EST. 2002

Phillip Island, Superpole: a két Troy

Történésekben b?velked? edzések után – melyeken Corser kezdett a legígéretesebben, akárcsak egy hete Katarban – eljött az igazság pillanata: ki megy a leggyorsabban Phillip Island-en egy körön, hogy rajtels?séget szerezzen magának. Zuppapóóól. A másik Troy, a szintén hazai pályát élvez? Bayliss (micsoda két alakja ennek a sportnak, te ég) a Q2 és a Superpole alatt megengedte magának azt a luxust, hogy essen, ledöntötte a pályarekordot, majd elnyerte a pole pozíciót: újabb három tizeddel apasztva a csúcsot. 1’31’493, ez Troy Bayliss és a Ducati ideje, Troy Corser a második R1-én, Michel Fabrizio pedig az els? sorból rajtolhat. Az élen álló kvartett negyedik tagja pedig Carlos Checa a meglelt Ten Kate Hondával.

Nemigen sültek el jól a Sterilgarda Go Eleven csapat egykörös sprintjei: Max Biaggi váltókarja eltörött a forduló során, csak a negyedik sorból indul az olasz. Xausban nem volt elég t?z, a 11. hely az övé. A katari második verseny gy?ztesének, Fonsi Nietónak sikerült a második vonal elejére kvalifikálnia magát. Mögötte a nap meglepetés-embere, a cseh Jakub Smrz – Haga és Neukirchner el?tt.

‘Szerencsém volt, ugyanakkor megnyugtat ez a pole. Tudtam, hogy Troy (Corser) lesz az ellenfél, mindketten nagyon gyorsan megyünk itt. A gumik rendben vannak, nagyjából a nyolcadik körre ki fog derülni, ki hogyan választott, aztán nagyon kemény verseny lesz a gy?zelemért’ – mondta Bayliss, akinek hat nyolc varrat van a kezében, miután megtréfálta ?t a hazai aszfalt.’ A Yamaha favoritja, Corser bátyó hangot adott elégedettségének, mondván ‘óriási öröm itthon menni, a család és a barátok körében. A motor reggel óta jó volt, sajnos az edzéssgumikat már nem tudtuk kipróbálni a Superpole el?tt, de enélkül is jött az eredmény.’

Ugyancsak gyöny?r? hétvégér?l beszél Fabrizio, aki ott van az elején az 1098 F08-cal. ‘Remélem, együtt tudok maradni az öregekkel vasárnap. Aláírnám, hogy kettejük mögött érek célba.’

Superpole, végeredmény

1. Bayliss (Ducati) 1’31”493
2. Corser (Yamaha) 1’32”011
3. Fabrizio (Ducati) 1’32”164
4. Checa (Honda) 1’32”373
5. Nieto (Suzuki) 1’32”711
6. Smrz (Ducati) 1’32”714
7. Haga (Yamaha) 1’32”728
8. Neukirchner (Suzuki) 1’32”767
9. Holland (Honda) 1’32“903
10. Laconi (Kawasaki) 1’32“962
11. Xaus (Ducati) 1’32’983
12. Muggeridge (Honda) 1’33’028
13. Rolfo (Honda) 1’33’104
14. Lavilla (Honda) 1’34’060
15. Checa D. (Yamaha) 1’34’166

16. Biaggi (Ducati) n.e.

ugrás fel