EST. 2002

Phillip Island: Biaggi nyeri az els?, Checa a második versenyt

Remek kis versenyekkel kezd?dik az évad Ausztráliában – az els? versenyt Max Biaggi nyeri Marco Melandri el?tt, aki rögtön a nyitómeccsen megajándékozza eddigi legjobb eredményével a BMW-t. Harmadik Guintoli a Ducatin, Checa a hatodik körben kiesik.

A változékony id?járás, a fátyolos napsütéssel kombinált, korábbiakhoz képest mérsékeltebb h?mérséklet némileg megkeveri a kártyapaklit az els? futam el?tt. A warm up különösebb meglepetést nem hoz, Carlos Checa nyeri, jobb id?vel, mint amit a Q2-n futott, Sykes, Fabrizio és Lascorz követik.

Aztán a verseny más képet mutat, Max Biaggi ellenállhatatlan – az már nem derül ki, hogy akkor is így végz?dik-e a viadal, ha Checa a hatodik körben, az egyenesre vezet? nyújtottban nem highside-ol egy brutálisat.

Marco Melandri

A Ducatinak oly’ nagyon fekv? pályán így a négyhengeresek diktálják a tempót, az RSV4 mögött Melandri az S1000RR-rel, a BMW superbike-os fennállásának legjobb eredményét hozza. A bolognaiak becsületét Sylvain Guintoli menti meg, harmadik a francia. Tom Sykes leszorul a dobogóról a Kawasakival, Jakub Smrz ötödik, Michel Fabrizio pedig régi legjobb formáját el?idézve motorozik és behozza hatodiknak a privát BMW-t, hatalmasat csatázva Jonathan Rea kollégával.

Els? verseny, végeredmény

1 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 34’13.963 (171,397 kph)
2 Melandri M. (ITA) BMW S1000 RR 7.104
3 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 7.378
4 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 12.189
5 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 16.424
6 Fabrizio M. (ITA) BMW S1000 RR 20.200
7 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 20.223
8 Aoyama H. (JPN) Honda CBR1000RR 24.108
9 Giugliano D. (ITA) Ducati 1098R 28.072
10 Staring B. (AUS) Kawasaki ZX-10R 34.232
11 Zanetti L. (ITA) Ducati 1098R 34.450
12 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 35.648
13 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 36.392
14 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-10R 41.500
15 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 42.086
16 Brookes J. (AUS) Suzuki GSX-R1000 42.605
17 Camier L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 43.366
18 Aitchison M. (AUS) BMW S1000 RR 45.225
19 Johnson D. (AUS) BMW S1000 RR 1’08.782
20 Canepa N. (ITA) Ducati 1098R 1’10.440

A második futamon javít a címvéd?, Biaggi egy pályaelhagyás után jön föl és szerzi meg a második helyet. Megvan Sykes dobogója, Rea-t veri meg a hajrában.

Biaggival meggy?lik a baja mindenkinek idén. A Kalóz nem okoz csalódást a második versenyen sem: az id?mér?kön már bemutatott tempót motorozza, amit bizony kevesen képesek utánozni. Becsúszik egy hiba rögtön az elején, de ezzel együtt is félelmetes ritmusban hozza föl magát a második helyre: 325 km/óra körüli az Aprilia végsebessége minden körben, ez pedig dönt? fontosságú faktor Phillip Islanden.

Checának mindenesetre nagyon nehéz dolga lett volna, ha nincs az a Biaggi-féle rontás az egyes kanyarban. Az els? futam nullázása után gy?zelemmel tromfol Carlos, aki így is lépéshátrányba kerül a nyitányon.

Checa

Tom Sykes megérdemelten hozza dobogóra a Kawát, a Rea-vel lefolytatott utolsó körét nem fogják szívszanatóriumokban vetíteni terápiás céllal. Ki tudja, mire lettek volna képesek a zöldek, ha Lascorz nem esik el – a spanyol szépen tartotta a lépést csapattársával.  A BMW nem tudta megismételni az els? verseny csodáját, azért így is szép eredmény a hatodik-hetedik hely (ezúttal Haslam, Melandri sorrendben), Fabrizio bukott. 

Második verseny, végeredmény

1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 34’26.728
2. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34’32.435
3. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34’39.249
4. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34’39.383
5. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34’44.907
6. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34’45.559
7. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 34’45.667
8. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34’46.206
9. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34’46.282
10. Niccolň Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 34’53.017
11. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 34’53.207
12. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34’55.873
13. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 35’03.210
14. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 35’04.841
15. Joshua Brookes (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35’09.962
16. Bryan Staring (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35’10.254
17. Raffaele De Rosa (Team Pro Ride Real Game Honda) Honda CBR1000RR 35’20.657

A Superbike összetett állása Phillip Island után

Max Biaggi Aprilia 45
Marco Melandri BMW 30
Tom Sykes Kawasaki 29
Carlos Checa Ducati 25
Jonathan Rea Honda 22
Sylvain Guintoli Ducati 16
Jakub Smrz Ducati 16
Leon Haslam BMW 15
Hiroshi Aoyama Honda 15
Maxime Berger Ducati 12
Michel Fabrizio BMW 10
Davide Giugliano Ducati 10
Eugene Laverty Aprilia 8
Lorenzo Zanetti Ducati 7
Niccolň Canepa Ducati 6
Bryan Staring Kawasaki 6
Leon Camier Suzuki 4
David Salom Kawasaki 2
Joshua Brookes Suzuki 1
Joan Lascorz Kawasaki 1

Supersport

A 2010-es WSS bajnok török gy?ztesként tér vissza, Foret a második szintén Ninjával, Parkes dobogóra hozza a Hondát. Kellemesnek ígérkezik a 600-asok szezonja, mert a nagyöregek mellett egy sereg fiatal tehetség van a mez?nyben, bármi el?fordulhat. Ezen az Ausztrál Nagydíjon kétség sem fért Kenan Sofouglu sikeréhez, a Moto2-es kitér?t háta mögött tudó török fenomén ott folytatja a Supersportban, ahol annó abbahagyta.

Kenan Sofuoglu

Vegyes érzelmekkel távozhat Ausztráliából a Tóth csapat, hiszen a kiváló edzéseredmények után a versenyen Tóth Imre 18., Németh Balázs 21., azaz nem sikerült a pontszerzés. Németh Balázs a 8. helyr?l rajtolt és szépen tartotta a helyét, de az 5. kört?l annyira elfogyott a gumija, hogy alig bírta végigvinni Hondáját a 15 körösre kurtított futamon. ‘A boxba beérve a szerel?k döbbenten álltak az abroncs állapota el?tt, amelyb?l már az acélszálak is kilátszottak’ – számolt be az együttes. Tóth Imi, a tegnapi balszerencsésen alakult id?mér?n csúszott vissza a 13. rajthelyr?l, így a 20. pozícióból indult. Sajnos a rajtnál Roccoli, Leonov és Szkopek összeakadása miatt Imi is a sóderágyba kényszerült és az utolsó, 25. helyre tudott visszaállni. A lerövidített futam pedig arra volt elegend?, hogy a 18. helyig jöjjön fel. ? is küzdött a gumikopással, az ? abroncsán egy jókora repedés volt észlelhet? a verseny után. Rövid videósszefoglaló a futamról itt

Supersport, végeredmény

1. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 24’08.130
2. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 24’08.208
3. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 24’10.168
4. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 24’10.243
5. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 24’13.085
6. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 24’14.942
7. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 24’19.722
8. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 24’24.891
9. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 24’26.228
10. Lucas Pesek (PRORACE) Honda CBR600RR 24’26.555
11. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 24’27.357
12. Joshua Day (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 24’32.542
13. Luca Marconi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 24’36.938
14. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 24’37.045
15. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 24’37.258
16. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR600RR 24’39.849
17. Martin Jessopp (Riders PTR Honda) Honda CBR600RR 24’44.942
18. Imre Tóth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 24’48.232
19. Romain Lanusse (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 24’48.918
20. Dino Lombardi (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 24’52.170
21. Balázs Németh (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 24’56.703
22. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 25’13.517
23. Thomas Caiani (KUJA Racing) Honda CBR600RR 25’28.619 

ugrás fel