EST. 2002

Phillip Island: Bayliss Melandri pályacsúcsát támadja


Le a kalappal: Troy Bayliss újabb lépést tett legendává válása felé, addig apasztva a Phillip Island-i körid?t a Pirelli-tesztelés harmadik, befejez? napján – ameddig aligha lehet. 1’30’7. Véssük az eszünkbe jól. Ez a mérce mától a Superbike-ban, ha Ausztráliáról van szó. Ennyi id? alatt hasított végig hétf?n az öreg Troy a hazai aszfalton, s ha valaki ennek ellenére azt gondolná, zsurnalisztikai túlzás arról áradozni, hogy’ dacolt Bayliss a fizika törvényeivel, nos: a Ducati 999 F07-es 200 lóer?s, 165 kilós és acél fékrendszerrel szerelt motor, amivel Troy a 250 LE körül teljesít?, 145 kilós és karbon fékes MotoGP-k tempóját diktálta. Széria-származék Ducatijával támadta a Marco Melandri által 2005-ben jegyzett Phillip Island-i pályacsúcsot (1’30’332, MotoGP Ausztrál Nagydíj 2005, Honda RC211V). Tette ezt, miután a tavalyi évzárón alaposan helyükre tette az egykori GP-s kollégákat, akik áldhatják a szerencséjüket, hogy Bayliss beleszerelmesedett az SBK-ba, mert ha az úgynevezett királykategóriában trappolna, sokakat kitörne a firlifrász …

Az ausztrál titáni motorozása némileg a háttérbe szorította a többiek fáradságos munkáját, illetve részeredményeit. Így Max Biaggiét is, aki nem javult jelent?sen a zárónapra: marad a szerény 1’32’4, ami a háromnapi összesítés nyolcadik helyére elegend? a K7-tel. A tízb?l. A Suzuki nehézségei általánosnak mondhatók, ezt Kagayama mélyrepülése is alátámasztja. Bíztató ugyanakkor, hogy Max a szimuláció alatt jó ritmust ment – a versenyeken sokminden másképpen lesz, mint az el?szezon tesztelésein. Az olasz egyértelm?en a futamokra készült, szinte alig er?ltette a gyorsköröket. Ennyiben csalóka a nyolcadik pozíció: versenytávon lassabb volt (persze…) Baylissnél, gyorsabb viszont Toseland-nél vagy Corsernél, vagyis ha hétvégén nagydíjat rendeznének, Biagginak akár a dobogóra is esélye lenne.

Az olaszok nemcsak nemzeti márkájuk sikerének örülhetnek, de annak is, hogy nyergében Lorenzo Lanzi is nagyot alkotott. Lanzi teljesítménye már-már a 2004-es év végi sorozatot idézi. Toseland Hondája és Corser Yamahája jók a gyorskörben, de a távolsági próba során adódtak nehézségek – különösen az R1-nek (pedig Corser szinte családtagként érkezik Phillip Island-re).

Az egyik legnagyobb meglepetés talán a Kawasaki progresszív fejl?dése: Laconi valamivel gyorsabb Nietónál, a szimulációban egyformán jól mentek. Felszabadultak Roberto Rolfo gátlásai is: a fiatal olasz sereghajtóként zárt ugyan, de úgy, hogy id?eredményben legalább utolérte a sereget.

Supersport

Ketten azonos id?vel az élen: Kenan Sofouglu és Kevin Curtain egyaránt 1’33’9-cel fejezték be a háromnapos tesztelést a Supersportban, 1’7-tel a korábbi hivatalos pályacsúcs alatt. A negyvenéves ausztrál teljesítménye talán annyira nem meglep?, hiszen odahaza sosem voltak gondjai: huszonhárom esztend?s török kollégája viszont annál jobban felborította a papírformát. Többek közt a világbajnok Sèbastien Charpentier rovására – aki háromszor esett a hosszú hétvége alatt, 1’34’4-es legjobb kört tud felmutatni, egyébként pedig véraláfutásokkal és megannyi z?rös gondolattal tér haza.

Gianluca Nannelli révén a Ducati is szép részeredményt ért el Ausztráliában, pedig katasztrofális volt a kezdet. Szombaton a 749R egyszer?en leállt: a Caracchi csapat szerel?i egész nap dolgozhattak vele. Lebontották a vezérl?egységet, kiszedték az összes létez? kábelt, majd megint összerakták az egészet. Jött a második nap – öt kör megtétele után besült a motor, és a Katarban használt blokkot voltak kénytelenek beszerelni. Nannelli így, a 800 fordulattal alacsonyabban pörg?, 1.300 menetkilométert magában tudó er?forrással lett harmadik. A f?szerepl?k sora vele nagyjából le is zárul, mert a Kawasaki ZX-6R a két öreg, Foret és Riba minden er?feszítése ellenére még nem az igazi.

Hivatalos körid?k (a három nap összesítése)

Superbike
1. Bayliss (ausztrál-Ducati) 1’30”7;
2. Lanzi (olasz-Ducati) 1’31”2;
3. Toseland (brit-Honda) 1’31”7;
4. Corser (ausztrál-Yamaha) 1’32”2;
5. Laconi (francia-Kawasaki) 1’32”2;
6. Kagayama (japán-Suzuki) 1’32”3;
7. Nieto (spanyol-Kawasaki) 1’32”3;
8. Biaggi (olasz-Suzuki) 1’32”4;
9. Haga (japán-Yamaha) 1’32”8;
10. Rolfo (olasz-Honda) 1’33”2.

Supersport
1. Sofuoglu (török-Honda) 1’33”9;
2. Curtain (ausztrál-Yamaha) 1’33”9;
3. Nannelli (olasz-Ducati) 1’34”3;
4. Charpentier (francia-Honda) 1’34”4;
5. Parkes (ausztrál-Yamaha) 1’34”8;
6. Veneman (holland-Suzuki) 1’35”6;
7. Foret (francia-Kawasaki) 1’35”7;
8. Riba (spanyol-Kawasaki) 1’36”0; 9
9. Kallio (finn-Suzuki) 1’37”0.

ugrás fel