Vérszegény verseny, néhány ponton mégis az egekbe szökhetett a vérnyomás. Ki hitte volna, hogy a poleman Fabian Foret az utolsó kör közepén, sírva rogy rá megfáradt Yamahája tankjára? Vagy hogy az els? körben a Ten Kate-féle csapat KO-ra írja magát… horror.
Zökken?mentes rajttal jöttek el a fiúk a rácsról, Foret habozás nélkül kezdte meg az élen menést. Az esélyesek sorából mindjárt az elején eliminálta magát a gyári Honda alakulat. Johnny Rea kissé korán adta a tüzet a Hannspree-CBR-nek, magas röppályával bicskázott az aszfaltba.
A mögötte érkez? Pitt már tehetetlen volt, koppanásig húzott gázzal csókolt bele a csapattárs motorjába. Versenybaleset ez, a kínosabbik fajtából: vajon hány kókuszgolyóval tudja Johny kiengesztelni Andrew-t a hazafelé vezet? repül?úton?
Utóbbi nem mutatja zabosságát, a balesetr?l nem, csak reményteljes Phillip Island-r?l beszél. Rea szabadkozik persze, ahogy az etikett és a jó modor diktálja. „Az a baj, ha én húzom neki, akkor mocskosul húzom. Sajnálom hogy nem értem célba az els? SSP versenyemen, sajnálom a csapatot és Andy-t is, elrontottam a versenyét. Több tapasztalat kell ezekhez a Pirelli hátsókhoz, csak a hétvégén kétszer ment el a motor hátulja. Mondjuk legalább az elejéb?l estünk ki, és nem a középmez?nyben verg?dve…” Ügyesen cs?ri a szavakat a fiú, de a lényeg a jegyz?könyvben lakik: nulla pontot tettek a gy?jt?be a katari víkenden.
A baleset miatt a spanyol Lascorz is a fékkarra kényszerült, és a nyolcadik helyre ejtett vissza pár szekundum alatt – e nélkül alighanem a gy?ztes tempót diktálta volna. Ugyanis szép volt Foret motorozása, gyönyörködtettek Parkes csúsztatásai, jól rajzolta az íveket a konzisztens Jones, de Lascorz a szakadékból mentette vissza a Hondát a csatatérre, és az utolsó karikát végig az élen vitte. Illetve majdnem végig: Parkes az utolsó méteren megcsinálta a szélárnyékból kibújósdit, és zsebre rakta a huszonötöt.
De hova t?nt Fabian Foret, merül fel a kérdés. Nos, 16 kör vezetés után nyolc deci benzin hiányzott a kockás zászlóig. Ennek hiányában maradt a nulla pötty, dühöngés és a sisakba zárt könnyek. A Yamaha mérnökeinek egyébként ildomos lenne a körmükre nézni, ugyanis Parkes levezet? örömköre szintén a nafta hiányában maradt el. Értjük mi, hogy az egekbe szöknek a benzinárak, na de ez már kicsit túlzás… nemde?
Volt már jobb is, mondhatjuk ezt ?szintén a 18 kört egybe nézve; f?leg a Superbike gyilokja után t?nt kutyafuttatásnak a szupersportosok ténykedése. Magyar vonatkozásból felemásul sült el Katar. Talmácsi Gerg? sajnos a hetedik körben a boxba kényszerült, Magda Attila azonban h?siesen küzdötte végig a 97 kilométert, 22. hely kezdésnek nem is rossz. A fiúk ritmusa is fejl?dik, Magda mintegy négy másodperccel maradt alul az ismeretlen pályán az elejét?l rundonként. Csak így tovább Factory Racing!
Katar, végeredmény
|
|
1. B. PARKES Yamaha YZF-R6 |
Legutóbbi hozzászólások