EST. 2002

Parkes a végén mentett


Vérszegény verseny, néhány ponton mégis az egekbe szökhetett a vérnyomás. Ki hitte volna, hogy a poleman Fabian Foret az utolsó kör közepén, sírva rogy rá megfáradt Yamahája tankjára? Vagy hogy az els? körben a Ten Kate-féle csapat KO-ra írja magát… horror.

Zökken?mentes rajttal jöttek el a fiúk a rácsról, Foret habozás nélkül kezdte meg az élen menést. Az esélyesek sorából mindjárt az elején eliminálta magát a gyári Honda alakulat. Johnny Rea kissé korán adta a tüzet a Hannspree-CBR-nek, magas röppályával bicskázott az aszfaltba.

A mögötte érkez? Pitt már tehetetlen volt, koppanásig húzott gázzal csókolt bele a csapattárs motorjába. Versenybaleset ez, a kínosabbik fajtából: vajon hány kókuszgolyóval tudja Johny kiengesztelni Andrew-t a hazafelé vezet? repül?úton?

Utóbbi nem mutatja zabosságát, a balesetr?l nem, csak reményteljes Phillip Island-r?l beszél. Rea szabadkozik persze, ahogy az etikett és a jó modor diktálja. „Az a baj, ha én húzom neki, akkor mocskosul húzom. Sajnálom hogy nem értem célba az els? SSP versenyemen, sajnálom a csapatot és Andy-t is, elrontottam a versenyét. Több tapasztalat kell ezekhez a Pirelli hátsókhoz, csak a hétvégén kétszer ment el a motor hátulja. Mondjuk legalább az elejéb?l estünk ki, és nem a középmez?nyben verg?dve…” Ügyesen cs?ri a szavakat a fiú, de a lényeg a jegyz?könyvben lakik: nulla pontot tettek a gy?jt?be a katari víkenden.

A baleset miatt a spanyol Lascorz is a fékkarra kényszerült, és a nyolcadik helyre ejtett vissza pár szekundum alatt – e nélkül alighanem a gy?ztes tempót diktálta volna. Ugyanis szép volt Foret motorozása, gyönyörködtettek Parkes csúsztatásai, jól rajzolta az íveket a konzisztens Jones, de Lascorz a szakadékból mentette vissza a Hondát a csatatérre, és az utolsó karikát végig az élen vitte. Illetve majdnem végig: Parkes az utolsó méteren megcsinálta a szélárnyékból kibújósdit, és zsebre rakta a huszonötöt.

De hova t?nt Fabian Foret, merül fel a kérdés. Nos, 16 kör vezetés után nyolc deci benzin hiányzott a kockás zászlóig. Ennek hiányában maradt a nulla pötty, dühöngés és a sisakba zárt könnyek. A Yamaha mérnökeinek egyébként ildomos lenne a körmükre nézni, ugyanis Parkes levezet? örömköre szintén a nafta hiányában maradt el. Értjük mi, hogy az egekbe szöknek a benzinárak, na de ez már kicsit túlzás… nemde?

Volt már jobb is, mondhatjuk ezt ?szintén a 18 kört egybe nézve; f?leg a Superbike gyilokja után t?nt kutyafuttatásnak a szupersportosok ténykedése. Magyar vonatkozásból felemásul sült el Katar. Talmácsi Gerg? sajnos a hetedik körben a boxba kényszerült, Magda Attila azonban h?siesen küzdötte végig a 97 kilométert, 22. hely kezdésnek nem is rossz. A fiúk ritmusa is fejl?dik, Magda mintegy négy másodperccel maradt alul az ismeretlen pályán az elejét?l rundonként. Csak így tovább Factory Racing!

Katar, végeredmény

1. B. PARKES Yamaha YZF-R6
2. J. LASCORZ Honda CBR600RR 0.048
3. C. JONES Honda CBR600RR 0.755
4. J. BROOKES Honda CBR600RR 9.502
5. M.LAGRIVE Honda CBR600RR 11.962
6. B. VENEMAN Suzuki GSX-R600 17.428
7. R.HARMS Honda CBR600RR 17.660
8. D.SALOM Yamaha YZF-R6 17.888
9. C.WALKER Kawasaki ZX-6R 25.883
10. G.VIZZIELLO Honda CBR600RR 32.236
11. G.LEBLANC Honda CBR600RR 32.573
12. I. CLEMENTI Triumph 675 35.117
13. M.PRAIA Honda CBR600RR 36.390
14. V. KALLIO Honda CBR600RR 36.608
15. K. FUJIWARA Kawasaki ZX-6R 37.096

ugrás fel