HANGOS MOTOR Ha lendületben van a Beverly 5oo majd két mázsája, szinte
észre sem veszi az ember, alacsonyabb sebesség mellett viszont zavarhatja a
motor zaja és a lábtartó szintjének zörgése és berezgései.
NAGYSZER? MAN?VEREK Mi tagadás, a Piaggio emberei megtalálták a kell?
man?verezhet?séget és agilitást, hogy Beverly testvért kit?n? járm?nek titulálhassuk
a mindennapi otthon-munkahely-otthon viszonylatban történ? közlekedéshez. Forgalomban
olyan, mint egy átlagos robogó – a scooterek minden el?nyével – ugyanakkor azoknál
sokkal dinamikusabb beállításokban és motorilag egyaránt. A kormány széles,
a kategória legmeggy?z?bb ‘mono’-ja, mely szükség esetén kirántja
a bajból a kis maxit és vezet?jét.
MEREV FELFÜGGESZTÉSEK Ugyanakkor a Beverly nem csak városba való. Autópályán
például remek stabilitást és úttartást mutat egészen 15o km/h-ig. Efölött enyhe
hullámzások tapasztalhatók, melyeket nem szerkezeti gyengeség okoz, hanem a
relatíve merev hátsó szuszpenziós rendszernek tudhatók be. Az 5oo viszonylag
rosszul korrigálja az útburkolat hibáit, de aggodalomra semmi ok: a gáz teljes
lelkinyugalommal húzható, s?t a robogósebességrekord-fanatikusok akár 18o km/h-ig
is gyorsulhatnak.
MICSODA MOTOR A városon kívül, a komolyabb kanyarok vidékén a Beverly
5oo szintén remek man?verezhet?ségr?l ad tanúságot, s?t a vezetési sebesség
emelésével egyre inkább kiütköznek a Piaggio motociklisztikus jellemvonásai
– ebben pedig oroszlánrésze van a különösen er?s egyhengeres motornak. Az áttétel
és a kuplung kiegyensúlyozottan m?ködnek, a motor lökete és teljesítménye progresszív
– a scootrek között a Beverly 5oo talán a legdinamikusabb. Hozzávetésül jegyezzünk
meg annyit, hogy csúszós útszakaszokon érdemes óvatosan bánni a gázzal. Gyorsulásban
az 5oo verhetetlen, egy szempillantás alatt 1oo km/h fölött van a járgány.
HATÁROZOTT VEZETÉS Tessék ügyesen bánni a fékekkel kanyarban, mert a
Beverly – ha nem is annyira, mint az X9 – szeret ‘kiegyenesedni’,
és íven tartásához elkél a testi edzettség és a kell? határozottság. Ha viszont
az ember jól érkezik a kanyarívre, az emelt els? kerék szinte magától csinál
mindent, precízen és megbízhatóan. Hirtelen, éles kanyaroknál bizony testtel
is sokat kell dolgozni.
Legutóbbi hozzászólások