EST. 2002

Phillip Island, 2. nap: helyreállt a kozmikus rend

Egyel?re óriási Ducati-fölény tapasztalható a Superbike-ban, állapíthatjuk meg a Phillip Island-i tesztelés lezárultával, pár nappal az Ausztrál Nagydíj el?tt. Az id?tábla nem hazudik, Bologna négy motorral zár az élen, amib?l három privát: a leggyorsabb 1098-as Fabrizióé, de az altheás ügyfelek is kitettek magukért, hiszen Byrne is nagyon belejött.

Lassan ott tartunk, hogy a Checa-Byrne fémjelezte Althea csapatról mint félgyári alakulatról kezd írni a szaksajtó, és valóban, az eredmények eddig ?ket igazolják. A xeroxos tesók úgy nyilatkoztak, nincs féltékenység bennük – még. Byrne nagyot ment, második helyen végzett az abszolút összetettben megnyerve a hétf?i els? felvonást, Checa meg versenyszimulációval, motorállítgatással múlatta az id?t. Jakub Smrz, a fiatal cseh versenyz? a Pata B&G csapat színeiben képes volt arra a bravúrra, hogy harmadikként fejezze be a tesztet – ez hatalmas fegyvertény, bizakodnak is szurkolói rendesen. Nori Haga hatodikként zárt, a tavalyi ezüstérmes japán egyel?re mintha kilógna a sorból, na de a lényeg csak vasárnaptól kezd?dik.

A tavalyi els?…

A négyhengeresek közül a Honda emelkedett a legmagasabbra ezúttal – ötödik hely a portimaói tesztgy?ztes Rea által. Max Neukirchner, akárcsak Portugáliában, itt is nehézségekkel küzd, tizedik és egy esést is beszedett. A suzukis Leon Haslam vasárnapi villogás után az elmélyült tesztmunkának szentelte magát, hetedik a GSX-R-rel. Sokkal jobban megy egyel?re, mint a francia csapattárs Guintoli (15. hely és egy esés).

Sz?kül az olló az apriliás páros tagjai között: Biaggi nyolcadik, a zöldfül? Camier kilenedik – a Kalóz számára nincs túl sok ok bizakodásra, ? maga is úgy nyilatkozott: ennyi nehézségre nem számított. Ennek ellenére módszeresen haladt munkájával, miközben az angol srác robbanásszer? fejl?désen ment át egy nap alatt mellette.

…és második verseny összefoglalója

Pozitív fejleményekr?l számol be a BMW-box: Ruben Xaus egész jó körid?t megy pole-üzemmódban, a spanyol alkata szerint amúgy is szereti feszegetni a határokat, és ez most különösen jó indikátora annak, hogy hol tart valójában a BMW: 11. hely az összetettben a hispáné, kett?vel mögötte ott van Corser. Meglep?en hátul a yamahások, JT tizenkettedik, Crutchlow 17. az R1 nyergében. Az egykori világbajnok sokat állt a boxban, és egyike volt a legkevesebbet motorozó versenyz?knek (109 kör a termés két nap alatt).

A gyorskörösdivel megpróbálkozott Chris Vermeulen is a Kawasakival, de a 16. helynél nem sikerült feljebb kerülni, Sykes nagyságrendileg ugyanezt a formát hozza a Ninjával.

Phillip Island: id?eredmények (a két nap összesítése)

1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1’31.650
2 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1’31.662
3 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1’31.680
4 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’31.959
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’32.175
6 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1’32.247
7 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1’32.279

8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 1’32.474
9 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 1’32.621
10 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1’32.691
11 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1’32.714
12 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1’32.781
13 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’32.819
14 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 1’32.830
15 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 1’32.869

16 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1’32.870
17 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 1’32.880
18 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 1’33.202
19 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 1’33.699
20 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR1000RR 1’33.710

21 123 Resch R. (AUT) BMW S1000 RR 1’33.943
22 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1’34.945

23 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’35.663
24 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’35.763

ugrás fel