EST. 2002

Pályacsúccsal mutatkozott be a Ducati 1098F08


Nagyon sokáig úgy t?nt, hogy a yamahások lehetnek a legelégedettebbek a Superbike katari tesztjén, Haga ugyanis remek eredményeket ért el a Losailon. Nagyon egyben van az R1, az biztos, ahogyan az is, hogy Bayliss papa megint képes volt elhomályosítani mindent és mindenkit egy, a zárónapon megfutott új pályacsúccsal. Bemutatkozott és hengerelt az 1098F08.

Óriási bemutatkozás: a Pirelli-teszt utolsó napján 1’58’1-es kört megy Bayliss, s ezzel kerek egy másodperccel javítja meg Biaggi idei verseny közben elért legjobb idejét, s három tizeddel megy alá a Corser jegyezte pole pozíciós fordulónak. Ráadásul mindezt úgy, hogy Troy csak versenygumikat használt – ahogy egyébként a társak is.

Az els? két napon a Yamaha aratta le a legtöbb babért, a harmadik alkalommal azonban ‘megálltak a fejl?désben’: Corser 1’58’5-nél állította meg az órát és esett egy hatalmasat, meg is sérült bal kezének hüvelykujja. Nitro Nori Haga egészen estig kinn volt a pályán, 1’58’4 alatti körre azonban nem futotta – így is az övé a második eredmény a napi rangsorban. ‘Sejtettem, hogy már a kezdet kezdetén b?dületesen er?s lesz a Ducati’ – mondta a japán. ‘Találkoztam Baylisszel néhányszor, és észrevettem, hogy mindannyiszor elveszi a gázt, hogy ne lássam, mire képes a motorja.’

Troy Ausztáliában tölti a kellemes ünnepeket, fellegjáró morállal. ‘A második nap zárásakor nem voltam éppenséggel elégedett, de végül sikerült rájönnünk, hogyan legyenek a beállítások. Munkánk meghozta gyümölcsét, megértettük az F08-at’ – lelkesedett a kétszeres világbajnok. ‘Most már nem gyorsulnak le a négyhengeresek az egyenesben. Még van egy cseppnyi el?nyük, de az 1098F08-nak sokkal jobb a gyorsulása, mint a 999-nek. Helyes úton indultunk el, de rengeteg tennivalónk van még: Ausztráliában, január elején folytatjuk a tesztelést és tovább elemezzük a motor viselkedését.’

A másik F08-cal Michel Fabrizio 1’59’1-es id?vel zárt. Mindössze egy másodpercet kapni Baylisst?l els?re nem szégyellnivaló teljesítmény, ennek ellenére a ’84-es születés? olasz nem t?nt valami boldognak. ‘Tartogattam a végére egy szériányi gumit, egy nagy sprintre, de nem úgy alakultak a dolgok, hogy megvalósíthassam a finálémat. Nem lett volna rossz javítani még egy-két tizedet.’

A Honda részér?l is van meglepetés: Carlos Checa és Ryuichi Kiyonari. A spanyol már a második napon is nagyszer?en ment a pirellis CBR-RR-rel, végül 1’59’0-ig vitte le legjobb köridejét, miközben elmélyülten dolgozott. Kiyonari, a HRC versenyz?je, kétszeres BSB-bajnok kétszer esett a Ten Kate-féle vassal, szerény 2’01’8-cal fejezte be a próbát.

Honfitársa, Yukio Kagayama minden napra tartogatott egy kicsúszást, összesen tehát háromszor bukott. A Suzuki fejlesztéseit csiszolgató Kagayama 2’00’9-en állt meg. Az ikermotorral Fonsi Nieto 1’59’1-et is repesztett, ami bizony ragyogó annak ismeretében, hogy a spanyol most tesztelte el?ször azt a GSX-R-t, amit nemrég még Biaggi döntögetett.

A Supersport osztályban Broc Parkes és a Yamaha egy remekbeszabott 2’01’9-cel hívták fel magukra a figyelmet, ami egy tizeddel jobb, mint az idei pole, egy mp-vel pedig az idei Katari Nagydíj leggyorsabb versenyköre alatt van. Az R6-osok egyel?re sebesebbek, mint a Ten Kate Hondái, pontosabban Hondája, mert a csapatot Andrew Pitt (2’03’0) egymaga képviselte, miután az északír reménység, Jonathan Rea még lábadozik. Túlvan bemutatkozásán a Triumph Daytona 675: a Caracchi együttes egyetlen motort, ráadásul egy alap kitest vetett be, amelyen Garry McCoy 2’03’5-öt ment. Az angol háromhengeres lehet a szezon egyik kellemes meglepetése.

Katar, hivatalos id?eredmények (összesítés)

1. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1’58”1
2. Haga (japán, Yamaha) 1’58”4
3. Corser (ausztrál, Yamaha) 1’58”5
4. Checa (spanyol, Honda) 1’59”0
5. Nieto (spanyol, Suzuki) 1’59”1
6. Fabrizio (olasz, Ducati) 1’59”1
7. Sofuoglu (török, Honda) 2’00”3
8. Kagayama (japán, Suzuki) 2’00”9
9. Kiyonari (japán, Honda) 2’01”8.

Supersport

1. Parkes (ausztrál, Yamaha) 2’01”9
2. Foret (francia, Yamaha) 2’02”5
3. Pitt (ausztrál, Honda) 2’03”0
4. McCoy (ausztrál, Triumph) 2’03”5
5. Young (brit, Triumph) 2’06”5.

ugrás fel