EST. 2002

Pletykálni jó: Célkeresztben Stewart (és Villopoto)

Szöveg: -nn- Fotó: Fox Racing, Kawasaki

Olyan rég hallottunk már valamit James Stewartról! A trónfosztott szuperkrossz-uralkodó utoljára februárban borzolta fel a kedélyeket, mikor bejelentette, hogy két verseny után befejezettnek tekinti a 2008-as szuperkrossz-idényét.

Az érzelmes sajtótájékoztató után aztán a színét sem lehetett látni Jamesnek, egészen a Seattle-i versenyig, mikor is a kommentátor fülkében köszöntötte szurkolóit. A szokásos frázisok mellett persze semmi konkrétumot nem volt hajlandó elárulni jövőjét illetően: meggyógyultam, keményen edzek az mx-szezonra stb.

Ilyenkor indul be csak igazán a bulvármechanizmus! Főleg annak fényében, hogy nyílt titok a paddockban, miszerint a Kawasaki nagyon nincs kibékülve védence teljesítményével. Tudni kell, hogy 1995 óta, vagyis amatőr karrierje elejétől a Zöldek szárnyai alatt nevelkedett főhősünk. Amint betette lábát a profik közé, mindenféle addig létező rekordot átadott a múltnak, Akashiban a fejesek pedig már dörzsölték is a tenyerüket, mondván: a kölyök a nagyok között is folytatja a hengerlést, következehet a harmadik aranykor.

Aztán itt szépen el is vesztette lendületét Stewart: 2005 a sérülések éve volt, 2006 pedig Ricky Carmichael árnyékában telt. 2007-ben – mikor a nagy rivális félig nyugdíjasként körözött a pályákon, – jött az újabb kudarc: egy fránya térdsérülés. A fájdalomcsillapító két szuperkrossz bajnoki korona személyében érkezett.

Ennyit a múltról, foglalkozzunk inkább a jelennel. Hivatalosan ugyan még nem történt megkeresés egyik gyár részéről sem, de az elmúlt két hétben már mindegyikkel összehozták Stewartot. Kezdődött a dolog a Hondával. A nagy H már 2003 után tárgyalásokba kezdett a Stewart-managementtel, de akkor még tíz körömmel kapart utána a Kawasaki.

Az idei idényzáró előtt a Suzukival volt trendi egy lapon emlegetni Jamest, az újabb bomba pedig a RacerX szakújság portálján robbant, miszerint a trónfosztó helyére szerződik jövőre, vagyis irány Larry Brooks Yamaha csapata. Hogy mi lesz Reed-el, arról még nem szólt a fáma.

Aztán a végén a meg lehet, hogy marad a Kawasaki. De addig itt lesz nekünk a Nationals, hátha most összejön végre a bajnoki cím Jamesnek.

***

Ryan Villopoto jövője is bizonytalan még a nyilvánosság előtt. Az tuti, hogy idén befejezi Lites-os pályafutását, és jövőre már a nagyok között versenyzik. Hogy hol? Na ez az! Mitch Payton (Pro Circuit Kawasaki) eddig egyetlen üstökösének sem adott nagymotort, így a csapatváltás borítékolható.

A Kawasaki egyelőre – mint, ahogy maga Villopoto sem – nem nyilatkozott a jövőről. Stewart esetleges elszerződésével kapóra jöhet a jövő nagy tehetsége a Kawának. Ha valaki, akkor Villopoto tudná érdemben pótolni Stewartot. De akkor miért emlegetik egyre többen Joe Gibbs privát Yamaha csapatát a Villopoto következő munkahelyeként?!

U.I.: A Lites-szezon beszámolóját időhiány miatt még nem tudtam befejezni. Igyekszem vele, megígérem.

ugrás fel