EST. 2002

Pályán a háromhengeres MV?

Almeriában járunk, alig néhány napja, de maximum pár hete – pálya nyíltnap van. A sok lelkes kezd? és félprofi befizet? között ott tesztel az MV Agusta is nagy elánnal. Viszont spórolnak, hiszen nem bérelték ki maguknak az aszfaltcsíkot, hogy titokban tarthassák a zajló munkát. És ennek mi örülünk.

Egy piros, egy fehér, és néhány fekete 2010-es F4 sok dróttal és elektronikai mér?berendezéssel felszerelve szaggat a pályán… de álljunk csak megy egy szóra! Az egyik feketével valami nem stimmel!

Kisebb, mint a többi, és, második odapillantásra már látszik, hogy 2009-es modellr?l van szó, legalábbis ezek még a régi idomok, ráadásul elég furcsán is állnak neki. A kivágásokban nem látszanak a blokk-oldaldeklik, az egész szett felbiggyesztett benyomást kelt, és még az arányok sem stimmelnek valahogy: mintha a ruha, amit ráadtak, két számmal nagyobb lenne a kelleténél.

És még van más is. Az égéstermékek nem az ülés alá, hanem jobboldalra, egy hagyományosan álló Arrow csövön keresztül pufognak ki, valamint sem az els? teleszkópszárak alja, sem a fékek, de még a hátsó, féloldalas leng?kar formái sem ismer?sek se az F4-ekr?l, se a Brutalékról. Ez a háromhengeres, a supersport szabályokhoz igazítva várhatóan 675 köbcentis MV Agusta F3 lesz! Ezt a motort egyszer már megörökítette a gyártól nem messze egy leleményes fotós, de igazi akció közben most láthattuk el?ször.

Örvendjünk hát, kedves olvasók, hiszen az MV Agustánál business as usual. Úgy t?nik folyik minden a megszokott medrekben, a Harley-Davidson kihátrálása látszólag nem okozott nagyobb fennakadást, az F3-projekt szemmel láthatóan szépen halad, gurul még.

Egy apró, fürge és relatíve olcsó MV sportmotor (várhatóan 120 lóer? körüli teljesítménnyel) bizonyára megmozdítja a fantáziáját azoknak, akik nem akarják, vagy nem tudják kiköhödni a bivalyer?s, gyönyör?, de meglehet?sen drága ezres F4-ek vételárát, ugyanakkor hiba lenne úgy tekinteni rá, ahogy a túl gazdag 911-tulajdonosok a Porsche Caymanra szoktak. A Triumph Daytona 675 óta ugyanis mindenki tudja, hogy milyen földöntúli örömöket képes okozni egy effajta kis háromhengeres, nyomatékos sportmotor, tehát aki netán a szegény ember MV Agustájaként tekintene rá, az bizony téved, nem is kicsit.

ugrás fel