olaszországban egyes próbaszakaszain már installálták azt az új fejlesztés? szalagkorlátot, amelyet mozaikszóval ‘SM’-nek (salva motocislisti – motorosment?) nevez a köznyelv.
Az innovatív szalagkorlát az elvégzett tesztelések alapján ugyanannyira biztonságos, s?t hatékonyabb az egyéb járm?vekre nézve a hagyományos kivitel?nél. Egyszer?bb felépítményének köszönhet?en olcsóbb is a beszerelése.
A motorosokat azért védi sokkal jobban a kifejezetten életveszélyes hagyományos szalagkorlátnál, mert egy fizikai behatásra deformálódó, hullámos lemezanyagból készül, a csúszás közben a motoros semmiképpen nem ütközik neki a korlátot magát tartó láboszlopkoknak. Az olasz közútkezel? hamarosan egész Itáliában elterjeszti az SM szalagkorlátot. A szalagkorlátok tervezését semmilyen EU-norma nem szabályozza, mondja a fejlesztést végz? csoport szóviv?je, pedig az évi mintegy 3.200 halálos kimenetel? motoros baleset jelent?snek mondható része a biztonsági korlátnak való ütközéssel hozható összefüggésbe.
Az els? ilyetén szabályozást bevezet? ország egyébként Spanyolország volt: ott minden szalagkorlátnak el?írásszer?en ‘motorosbiztosnak’ is kell lennie.
Legutóbbi hozzászólások