Nagyon sokáig úgy t?nt, hogy a yamahások lehetnek a legelégedettebbek a Superbike katari tesztjén, Haga ugyanis remek eredményeket ért el a Losailon. Nagyon egyben van az R1, az biztos, ahogyan az is, hogy Bayliss papa megint képes volt elhomályosítani mindent és mindenkit egy, a zárónapon megfutott új pályacsúccsal. Bemutatkozott és hengerelt az 1098F08.
Óriási bemutatkozás: a Pirelli-teszt utolsó napján 1’58’1-es kört megy Bayliss, s ezzel kerek egy másodperccel javítja meg Biaggi idei verseny közben elért legjobb idejét, s három tizeddel megy alá a Corser jegyezte pole pozíciós fordulónak. Ráadásul mindezt úgy, hogy Troy csak versenygumikat használt – ahogy egyébként a társak is.
Az els? két napon a Yamaha aratta le a legtöbb babért, a harmadik alkalommal azonban ‘megálltak a fejl?désben’: Corser 1’58’5-nél állította meg az órát és esett egy hatalmasat, meg is sérült bal kezének hüvelykujja. Nitro Nori Haga egészen estig kinn volt a pályán, 1’58’4 alatti körre azonban nem futotta – így is az övé a második eredmény a napi rangsorban. ‘Sejtettem, hogy már a kezdet kezdetén b?dületesen er?s lesz a Ducati’ – mondta a japán. ‘Találkoztam Baylisszel néhányszor, és észrevettem, hogy mindannyiszor elveszi a gázt, hogy ne lássam, mire képes a motorja.’
Troy Ausztáliában tölti a kellemes ünnepeket, fellegjáró morállal. ‘A második nap zárásakor nem voltam éppenséggel elégedett, de végül sikerült rájönnünk, hogyan legyenek a beállítások. Munkánk meghozta gyümölcsét, megértettük az F08-at’ – lelkesedett a kétszeres világbajnok. ‘Most már nem gyorsulnak le a négyhengeresek az egyenesben. Még van egy cseppnyi el?nyük, de az 1098F08-nak sokkal jobb a gyorsulása, mint a 999-nek. Helyes úton indultunk el, de rengeteg tennivalónk van még: Ausztráliában, január elején folytatjuk a tesztelést és tovább elemezzük a motor viselkedését.’
A másik F08-cal Michel Fabrizio 1’59’1-es id?vel zárt. Mindössze egy másodpercet kapni Baylisst?l els?re nem szégyellnivaló teljesítmény, ennek ellenére a ’84-es születés? olasz nem t?nt valami boldognak. ‘Tartogattam a végére egy szériányi gumit, egy nagy sprintre, de nem úgy alakultak a dolgok, hogy megvalósíthassam a finálémat. Nem lett volna rossz javítani még egy-két tizedet.’
A Honda részér?l is van meglepetés: Carlos Checa és Ryuichi Kiyonari. A spanyol már a második napon is nagyszer?en ment a pirellis CBR-RR-rel, végül 1’59’0-ig vitte le legjobb köridejét, miközben elmélyülten dolgozott. Kiyonari, a HRC versenyz?je, kétszeres BSB-bajnok kétszer esett a Ten Kate-féle vassal, szerény 2’01’8-cal fejezte be a próbát.
Honfitársa, Yukio Kagayama minden napra tartogatott egy kicsúszást, összesen tehát háromszor bukott. A Suzuki fejlesztéseit csiszolgató Kagayama 2’00’9-en állt meg. Az ikermotorral Fonsi Nieto 1’59’1-et is repesztett, ami bizony ragyogó annak ismeretében, hogy a spanyol most tesztelte el?ször azt a GSX-R-t, amit nemrég még Biaggi döntögetett.
A Supersport osztályban Broc Parkes és a Yamaha egy remekbeszabott 2’01’9-cel hívták fel magukra a figyelmet, ami egy tizeddel jobb, mint az idei pole, egy mp-vel pedig az idei Katari Nagydíj leggyorsabb versenyköre alatt van. Az R6-osok egyel?re sebesebbek, mint a Ten Kate Hondái, pontosabban Hondája, mert a csapatot Andrew Pitt (2’03’0) egymaga képviselte, miután az északír reménység, Jonathan Rea még lábadozik. Túlvan bemutatkozásán a Triumph Daytona 675: a Caracchi együttes egyetlen motort, ráadásul egy alap kitest vetett be, amelyen Garry McCoy 2’03’5-öt ment. Az angol háromhengeres lehet a szezon egyik kellemes meglepetése.
Katar, hivatalos id?eredmények (összesítés)
|
|
1. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1’58”1 Supersport 1. Parkes (ausztrál, Yamaha) 2’01”9 |
Legutóbbi hozzászólások