EST. 2002

Pitt ezúttal bizonyíthatott…

A múlt heti kvázi Yamaha uralom után most a Hondák lendültek támadásba. Na meg a Triumph. Garry McCoy megtette, amit megkövetelt a haza: saját pályáján kis híján dobogóra vitte a brit háromhengerest. A téli tesztek során már sejteni lehetett valamit a 675-ös potenciáljáról, de ilyen nagy hajrára, amit az auszi veterán vágott ma le, tán nem számítottunk. Persze ehhez kellett a legendás ötszázasokat is megjáró, keresztbecsúsztatásairól híres Garry is, elméletben egyáltalán nem vonom meg egy esetleges futamgy?zelem lehet?ségét a gárdától. A Ten Kate viszont bizonyított. Pitt, hogy benne van a gy?zelem, Jonathan Rea pedig hogy hideg fejjel is tudja kezelni a gázkart a múlt heti bukfenc után.

Az els? körökben mindjárt Parkes tört az élre a gyári kék Yamahával. Nyilván ismételni akarta a múlt heti gy?zelmet, de kicsit korainak t?nt lendülete: a lejt?s sz?k hajt?ben olyan rövidet akart fékezni, hogy a lapra döntés közben gyakorlatilag kiesett alóla az R6R. Persze még jött a klasszikus motor után futás – még két hasra eséssel –, de a gép már esélytelen volt újra harcba lendülni; ez összesen két kör motorozást és nulla pontot jelentett a katari gy?z?nek.

Szóval elöl a Hondák, két privát és a gyárival Andrew. A srácok nem sajnálják egymást… szinte körr?l-körre változik az állás, nonstop adok-kapok kanyarokon át – a versenyzés azon módja, ami rengeteg energiát kiszív a pilótákból, nem utolsó sorban gumigyilkos is. A spórolásmentes motorozást hamar megsínyli a vezet? boly: a hátrébb lev?k a tiszta pályát kihasználva megkezdik a repül?köröket. El?ször a múlt héten peches Fabian Foret (vajon tele tankkal?) csatlakozik a CBR-ekhez, majd lassan de biztosan megjön rájuk McCoy és Rea is. Tét az ausztrál huszonöt pont. Ehhez mérten bátorodnak fel a srácok is. Nehéz úgy nagy tempót menni, ha egyszerre négyen fordulnak rá az els? nyújtott jobbosra – négy különböz? ívet használva persze, a motorok táncolásával f?szerezve, mindehhez kétszáz feletti tempót használva. Gyilkos amit csinálnak. Foret még odacsap a vezet? pozícióba, de Pitték nem adják ilyen olcsón magukat. Az utolsó körben sorra kerülik ki a yamahást, aki végül kénytelen beérni a negyedik hellyel – tizenöt pontja így is tizenöttel több, mint egy héttel ezel?tt. A ten kate-s Andrew nem hibázik, els?nek szakítja át a képzeletbeli célszalagot, így összetettben egyenlít Parkes-szal. Második Brookes, mögötte csapattársa Harms, mindkettejük stabilan köröztek a Phillip Island-en. Végül az ötös pozícióban végzi Rea, nem kicsi örömtáncot jár a Hondán a levezet? körben. Hatodik McCoy, a verseny negyedik leger?sebb körével.

A factorysok is megmutatták, képesek a fejl?désre. Ausztráliában szerencsére m?szaki probléma nélkül teljesítették a huszonegy kört, ezúttal Talmácsi Gerg? nyerte a háziversenyt. Legjobb köre három másodperccel marad el a favorittól, a kés?n tempójára lelt Magda ennél fél egységgel karcsúbbra is képes volt az egyik rundban. Szép volt fiúk!

WSS verseny, eredmények

1 – Andrew Pitt – Hannspree Ten Kate Honda – 33’51.257
2 – Joshua Brookes – Hannspree Stiggy Motors. Honda – 33’51.319
3 – Robbin Harms – Hannspree Stiggy Motors. Honda – 33’51.854
4 – Fabien Foret – Yamaha World Supersport – 33’52.037
5 – Jonathan Rea – Hannspree Ten Kate Honda – 33’52.233
6 – Garry McCoy – Triumph – SC – 33’52.485
7 – Joan Lascorz – Glaner Motocard.com – 33’57.847
8 – Gianluca Vizziello – Berry Racing – 34’01.523
9 – Massimo Roccoli – Yamaha Lorenzini by Leoni – 34’01.851
10 – Gianluca Nannelli – Hannspree Honda Althea – 34’02.248
11 – Ivan Clementi – Triumph Italia BE1 Racing – 34’07.325
12 – Mark Aitchison – Triumph Italia BE1 Racing – 34’07.502
13 – Graeme Gowland – Benjan Racing Team – 34’07.612
14 – Chris Walker – Kawasaki Gil Motor Sport – 34’07.783
15 – Vesa Kallio – Benjan Racing Team – 34’08.527
16 – Craig Jones – Parkalgar Racing Team – 34’08.737
17 – Matthieu Lagrive – Intermoto Czech – 34’12.205
18 – David Salom – Yamaha Spain – 34’27.653
19 – Lorenzo Alfonsi – PMS – 34’36.335
20 – Barry Veneman – Ressoftware Hoegee Suzuki – 34’37.897
21 – Miguel Praia – Parkalgar Racing Team – 34’43.422
22 – Arnaud Vincent – Gil Motor Sport – Solution F – 34’48.989
23 – Danilo Dell’Omo – HP Racing Team – 34’49.136
24 – Gergo Talmacsi – Factory Racing – 34’49.666
25 – Gregory Leblanc – CRS Grand Prix – 34’55.524
26 – Luka Nedog – CRS Grand Prix – 34’59.200
27 – Attila Magda – Factory Racing – 34’59.415
28 – Mirko Giansanti – Berry Racing – 35’14.409
29 – Josep Pedro Subirats – Yamaha Spain – 33’54.122
30 – Santiago Barragan – Glaner Motocard.com – 34’43.926

Nem ért célba

Ilario Dionisi – Triumph – SC – 11’42.363
William De Angelis – Intermoto Czech – 10’01.686
Katsuaki Fujiwara – Kawasaki Gil Motor Sport – 3’23.834
Broc Parkes – Yamaha World Supersport – 3’47.175
Andrea Antonelli – Hannspree Honda Althea – 1’44.665

Leggyorsabb kör: Robbin Harms – 1’35.429

ugrás fel