Els?re kicsit furcsa gondolatok gyötörtek, hogy miért is kellett egy ilyen masina, de amikor ráültem, és kicsit csúszósabb útra kerültem, rögtön megfogalmazódott bennem, mi a legnagyobb el?nye. Nem esik ki az eleje egy-egy megcsúszásnál. Ez nagyon jól jöhet olyan területeken, ahol sokat esik az es? vagy az utakon rengeteg por, vagy sár van. Itt nálunk szerencsére nem sok ilyennel lehet találkozni, de egy-két útfelbontásnál igen sok kosz kerülhet az útra, ami meglepheti az arra téved? motorost. De nem az MP3-as gazdáját.
Azért ez sem felboríthatatlan. Err?l az oldalán található karcolások árulkodtak. A 40 fokos d?lési szöget lehet elérni ezzel a felfüggesztéssel, utána a kanyar küls? íve felöli kerék elkezd emelkedni. Ezután kerülnek a karcok az oldalára. Januárban már mentem egy kört vele a Moto Itália környékén, az alatt a tíz perc alatt nem sok mindenre tudtam figyelni, de most hogy 200 kilométert tekertem le vele, már elég konkrét kép alakult ki róla a fejemben.
A lényegesebb dolgok, amikr?l kés?bb szó lesz: nagyon stabil els? futóm?, a 22 lóer?s 250-es motor már nem túl dinamikus ehhez a karosszériához, érzékeny a hátsó gumi állapotára, nagyon jó pakolhatóság.
Küls?: els?re az X8-as testvérre hasonlít, de ha jobban megnézzük, minden alkatrésze más. Stílusában vannak a közös dolgok elrejtve, és ugyanúgy van hátsó csomagtér-ajtaja is.
Szép, ha el?röl nézzük, szép, ha oldalról és szerintem még hátulról is jól néz ki. Ez egy jó pont. Látványosságnak már nem rossz. Még ezt a hatalmas plexit is megnézik a járókel?k, mert nem túl szokványos egy ilyen es?- és légterel? egy motoron sem. Az már más kérdés, hogy mennyire hasznos. Szerintem egyáltalán nem.
A kapható színek közül ez volt a legszürkébb, de van világoskékben, bordóban is amik sokkal jobban néznek ki. A m?szerfal fölött egy kis fekete m?anyag légterel? található, ami ha csak magában az van a motoron nagyon dögösen néz ki. A m?szerfal elég informatív a két nagy analóg (sebesség és fordulatszám) órán kívül találhatunk rajta digitális órát, leveg? és h?t?víz h?mérsékletmér?t és a napi számlálókat.
A m?szerfal alatt található a kézifék karja. Ha megálltok ezt feltétlenül be kell húzni, mert különben elgurulhat az MP3, úgy mint a kis filmünk végén! Az ülés alatt hatalmas csomagtér rejlik, amibe egy zárt sisak is elfér, de sajnos azt csak úgy lehet belerakni hátra, ha elforgatjuk. El?re csak egy nyitott sisakot tudunk elrejteni. Az ülés zárját a kulcson lév? gomb megnyomásával lehet kinyitni, és hátul kell megfogni az ülést, hogy fel lehessen emelni. Ez egy kicsit körülményes a csomagtartó miatt. A hátsó csomagtér, a gyújtáskapcsolóban lév? kulcs elfordításával nyílik.
Motor/váltó: a 250-es quasar elnevezés? blokk ide már nem túl ideális, ugyanis elég nagy súlyt kell cipelnie. Ideálisabb lenne a 400-as, de úgy hallottam, hogy nem sokat kell már rá várni. Ennek a fogyasztás 4-5 liter között volt 100 kilométerenként, és óra szerint 130 fölött volt a végsebessége. A röpsúlyos váltó a legtöbb esetben 7 és 8000 fordulat között tartja a motor fordulatát, ott ahol a legnyomatékosabb. De ez 10000 felé is felkúszhat.
|
Váz/futóm?: inkább a futóm? az, ami érdekes, a váz egy sima acélváz. Ez a futóm? megoldás lehet?vé teszi, hogy úgy parkoljunk le egy lejt?re mer?legesen, hogy ne d?ljön el a motor. Bármilyen helyzetben képes megtartani az els? futóm?vet a mágneses rögzít?. Ez akkor is jól jöhet, ha egy lámpánál megállunk, nem kell lerakni a lábat, csak megnyomni a jobb oldali kormányon a gombot, és áll, mint a cövek. Erre hang is figyelmeztet, és a m?szerfalon is világítani kezd egy visszajelz? lámpa, hogy rögzítve van ez eleje. Ha viszont még egyszer megnyomjuk a gombot, vagy gázt adunk rögtön elengedi. Ilyenkor jobb, ha fel vagyunk rá készülve, és lent van a lábunk, mert ha nem, akkor eléggé elhagyja magát, és úgy összecsuklik, mint a büdös zokni a sarokban. Pont úgy d?l el, mint a kétkerek?, ha elengedjük. De ez is a dolga, hogy olyan legyen, mint egy kétkerek?.
Az el?nye akkor jön ki, ha gyorsan fordulunk, és valami csúszós részhez érünk. Ilyenkor meg sem moccan az eleje, viszont a hátsó kerék néha meg-megcsúszik. Ezt azért sokkal könnyebb kontrolálni, mintha az eleje csúszna meg. Ez a megoldás kicsit nehéz még, mert rengeteg alkatrész kell hozzá, ami a kezelhet?ségnek nem nagyon tesz jót. Inkább a tempós kanyarokban éreztem jól rajta magam, ahol már a sebesség stabilizálja a motort. Kopott hátsó gumival hoztam el, és a hosszirányú bordákon olyan érzés volt vele menni, mintha defektes lenne a hátsó kerék. Miután kicserélték a gumit, ez a probléma megsz?nt. Ezért is kell óvatosan kezelni a hátsó féket, hogy ilyen érzés ne alakuljon ki, ha nem muszáj. Különben hibátlan az úttartása. A dönthet?séget és a kanyarsebességet a Hungaroring parkolójában teszteltem.
Fék: az els? fék zseniális, a hátsó túl er?s és rengetegszer blokkolja a hátsó kereket, ami nem tesz jót a gumikopásnak. Az els? viszont elegend? fékhatást biztosít azáltal, hogy két kereket lassít. Aminek kétszer akkora a tapadása, mintha csak egy lenne. Simán az els? kerekekre lehet állítani.
Amat?r vélemény
|
|
Sokáig nem értettem ennek a járm?nek a filozófiáját. Mivel a motoros elég konzervatív fajta, a gyártók nem igazán mernek új koncepciókkal el?rukkolni. Egy háromkerek? motorról pedig mindenkinek a bénaság jut eszébe el?ször. Ezért különösen bátor próbálkozás az MP3, én pedig szurkolok azoknak, akik mernek valami újat kitalálni. És azt kell mondjam, van létjogosultsága. Azoknak való, akik már elég gazdagok és különcök ahhoz, hogy egy ilyen robogóval mutatkozzanak. Bátorságuk jutalma a sok csodálkozó tekintet, a rendkívül stabil futóm? és a nagyon rövid féktávok lesznek. Mindezt precíz, finom körítéssel és hatalmas csomagtartóval tetézve. Akinek egy robogón nem az a fontos, hogy mindig, mindenhol elférjen, az bátran választhatja az MP3-at. Viszont ezt a baromi nagy szélvéd?t nem tudom ajánlani. Már ránézésre is förtelmes, és állandóan útban van. A magam részér?l nem vagyok híve a bukósisak viselésének semmilyen robogón, szerintem elrontja az élményt, de engem nem kérdeztek a törvényalkotók. Ez a plexi a beépített rend?r. Hála a kiváló magyar utaknak, ha egy nagyobb gödörbe sikerül belehajtani, egy kemény kokival figyelmeztet, ami bukósisak viselése nélkül nagyon tud fájni.
Aki a vásárlást fontolgatja feltétlenül nézze meg a plexi nélküli változatot, szerintem sokkal vagányabb. A csomagtartóban meg simán elfér akár tíz es?kabát. Az amat?r véleményt Pacsorasz Viktor, a klip készít?je írta.
|
Utascipelés: az els? ülés kényelmes addig, amíg nem akarunk nagyon hátrébb ülni, mert ennek gátat szab a magas elválasztó rész. Az utas kényelmesen érezheti magát, ha eléri a lábával a számára kitalált kis trepnit. Ehhez eléggé be kell fordítania a lábfejét, ami nem mindenkinek könny? a széles ülés miatt.
Összegzés: hétköznapi használatra keresve sem találnátok alkalmasabb járm?vet magatoknak, és az sem hátrány, hogy egy kuriózum. Akinek esetleg még nem dobogtatta meg a szívét, azoknak álljék itt a rendelhet? extrák sora:
-f?thet? takaró és markolatok
-téi gumi
-48 literes fels? doboz
-navigációs rendszer
-bluetooth-os átbeszél?
Ha ez nem elégíti ki minden igényedet, akkor neked már autóra van szükséged! Nekem kellene!
További képek a GALÉRIÁBAN.
Dainese: www.karasna.hu
Piaggio tesztvezetésre itt lehet bejelentkezni és a Motorshow1 jól sikerült teszvideóját is megnézhetitek a f?oldalon: www.piaggio.hu
M?szaki adatok
|
|
Blokk: vízszintes elrendezés? egyhengeres, négyütem?, vízh?téses egység. Furat x löket: 72 x 60 mm. Henger?rtartalom: 244,3 kcm. Kompresszióviszony: 10,5:1. Egy tengelyes hajtás, négy szelep a hengeren. Elektronikus befecskendezés. Tanktérfogat 12 liter (ebb?l 1,8 l tartalék). Nedves karter. Áttétel: automatikus, centrifuga-kuplung, fogaskerék végáttétel. Futóm?: Kett?s bölcs?szerkezet? acél váz. Els? kerekek: 12×3,00′, hátsó kerék: 12×3,50′. Els? gumik: 120/70-12, hátsó gumi: 130/70-12. Fékek: el?l két úszó tárcsa (240 mm), kétdugattyús féknyergek, hátul 240-es szimpla tárcsa egydugattyús nyereggel. Méretek: hossz 2.130 mm, szélesség 745 mm, nyeregmagasság 780 mm, tengelytáv 1.490 mm. Száraz tömeg 204 kg. Közölt teljesítmény-adatok: legnagyobb teljesítmény 16,5 kW (22,5 LE) 8.250 percenkénti forulaton. Max. forgatónyomaték 21 Nm (2,14 kgm) 6.750-en. |
Legutóbbi hozzászólások