Els? verseny
Rajtbalesettel kezd?dik. Michel Fabrizio marad állva a rajtrácson, néhányan kikerülik, Vittorio Iannuzzo nem. Telibe. Fabrizio a reményteli els? soros indulás lehet?sége után másodpercekkel csizma nélkül, dagadó vádlival találja magát, széttorpedózott motorral, szóval meglehet?sen gyászos helyzetben. Iannuzzo a pálya jobb oldalának ütközik, bal csuklója bánja: ?t azonnali hatállyal a melbourni klinikára szállítják kivizsgálásra.
A versenybírók néhányszor tz másodperces intermezzo elteltével megdobják a piros zászlót, végülis minek elsietni a dolgokat. Ekkor a mez?ny már féltávnál van egy nyújtott kanyarban, ahol Carlos Checa meglátja a zászlót, lassít, Russell Holland viszont nem látja meg és nem lassít: nekimegy a spanyolnak. Kiyonarit és Sofouglut is sikerül bevonni a balesetbe, a japán és a török pilóta is a f?re huppan. Mintegy fél órát vesz igénybe a romok eltakarítása és az új összerendez?dés. Fabrizio bicegve, tartalékmotorral jelenik meg a rajtrácson. Checa válla sajog, természetesen ?, Kiyonari és Holland is második motorjaikkal rajtolnak.
A második rajt simán Baylissé, de óriási rohamba kezd a leghátulról indult Max Biaggi, akit Superpole-os felvezet? köre közben eltör? váltókarja kárhoztatott a negyedik sorba. Az els? kanyarban a Kalóz már tizenkettedik, azaz négyet jön fel, és megkezd egy fantasztikus felzárkózást: a második körben kilencedik, a negyedikben nyolcadik, az ötödikben hetedik…
…és akkor jönnek az igazán kemény ellenfelek: el?bb Fabrizio, aki nem tud megragadni Massimiliano szélárnyékában, leszakad. Aztán Haga, aki szintén nem fejt ki nagy ellenállást (a fájó csuklóval futó yamahás japán nyolcadik a leintésnél). Az azt követ? két körben Nieto és Neukirchner a sorosak. A kilencedik körben Checa és Corser következnek, Biaggi mindenki skalpját leszedi. Bayliss el?nye 2’7, nagyjából féltávnál járunk.
Az edzések alatt látszott, hogy Biaggi versenytempója igen meggy?z?. Bizonyság rá a folytatás is: a tizenegyes számú körben két másodperc a Bayliss-fór, három fordulóval odábbra progresszíven másfélre apad. Csak id? kérdése, hogy utolérje, hinnénk, de a tizenhatodik körben a a lejt?s-kanyargós részen elmegy a motor eleje. És vége az álomnak.
Így aztán Bayliss el?nye újból hatalmas: kilenc másodperc az üld?z?kkel szemben, vagyis megnyugodhat szépen, már ha addig izgatta magát. A leintés után azt nyilatkozta, ha Biaggi megérkezett volna, alig-alig tudott volna védekezni, annyire bizonytalan volt már az eleje. Xaus a második, de Corser jól támadja, miközben a nap másik h?se, Michel Fabrizio megszerzi els? ducatis dobogóját. Egy szerel? segti a pódiumra. Xaus megóvja negyedik helyét Nietótól, aki így is értékes pontokat tesz zsebre. Majd Checa. Balszerecsés a Kawasaki-csapat: el?bb Laconi, aztán Tamada gurul a boxba id? el?tt.
|
|
Els? verseny 1 T. Bayliss Ducati 1098 F08 |
Második verseny
Ha eddig azt hangoztattuk, hogy ne vonjunk le messzemen? következtetéseket az el?szezonbéli tesztek illetve egy GP – a katari – történéseib?l, nos, akkor az Ausztrál Nagydíj után megállhatunk, és összefoglalhatjuk, mit tudunk. Troy Bayliss duplája (s?t, mesterhármasa, ha idevesszük a Superpole-t) után ugyanis már kezd körvonalazódni ez-az. Negyvennegyedik gy?zelmét aratta hazai sikerével az ausztrál. Eközben Max Biaggi kétszer esik, s az összetett hetedik helyére csúszik vissza, 52 pontos távolságba a listavezet? Troytól.
A rajt megint maga a káosz, bár ütközés nem történik, vannak kiugró pilóták: Michel Fabrizio, Troy Corser, Jakub Smrz, Règis Laconi és Roberto Rolfo kapnak boxutcán való áthajtásos büntetést, magyarul ride through-t. Bayliss vezet, míg a versenybíróságot csapatmenedzserek attakolják. Corser a legprominensebb áldozata ennek a kiintés-hullámnak, ? öt kör után intézi el magát, a Szibéria-kanyar homokjában ér véget számára a nap.
Az összevarrt Bayliss remek motorozással tartja magát a P1-ben, és szépen duzzasztja el?nyét az els? kanyartól kezdve. A h?mérséklet-emelkedést?l (az aszfalt felülete 47°C-os, szemben az els? verseny 30°C-ával) nagyobb a tempó, de az eredmény változatlan: az ausztrál utolérhetetlen a Ducatijával.
Az egyetlen, aki az els? futamon megközelítette, Max Biaggi, most megint a mez?ny végér?l indul neki: a második-harmadik körben megszabadul jópár kollégától, aztán ledarálja Checát, Xaust, Laconit és Hagát. A hatodik körben érkezik meg Nieto mögé, el?zés közben azonban utoléri a végzet egy túlzottan energikus kigyorsítás formájában: irány másodjára is a bukótér. Az 1098 majdnem eltalálja Maxot, az olasz bal karja szenvedi meg a balesetet.
Bayliss sétagaloppban nyeri a versenyt és tesz szert 27 pontnyi el?nyre az összetettben. Honda-részr?l kellemes meglepetés Checa második helye. ‘Kármentés volt a célunk a második versenyen, de sokkal jobban mentünk a vártnál’ – mondta a spanyol, aki végül 1’127-tel zár a spóroló Troy papa mögött, megel?zve Fonsi Nietót és Suzukiját – ? ugyan nem villogott semmivel, de ügyesen gy?jtögette az egységeket, beel?zte a honfitárs Xaust a tabellán. Noriyuki Hagával kezd?dik a csalódottak sora és alighanem a Kawasakival zárul: Tamada tizennegyedik, Laconi nem szerez pontot. Mint kiderült, az els? versenyen elektronikai gondok miatt blokkolt le a két ZX10R.
“Troy is, once again, king of the Island.”
|
|
Második verseny 1 T. Bayliss Ducati 1098 F08 |
Legutóbbi hozzászólások