EST. 2002

Portimao: Kalóztámadás a luzitán partoknál


Hatalmas versenyt fut a római, akit soha, semmilyen körülmények között nem szabad leírni, ha a pályán van. Nagy csörte Haslammal, akinek minden támadása visszaverésre került. Crutchlow kiesik, Rea harmadiknak jön be Checa el?tt.

Max remekül rajtol, és már az els? kanyarban összeakad Rea és Checa – az északír kénytelen szélesre venni a kanyart, tizenkettediknek áll vissza. Ébredeznek a ducatisok, Haga kilencediknek küzdi fel magát, ami mégiscsak jobban hangzik, mint a 18. Fabrizio viszont stabilan a mez?ny második felében halad. Aztán Haslam pillanatai következnek, kifékezi Biaggit, aki viszont nem tágít. Másfél másodperccel hátrébb az altheások vívnak ádáz harcot a meglep?en gyors Troy Corserrel. Neukirchner gurul a boxba, jobb könyöke annyira fáj, hogy nem bírja tovább néhány körnél.

Haslam bekukkant a hivatalos pályacsócs alá (1’42’062), Crutchlow ugorja át Corser papát meg a két Althea Ducatit, ?rületesen megy és harmadik a pole-ember. A negyedik körben Biaggi 1’42’764-gyel riposztol, a célegyenes végén pedig visszaveszi a vezetést! A két szökevénynek ekkor már több mint három másodperces el?nye van, másik dimenzióban motoroznak az elején. Haga hetedik, Fabrizio 11. a hatodik körben, Rea negyediknek kapaszkodik fel, miután egyazon körben el?zi Checát és Byrne-t.

Fordul a kocka megint a nyolcadik fordulóban, Biaggi szélesíti kissé ki az egyes kanyart, Haslam persze azonnal lecsap. Crutchlow lassan, de biztosan apasztja lemaradását, 1’6-ra jön föl, Rea kívül az öt szekundumon, nyakán az altheás duóval. Aztán Crutchlow hibája: a hármas kanyarban ront, két mp-t simán elveszít. Telnek-múlnak a körök különösebb esemény nélkül: említést érdemel a felzárkózó Camier tempója, aki konkrétan gyorsabb, mint Biaggiék, illetve Fabrizio vessz?futása, aki egészen a pontszerz? zóna aljára süllyed vissza.

Haslam is benéz egy ívet, Biaggi ugyanúgy kihasználja, ahogy korábban ellenfele. Az olasz keményen motorozik, érzi a vér szagát, tudja, hogy meglehet a meccs – ennek szellemében egyetlen kör alatt hat tizedet ver riválisára. A 22. körben Crutchlow elesik, füstbe megy a dobogó, Rea pedig köszöni szépen. A Superpole gy?ztese 15.-ként áll vissza. Nincs már sok hátra, Biaggi érzi Haslam lehelletét a tarkóján, de kitart, minden támadást visszaver, minden ajtót becsuk, tökéletes versenyzéssel megszerzi a gy?zelmet. Rea dobogón, aztán Checa, Camier, Byrne és Toseland, majd Haga-san, mint legjobb gyári ducatis.

Portimao, els? verseny, végeredmény

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 37’59.283 (159,562 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.200
3 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 6.901
4 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 7.457
5 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 7.564
6 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 11.420
7 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 18.391
8 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 18.536
9 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 24.514
10 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 32.427
11 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 35.045
12 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 36.816
13 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 36.841
14 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 44.678
15 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 44.942
16 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 59.135
17 32 Morais S. (RSA) Honda CBR1000RR 59.852
18 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’00.097
19 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’10.151
20 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R


Második verseny

Az újrajátszásban hasonló a leosztás: a végeredmény pedig maga a teljes Aprilia-triumfus; Biaggi hatodik futamgy?zelmét szerzi meg SBK-pályafutása alatt, önmagát és a gyártót pedig oda repíti ezzel a sikerrel, ahová rengetegen várták, várják: harcban a vb-címért Noale a Phillip Island-i botlás (5. és 8. hely) után. Persze óvatosan a jelz?kkel és kijelentésekkel: épp az ausztrál versenyek ‘felfedezettje’, a suzukis Haslam az, aki komolyan aggaszthatja az olasz veterán kalózt, persze nem ma, hiszen ez a nap az ünneplésr?l szól. Leon kétszer második Portugáliában, összesítésben pedig vezeti a bajnokságot – méghozzá 16 ponttal, ami nem kevés.

A Ducatinak borzasztóan jött ki a lépés ezen a víkenden, sem Haga, sem Fabrizio nem tudtak f?szerepet játszani, de még epizodistaként sem mindig állták meg a helyüket. Checa két stabil negyedik hellyel viszont hozza formáját, összesítésben pedig – legeredményesebb ducatisként – harmadik a tabellán. Ezt is megértük.

Cal Crutchlow gyors, de szereplése felemás: egy harmadik hely a mérleg, meg egy esés az els? futam hajrájában: több volt benne, f?leg a Superpole után, ahol a Ben ‘A Szörnyeteg’ Spies ?ridejéb?l is sikerült lefaragni négy tizedet. Jonathan Rea szenved, leginkább önnön hibáitól, de a technika is cserben hagyja – erre mondják, hogy a baj cs?stül jön. Lépeget el?re viszont a BMW, a motorer? láthatóan megvan, a gumievést és több más apróságot kell még megoldani. Nem elképzelhetetlen, mer? ábránd, hogy Tardozzi keze alatt félelmetes alakulattá kovácsolódjon akár az év végére a Motorwerk.

Massimiliano szinte egyedül l? ki, az els? kanyarba magányosan fordul, köszönhet?en az Aprilia rajtelektronikájának. Rea most jobban figyel, aztán Haslam és Crutchlow, majd Corser és Camier. Rea kimondottan agresszív, ami nem feltétlenül baj a motorversenyzésben, át is veszi a vezetést; miközben a gyári Ducatik aggasztó enerváltság tanújelét adva 12. ill. 17. helyen közlekednek, Haga van el?rébb. Ki hitte volna?

Biaggi a harmadik körben, a célegyenes végén ráesik Rea-re. A mez?ny eléggé kompakt, megragad az elejében Corser bácsi, zárkózik a rosszul rajtolt Checa. A hatodik körben jön Haslam és átveszi a P2-t, Rea próbál védekezni, de hasztalan. Haslam hamar eltünteti a különbséget önmaga és Biaggi közt, a verseny megint nyílt. Rea alatt tönkremegy a CBR, ezzel számára vége is.

Öt különböz? motor, Aprilia, Suzuki, Yamaha, Ducati és BMW az els? ötben. Smrz repül ki a pályára a 12. helyr?l látványosan. Haslam el?z a technikás részen, Biaggi lezúzza az egyenes végén, ahogy tette a Hondával. Max nem nagyon szeretné átadni a vezet? helyet… pedig muszáj átadni. A 17. körben megint a britnél az el?ny, és ezúttal az RSV4 ereje sem segít. Az olasz játszik a féktávokkal, hogy el ne szökjön Leon, Crutchlow és Checa ugrásra készen követik ?ket. A rizikózás majdnem vissza is üt: a csiki-csuki részen besokall, leszakad az üldözöttr?l és mivel maga is az, Crutchlow meg is el?zi. Négy kör van még hátra…

…hárommal a vége el?tt 3 tized a lemaradás: meg lehet csinálni. Az Aprilia félelmetes az egyenesekben, a K10-est egész egyszer?en állva hagyja. A Kalóz ismét támad, és hipp-hopp megint vezet. Noale Power. Az utolsó kör megint csak a védekezésr?l szól, ezt pedig tökéletesen m?veli Max. Eredménye a nap második versenyének megnyerése. Micsoda siker, micsoda dupla! Haslam két második helyével szintén elégedett lehet, hiszen magabiztosan vezeti az SBK-t. Crutchlow bejön a bronzért Checa rovására.

Portimao, második verseny, végeredmény

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 38’06.128 (159,084 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.191
3 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.658
4 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.015
5 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 3.123
6 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 9.131
7 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 11.033
8 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 13.452
9 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 13.964
10 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 16.377
11 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 26.351
12 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 27.964
13 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 33.566
14 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 33.823
15 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 37.372
16 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 45.611
17 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 56.512
18 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 58.980
19 49 Tamada M. (JPN) BMW S1000 RR 1’15.819
20 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 1’41.672

ugrás fel