Els? verseny
Max Biaggi úgy indul, mint a villám a második sorból, s azon nyomban a csapat élére áll. A második kanyarban a helyezked?s játék odáig fajul, hogy Corser nekimegy Baylissnek, aki hathatós angyali közbenjárásnak köszönhet?en talpon marad… az els? kör felénél Max álma már kezd szertefoszlani, hiszen hárman – Toseland, Corser és Bayliss, ebben a sorrendben – már megel?zik ekkorra. Míg a Suzuki stabilan hozza az 1’33 körüli fordulókat, addig az élen harcoló trió szárnyal: Corser 1’31’826-os fordulója pályacsúcsot jelent. Míg az elején Honda-Ducati párbaj dúl, Biaggit utoléri Haga, akit lerázni bizony nem egyszer? és lassítja is az olaszt – a hetedik körre ugyan sikerül megszabadulni a japán támadásaitól, de az élboly már jó öt mp-re van.
Beáll a futam ritmusa, az els? lényeges történésre a tizenötödik körig kell várni: Corser R1-e ekkor látványosan lassulni kezd, két-három szekundummal megy rosszabb köröket a normálisnál. Így nemhogy Baylisszel nem lehet lépést tartani, de Biaggi is megeszi az ausztrált. A gy?zelem kérdése már tényleg Toseland és Bayliss belügye. A címvéd? ausztrál tanult a tavalyi leckéb?l, mikor a gumi elfogyása miatt vezet? helyr?l csúszott vissza hatodiknak: ezúttal a verseny kétharmadában takarékos motorozást mutatott, a végére tartogatva a puskaport: a 16. körben el?zi Toselandet, aki ekkor még visszavág – meglehet?sen agresszív man?verrel. A hondás elnézést is két, felemeli a kezét, ez igen sportszer? gesztus. Bayliss azonban úgy gondolja, szép dolog az illem, de majd ? igazságot szolgáltat. Így is történik, a következ? körben kibújik, és beviszi a végs? támadást. A világbajnok ezzel megszerzi els? idei részsikerét, értékes pontokat hoz angol ellenfelén. Harmadik Biaggi, aki elégedett a motor tempójával, de tudja: a jó átlag kevés a gy?zelemhez Phillip Islanden. Corsert csapattársa, Haga még megel?zte, a hatodikként leintett – rosszul rajtolt és tapadási gondokkal küzd? – Lanzival szemben azonban maradt még öt mp el?nye.
Második verseny
Az els? futam remek bemelegítésül szolgált a végs? ausztráliai összecsapáshoz. Biaggi megint úgy rajtol, mint egy eszel?s, de királysága újfent pünkösdinek bizonyul: az ominózus második kanyarban Toseland és Bayliss, a következ?ben a yamahás duó megy el a Kalóz mellett, aki lélegzetvételnyi szünet után Laconit és Xaust kapja meg üldöz?ül. A csata megint értékes másodpercekbe – szám szerint úgy háromba – kerül az olasznak az elejéhez képest, de Max, miután lerázza támadóit, tizedr?l tizedre kezdi visszahozni magát. Annak ellenére, hogy az el?l közleked? négyes tagjai nem nagyon akadályozzák egymást a tovahaladásban. Bayliss, talán a félelmetes gumifogyástól tartva (38 fok az aszfalt h?mérséklete, öttel több, mint a nyitófutamon) engedi, hadd menjen Toseland.
Mivel a tempó nem olyan észveszt?, mint az els? versenyen, egy tucat kör után Biaggi már meg is érkezik ellenfelei mögé. Hagát megel?zi, majd Corsert is – megy, hogy megküzdjön Bayliss királlyal és a fenomenális Toselanddel. A felzárkózás azonban annyira igénybevette a gumikat, hogy nincs értelme kockára tenni a biztos pontokat. Megismétl?dik az angol-ausztrál csata a gy?zelemért tehát, Biaggi a Yamahákkal meccsel a dobogóért. Corser, ahogy meglátja maga el?tt a 3-as számú Suzukit, meghatványozott energival veti magát a nyomába. Dúlás az elején: Bayliss a klasszikus el?zési pontokon próbálkozik az utolsó el?tti körben, majd a legvégén, a lejt?s részen is kidugja a fejét – eredménytelenül. Toseland és a Fireblade urai a helyzetnek, James megszerzi pályafutása tizedik gy?zelmét.
Kiadó még a harmadik hely: Corser az utolsó körben úgy 250 km/órás tempónál megy ki a pályaszéli homokba, nem lényeg. Úgy t?nik, a yamahások érvényt szereztek akaratuknak Maxszal szemben, aki viszont ?rületes attakba kezd a hajrában és – négy századdal – megszerzi legalább a negyedik helyet. Haga pedig nem szalasztja el idei els? dobogóját. A hatodik helyért vívott Xaus-Laconi csatában el?bbinek terem több babér (a kawás gumijai szinte darabokban voltak, fel kellett adnia a versenyt).
Összesítésben James Toseland 16 ponttal vezet, és a vb következ? állomása a számára hazai Donington Park-i ring. ‘Lesz jegybevétel’ mosolyog el?re az angol. A néz?rekord egyébként megd?lt Phillip Islanden – könnyen lehet, hogy a legközelebbi Nagydíjon, az Egyesült Királyságban is meg fog. Egy Baylissnek, egy Toselandnek, ez az ausztráliai mérleg. Folytatása következik.
Superbike – els? verseny (22 kör, 97,790 km)
Bayliss átlagsebessége: 171,622 km/h
|
Superbike – második verseny (22 kör, 97,790 km)
Toseland átlagsebessége: 171,145 km/h Leggyorsabb kör: Noriyuki Haga (Yamaha) a negyedik körben: 1’32.621 (átlag: 172,769 km/h)
|
Legutóbbi hozzászólások